• Tibell

Allergitråden

Mithrandil : jag skulle tro att det fortfarande är förstoppningen som stör henne.
    Just att hon bajsat så många gånger tyder på det.
    Har ni lactulos hemma så ge henne det i några dagar tills hon bajsat normalt.
    Man kan vara förstoppad trots att bajset ser normalt ut nämligen..
    Att hon hade ont i magen nu ikväll kan ju bero på att det är stopp.
    Tilde får väldigt ont i magen när hon är förstoppad och kallsvettas precis som du säger..

• Tibell

Lillskruttet; tog de någon syresättning på honom idag?
    Jag kan inte förstå hur de kan skicka hem er när han fortfarande kämpar.
    De måste ju hjälpa honom :(

• Tibell

Lillskruttet: har du filmen så man får se ? Bella kan också variera. Ibland syns det mer vid halsgropen och ibland mer vid revbenen.

• Tibell

Lillskruttet : ja du lägger in filmen i ditt galleri här på familjeliv.
    Eller så lägger du upp den på youtube och länkar :)

• Tibell

Vifrånlandet : Hur mår lilleman nu ? Är det bättre nu när det inte finns så mycket björkpollen kvar ? Nu har gräset kommit hit så Tilde medicineras nu..
    Bellas näsa rinner med men verkar ändå må ok.. Tycker att hon blir lite röd och svullen om ögonen när vi är ute men det kan likaväl vara i min fantasi.
    Får se hur hennes hud reagerar när det blir dags för kortbyxor... Förra året fick hon eksem och prickar så fort hon kom i kontakt med gräs.
    Nu när hon är HELT eksem och prickfri vore det så trist om det skulle komma tillbaka. Det kliar ju så..

• Tibell

Aeriusen själv hjälper bara föga. Men nu har hon fått avamys också som vi ska prova.
    Det är bara andra dag så än är det svårt att utvärdera.
    Men än så länge är pollenhalten låg så vi får se vad som händer när det drar igång ordentligt
    Hon har förut fått mycket astma och massa slem i lungorna pga av allergin
    När det var som mest al och hassel ute spydde hon slem om hon var ute och lekte för länge :(
    Hoppas G slipper fler besvär nu och att det "bara" var björken han reagerade mot :)

• Tibell

En liten fråga till alla experter här inne.
    Hur hade ni gjort om erat barn har problem med förstoppning men som mår bra så länge han/hon går på daglig dos lactulos/movicol. Du vet att förstoppningen kanske kan bero på allergi men är inte säker.
    Hade ni testat att utesluta det misstänks livsmedlet eller hade ni fortsatt med laxermedel eftersom det funkar så bra ?

• Tibell

Det gäller Tilde .
    Vi har tagit glutenprover som visar neg. Det enda hon får i sig som känns mest troligt är sädesslagen..
    Är ju inte alls hundra på att det ens är allergi men det blir helt stopp om hon inte får movicol.
    Hon är extremt gnällig men det kan likaväl ha med åldern att göra..
    Hennes mage är lite svullen, ska se om jag kan hitta en bild.
    Det som gör mig mest fundersam på om det är ett symtom eller inte är hennes rastlöshet.
    Hon leker sällan med något, går mest runt och gnäller ;)
    Hon kan INTE sitta still. Spelar ingen roll om hon tittar tv, äter mat eller vi läser saga så sitter hon inte still.
    Hon snurrar på stället, lägger sig ner, hoppar lite, klättrar på vad som finns att klättra på, slänger sig från sida till sida, står på huvudet mm.
    Det kan ju ha med åldern att göra men ibland blir man precis tokig på henne :(
    Hon ÄLSKAR sin pasta och sina mackor så att ta bort dessa är inget enkelt beslut.
    Magen funkar ju perfekt med movicol och allt annat jag skrev om kan ju lika väl vara åldersrelaterat... Såååå svårt :(

• Tibell

Såhär ser hennes mage ut..

Usch vad svårt det är =/ Orkar inte krångla med dagis så det får bli först till sommaren vi testar i såfall..
    Är så in i dödens trött på allt som har med allergier att göra =(

• Tibell

Dessvärre tycker våran läkare att förstoppning inte är något problem.. hittar man bara en rätt dos på laxermedel så kör man på den..

Svar på tråden Allergitråden