Unga Adoptanter
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
När vi var på vårt första möte i januari, sa vår utredare innan vi skulle gå. Jag måste bara fråga:
"Hur kommer det sig att ni vill adoptera när ni är så unga?"
Hmm, lite konstig fråga, eller inte frågan i sig, men just de med "att ni är ju så unga", varför skulle inte unga vilja adoptera.
GreenGal: man skulle inte kunna få uppgifterna till din blogg så man kan läsa lite.
Vi känner oss heller inte så unga som vi är. Vi har försökt få barn sen augusti 06 o 08 började vi med en utredning, 2010 gjorde vi våran första IVF o januari 2011 gjorde vi den sista o sen bestämde vi oss för att vi inte ville fortsätta med det utan att adoption är våran väg till att få barn
Oj vad länge ni har försökt! Det måste varit en tuff tid.
Nu känner jag mig tacksam över att vi "slapp" IVF-biten för då hade vi nog inte kommit så långt på adoptions-vägen som vi nu har gjort!
Jo det är en väldigt lång o tuff tid med mycket besvikelse o gråt. men nu ser jag verkligen fram emot framtiden jo det kan jag tänka mig att du tycker, hade man vetat att det inte skulle funka så hade vi inte gått igenom det. När skulle ni börja eran utredning?
Hm. Ingen som funderar på bulgarien?
Jag blev lite intresserad efter att ha läst bfas nyhetsbrev om sn-listan.
:)