Allergitråden
Nä det är klart. Stackars liten höna :( hoppas natten blir relativt lugn!
Nä det är klart. Stackars liten höna :( hoppas natten blir relativt lugn!
Hej hej mithrandil *vinkar glatt *
skriver från mobilen nu så det får bli kort
Men vilken SKIT inställning från förskolans håll.. På dem bara!
Men personalen måste ju ha sett honom reagera varje gång de ätit ägg ? Så då borde väl de själva se hur han mår och att de måste sluta ? För reaktioner luftburet är väl alltid omedelbara.. Eller ?
Har ni inte kunnat införa fler livsmedel än ? Stackare :(
Har Amanda haft några mer astmabesvär ? Håller tummarna att hon sluppit .
Kram
Troll : usch då :( har hon fått en kraftig reaktion nyss ?? Stackars liten... Och stackars er !! Kram
Mithrandil : fy vilken soppa ni sitter i :( hoppas verkligen det vänder !
Är det magen som är sämst hos amanda just nu ? Kan hon ha fått i sig någon bakterie ? Kanske vore bra att lämna avföringsprov och kolla så inget är galet ?
Det låter ju som att det kanske vore bra idé att endast testa neocate ett tag och se vad som händer ? Har för mig att ni testade det sist du var här inne.. Hur mådde hon då?
Vi har faktisk haft det riktigt bra i sommar. Bellas astma är kanon sedan katterna togs bort och hon har fått vara infektions fri.
Sen blir hon fortfarande väldigt lätt anfådd med bukandning och indragningar vid minsta lilla ansträgning... Men så kanske alla barn gör ? Jag vet ju inte :)
Däremot har hon haft flera reaktioner med några slags nässelutslag i hela ansiktet upprepade gånger i sommar. Anledning har vi inte hittat än. Du kan se bilder i mitt galleri under forum bilder tror jag.
Ska på ny läkarundersökning den 31:e. Då ska nya tester tas och ny vikt/längd.
Sist hade hon inte växt alls.
Men sen fick vi neocate och nu när jag vägde henne hemma idag såg det riktigt lovande ut :)
Nej hon får inget laxermedel alla nu och sköter magen hyffsat. Trodde vi aldrig för nån månad sedan. Vi trodde helt enkelt hönan alltid skulle vara beroende av lactulosen.
Ja nu när jag tänker på det så blev vardagen helt underbar sedan vi fick neocaten.. På alla plan :)
Nu ska vi bara se hur hennes astma klarar vintern.. Förra var hemsk!
Men nu har vi fått ha 5-6 bra veckor och dessa kommer vi leva på om det blir tufft.
Vad nässelutslagen beror på vet vi inte :( det vi har på lur är fisk, pollen eller hund,
Ska pricktestas snart så hoppas det kan visa på nått..
Usch låter inte roligt alls :( tycker absolut du ska ringa i morgon och höra vad du ska göra.
Kan ju vara något annat galet. Bättre att kolla 1 gång för mycket än för lite..
Lycka till och krya på lillskruttan
Mithrandil : och vad menade läkaren då att viktmedgången beror på ?? Hade han någon annan teori ?
Men jag tänkte på en sak. Du skrev sist att hon äter 5 flaskor neocate om dagen. Hur äter hon övrig mat ?
Kan det kanske vara så att hon dricker sig mätt på neocaten och äter den övriga maten sämre ? Och kanske blir lösare i magen pga av att det blir så mycket vätska ?
Bara en tanke ...
Det är under semestern hon tappat all vikt va ? Då borde det ju inte vara något på dagis som gör henne dålig va ? Annars kan man kanske ställa sig frågan hur rutinerna kring hennes mat ser ut. Hur nogranna de är, om de har separata kärl och slevar tex.
Hoppas verkligen det löser sig för lilltösen
Kavat : Usch fy stackars liten :( skickar Bamse kram !
Mithrandil : ja hon äter verkligen jätte bra :) så vikten borde ju inte peka neråt.. Usch. Hoppas ni kan komma på vad det beror på.
Vad väger hon ? Och hur gammal är hon ?
okej tjejer. Behöver eran experthjälp igen ;)
Vi är i det läget nu där vi försöker provocera lite smått, det var lääänge sedan nu.
Och igår stod ägg på tur.
Hon fick en yttepytte bit att ha i munnen som hon sedan fick spotta ut
Efter drygt 2 h bajsade hon lite löst.
Dessvärre lyckades hon hitta en liten bit chocklad som hon var snabb med att stoppa i mun. Men det har hon gjort någon gång innan och den enda reaktionen hon får då är svullen mage och förstoppning ( vilket skulle förklara varför hon ej bajsat idag)
Sen kom liite liiite eksem men inget farligt alls och prickar runt munnen..
Så nu står vi och velar. Ska vi testa igen om ett tag eftersom provoceringen inte riktigt blev okej pga av chokladen?
Läkaren har ju sagt att vi ska ge livsmedel som bara ger lite eksem eftersom det skulle öka ut Bellas kost lite mer..
Såhär ser eksemen ut idag
Det är ju taget med kass mobilkamera så lite svårt att se. Men det är inte alls farligt. Inte på magen i allafall. Är lite under armhålorna med..kanske syns ??
Vi utgår från att det är en reaktion från ägget.
Hade ni gett det till era barn om de fått liknande eksemmängd som Bella fått?
Jag antar ju att hon skulle se än värre ut vid större intag men jag tänkte kanske mer på "spår av ägg" och liknande..??
äsch...det syns ju knappt något på bilderna....