• Tibell

Allergitråden

Tes: oj gick eran läkare med på det ? Tildes läkare gick med på att Tilde fick den men inte Bella.. Den är ju från 6 år.
    Bella har Iofs behövt den lika mycket som Tilde :( men nu när vi haft regn hur länge som helst ser vi inga allergibesvär hos barnen.. Skönt :)

• Tibell

Vilka besvär hade din lilla nu igen ?? Är hon mycket känslig ??
    Stackars små :(

• Tibell

Lantani : menade egentligen tes flicka :) men det låter helt klart som att din lilla inte tål gräset.
    Ring och be om aerius och ett par bra ögondroppar!
    Hoppas hon mår bättre snart !

• Tibell

Mithrandil : tycker också du ska testa vidare.. Håller tummarna :)

Tes : stackars liten :( men mår hon bättre vid sämre väder ? Det gör både jag och flickorna. Men såg på nyheterna att det fina vädret kommer nu.. Så snart börjar väl näsorna och ögonen rinna på dem :( ska kolla med läkaren om Bella kan få Avamys med.. Borde väl gå?
    Tycker inte aeriusen hjälper fullt ut.. Tycker du??

• Tibell

Vi försöker inte ha det öppet så mycket bara för att barnen ( och jag själv ) ska få lite vila från pollen..
    Så det kanske är därför de mått bättre nu ett tag .. Och i kombination med att det spöregnat läänge nu.. Urtrist!
    Men imorgon kommer solen och aeriusen plockas fram.
    Daglig medicinering för astman får hon redan, den behövs nog bara höjas!
    Vad har din stora för symtom ?

• Tibell

Jag är också orolig för hur det kommer bli för flickorna när de blir äldre.
    Tilde är ju testad positivt för pollen ( bara Björk och gräs än så länge, ska testas för fler i höst. Vet att hon reagerar på al/hassel)
    Men Bella är inte testad än men visade symtom redan förra året då 8-10 månader..
    Kan det växa bort ? Jag hoppas ju såklart men läkaren kan inget säga . Tilde är en av hennes yngsta patienter som testats positivt för pollen så hon vet inte :(

• Tibell

kikar in och viskar att vi verkar kunna ha slutat med lactulosen för Bellas del nu =)

Över en vecka utan och bajsar dagligen.. och BRUNT!!

• Tibell
    Lantani skrev 2011-06-26 20:15:37 följande:
    Brukar de skriva ut allergimedicin till små barn på vårdcentralen eller vill de att man ska åka in till sjukhuset tro? Någon som har koll?

Lilltjejen har varit bra i sina ögon hela dagen, även fast vi varit ute lite, men de har ju regnat. Nu i eftermiddag blev hon röd och klig igen
    Det kan inte vara något inomhus hon reagerar på ?? Någon ny växt eller blomma, djur ??
    Eller har ni öppet dörrar och fönster så att pollen kommer in ?
  • Tibell
    Lantani skrev 2011-06-26 20:28:23 följande:
    Jag har ocks¨å funderat på om det är något annat, men är det framåt eftermiddagen/kvällen som hon sitter i gräset, så reagerar hon direkt med kli i ögonen, dock inte när det är blött i gräset.
    Varje gång jag börjar fundera, så återkommer jag iprincip alltid till att de måste vara gräset.
    Inga djur och inget nytt här inne överhuvudtaget.
    öppna fönster på nedervåningen brukar vi ha, lika så altandörren. Måste försöka tänka på att hålla de stängda, men det blir ju så fruktansvärt varmt.
    Ja det låter ju som att det kan vara gräset.
    Ring och barmottagningen och begär pricktest och aerius+ögondroppar. Inte säkert att dem vill göra pricktestet/blodprov nu eftersom det är mitt i säsongen, isåfall gör de ett i höst.
  • Tibell

Mithrandil : vad var det för glass ? Kan den ha innehållit något annat han reagerat mot ? Kanske bäst att försöka provocera med ren havre ?
    Hur mår han idag ?

Till amanda borde du kanske kunna testa havredryck? Vet ju inte riktigt hur det funkar eftersom Bella inte tål några sädesslag.

Svar på tråden Allergitråden