• Tibell

Allergitråden

Aha okej :(
    Bella har de inte testat eftersom hon reagerade starkt första gången hon fick i sig vete.
    Sen har vi testat både 2-3 ggr och även havre men det funkar verkligen inte.
    Tål Amanda glukossirap ? Det underlättar MYCKET!
    Känns som att det finns i allt verkligen !

• Tibell

Det kan inte vara så att hon växer i perioder?
    En kompis son gör så. Står stilla i nån månad, växer sedan till sig och står stilla .
    Så har han gjort sedan han var jätte liten och gör än idag 4 år gammal :)

• Tibell

Aha okej
    Det vore ju något att testa lite längre fram
    För det finns i det allra mesta och enligt vår läkare tål de flesta veteallergiker det ( fast ingen i denna tråden vad jag minns ?? )

Reagerade hon dåligt på vällingen med eller har det kommit nu i efterhand ?
    Jobbigt när ens små inte få må bra :(

• Tibell

mithrandil : Nej det är skitsvårt =( Ibland blir man så less på allergier och astma att man bara vill kräkas på allt,

Det är en jäkla balsgång mellan symtom och icke symtom. Jag är av den typen som verkligen inte vill plocka bort något om det inte behövs... Samtidigt som barnen ska må bra! Jag försöker alltid gå på allmäntillståndet och försöker tänka logiskt. Att får tex Bella en reaktion på något försöker jag tänka om hon reagerat på det innan. Har hon inte gjort det och kunnat äta det hela tiden väntar jag lite innan jag testar igen och många gånger funkar det då. Då kan reaktionen bero på att hon kanske är förkyld, eller petat i sig något annat eller helt enkelt vara helt normalt men när man är inne i denna allergidjungel är risken för tunnelseénde stor ;)

• Tibell
    mithrandil skrev 2011-05-31 22:00:34 följande:
    Ja det är väl så man får göra. Amanda har fått tillbaka sitt rossel och skriker mest hela dagarna här hemma nu. Sover dåligt igen efter att ha sovit hela natten i ett kort tag. Slutat växa. Ja, massa som säger att något inte är bra.
    Då är havre det enda jag kan komma på är annorlunda än innan när hon mådde bra.

Hon blev ju jättedålig av enagos välling också när vi testade den så för mig känns det logiskt att utesluta alla sädesslag ett tag när vi ändå inte ska ge gluten före hon blir 2år.
    Ja ska ni inte ge gluten tycker jag du gör helt rätt i att utesluta alla sädesslag!
    hoppas hon kryar på sig snabbt <3

inhalerar ni henne fresten ??
  • Tibell
    mithrandil skrev 2011-05-31 22:11:21 följande:
    ja, jag har börjat ge enkel dos med pulmicort eftersom hon rosslat och hostat i över en vecka.
    Har inga indragningar och låter inte så farligt tät så därför har jag inte gett airomir.

Hon blir säkert bra.. värre känner jag ändå att det är med alexander som får äta en massa jag skulel kunna utesluta om bara alla prover blev tagna och jag fick ett intyg till dagis.
    Han har diarreer var och varannan dag. uppsvälld mage. klagar på magont hela tiden. Börjat sova oroligt på nätterna. Ja, jag oroar mig nog mer över honom. Amanda är jag itne så orolig för. Henne är vi ju redan pågång så för henne kan det ju bara bli bättre.

vad är det för ytterligare prover vi kanske väntar på eftersom vi inte får ta bort något ur alexanders kost ännu?
    Jag tycker du ska ringa i morgon och fråga om ni kan ta bort sädesslagen nu. Sådär ska han baskemig inte behöva må!
    Hoppas verkligen allt löser sig!
    Nu ska jag slänga denna trötta och sega kroppen i säng..
    Kram till alla som behöver!!
  • Tibell

Men läkaren ni går hos måste ju kunna skriva ett tillfälligt intyg ??
    Märker ni någon skillnad när han dricker mjölk ?
    Har ni "tur" är det bara mjölk som besvärar honom..
    Så jag tycker nog ni ska utesluta det samtidigt som ni tar bort sädesslagen sen!

Och tack detsamma =)

• Tibell

Usch stackars liten!
    Håller tummarna att en sädesslagsfri diet kan få rätsida på allt.
    Det tror jag nog det gör !

• Tibell

Fick svar på Tildes prover idag. Negativt på hasselnöt men positivt för björk.
    Men eftersom hon inte hade några som helst symtom på björk i år ( inte heller förra året då det visade sig på pricktest ) tror läkaren det egentligen är en indikation på andra pollenallergier, såsom al och hassel eftersom hon hade massa symtom då det blommade som mest!
    Kan det vara så? Miralicia ?? Kavat ??
    Men läkaren tyckte ändå vi skulle vara försiktiga med nötter eftersom hon har reagerat.. De tror det rör sig om korsreaktion!
    Lite konstigt att de inte ville testa för fler nötter dock..

Svar på tråden Allergitråden