• Tibell

Allergitråden

mithrandil skrev 2011-08-21 20:05:08 följande:
    Älsklingen: Jag skulle gjort om hela provoceringen. Man kan ju omöjligtvis veta vad som var vad ifall hon fått i sig två olika livsmedel som hon inte tål.

Precis sådär ser Amanda ut kring munnen, fast inte lika mycket.
    Hennes prickar fastnar inte alls på bild så jag har inte brytt mig om att lägga upp något. Men nu så syns det ju tydligt på din bild.
    Jo jag vet att vi kommer få göra om den..tyvärr..

Men det jag undrade var att om era barn fått samma mängd eksem ( vilket inte alls är mycket, dock lite mer än vad bilderna visat ) hade ni kunnat tänka er att ge barnet det livsmedlet då??
    Bellas läkare säger ju att vi ska ge henne livsmedel som "bara" ger lite eksem..
    Själv vet jag inte riktigt...
  • Tibell

Ja ni har ju rätt iofs.
    Nu fick hon bara ha äggbiten i munnen en stund så kan tänka mig att hon ser värre ut om hon skulle få mer i sig ?? Eller funkar det så?

Bara läkaren som sagt så ett par gånger så tillslut börjar man ju lyssna =(

• Tibell
    mithrandil skrev 2011-08-21 20:36:17 följande:
    strunta i läkaren. Mina erfarenheter säger mig att de ofta inte vet vad de pratar om.
    Känns det bra för dig när din dotter får eksem? Nej? Nä, ge henne inga då.

Min gissning skulle vara att hon skulle få mer eksem om hon blev utsatt för ägg upprepade gånger och kanske även ifall hon fick i sig mer än att ha lite i munnen.

Men gör om provoceringen en gång till så att ni vet vad som var vad.
    Ja det ska vi absolut göra =)
    Och sätta henne i ett vadderat rum så hon inte kan pilla i sig något annat ;)
  • Tibell

Vad skönt att fler håller med mig angående att ge kost som ger eksem/prickar.
    Läkaren tycker ju inte alls som oss där...
    Men nu ska vi byta och hoppas den nya håller med mig ;)

Idag ser Bella ännu värre ut runt munnen...
    Vi ska till läkaren nästa vecka och ta nya prover. Får se om hon vill ta hela panelen igen eller hur vi ska gå tillväga.
    Vilket fall som måste vi ju testa ägg igen för att se om det verkligen var det...
    Jag hoppas det istället var en reaktion på chokladen och att hönan nu tål ägg..
    Vill ju att allergierna ska börja växa bort snart... :(

• Tibell

Här hemma har vi en styck Bella som inte har varit så trevlig att umgås med de senaste dagarna
    Arg som ett bi, gnäller och vill bli buren mycket.
    Sååå svår att natta och snurrar runt som en hellikopterpropell nätterna igenom =(
    Bajsar mossgrönt/mörkgrått, stenhårt igår och löst idag..
    Inte roligt alls =/

Sen måste jag fråga en helt orelevant fråga.
    Någon här som läser Katrin Zytomierskas blogg??
    Jag läser någon gång då och då och har flera gånger reagerat över hur svullen hennes sons mage är. Framför allt på de senaste bilderna hon la in på honom ( för nån dag sedan bara )
    Det kan ju knappast vara normalt ??
    Aja..bara en tanke som slog mig sådär på kvällskvisten..

• Tibell

Alrro : jag har flera gånger reagerat på hans mage. Syntes jätte tydligt på ett film klipp i somras
    Så jag tror inte det är tröjan som sitter åt :(

Ja vi testade ägg i helgen. Hon fick ha en bit i munnen och sedan spotta ut.
    Dessvärre fick hon i sig en pytte bit choklad samma dag.. Så nu måste vi göra om provoceringen :(
    Finns bilder längre bak på hur hon såg ut.
    Inte så jätte farligt men sen var det inga mängder heller ...

Usch stackars er :( enbart hosta eller indragningar med ?
    Vi har varit riktigt skonade i sommar måste jag säga. Hon var kass hela juni ungefär ( när det var som mest pollen ) men sen dess har det varit bra :)
    Och det är nu man märker hur kass hon varit i vinter/vår :(
    Det där flåsandet/stönandet som vi vande oss vid var visst inte särskilt normalt :(

• Tibell

Låter som nässelutslag. Har hon fått i sig något tokig ? Nytt tvätt eller sköljmedel?
    Ingen feber ? Förkylning?

• Tibell

Håller med kavat.. Försök få fram en bild. Gör den mörkare om det är svårt att se

Man kan få nässelutslag av virus/förkylning.
    Men eftersom hon haft fler symtom låter det som allergi :(
    Och vad jag fått lära mig är nässelutslag en snabb reaktion och brukar komma kanske omgående vid intag...
    Men jag är åh andra sidan ingen expert :)

• Tibell

Mithrandil : hur går det med Amanda ? Fick du någon bild ?

Sen måste jag ställa trådens hittills dummaste fråga ;)
    Ni vet sån där pruttlera. En gegga i burk som man ska trycka ner fingret i och då uppstår det pruttljud.
    Vet någon vad dessa innehållet ?

• Tibell

Exakt sådana där får jag dagligen =0
    Har aldrig sett någon annan få liknande så lite kul? att se att det finns fler.
    Och jag vet faktiskt inte vad det är..liknar ju nässelutslag va ??

Det kan ju vara pga av förkylningen hon har i sig. Tilde fick ju så..fasst ordentliga nässelutslag. Vissa blåsor var stora som tummar =( och hennes berodde på virus..
    Du kan inte komma på om hon fått i sig något ??

Svar på tråden Allergitråden