• Hjärtat längtar

Unga Adoptanter

Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans. 

Jag är 23 år och min man 24 år. Det verkar vara ganska ungt i "adoptionsvärlden"
    Så jag ville se om det finns fler unga som ska adoptera eller har adopterat. För att dela tankar osv. 
    Vi ställde oss i kö hos AC i februari. Vi ska gå föräldrautbildning i höst. Och så hoppas jag att vi kan göra utredningen nästa vår och att vi kan få vårt medgivande till nov-11 då jag fyller 25. 
  • Svar på tråden Unga Adoptanter
  • Idoli

Kan vara lite allt möjligt vad jag har förstått... Hm. Allt ifrån större handikapp till väldigt små. Sen, som jag har förstått det, är barnen ofta överdiagnostiserade. Det verkar vara fallet i många länder.

Låter intressant för oss just nu. :)

• Jezziie

Vi har också pratat om Bulgarien o då "SN listan" o vi tycker att det låter intressant det med, så det är nått vi kan tänka oss, sen vilka handikapp vi är öppna för, det vet vi inte än utan de beror nog på vad man känner just då o så!!

• Idoli
    Jezziie skrev 2011-03-05 19:09:50 följande:
    Vi har också pratat om Bulgarien o då "SN listan" o vi tycker att det låter intressant det med, så det är nått vi kan tänka oss, sen vilka handikapp vi är öppna för, det vet vi inte än utan de beror nog på vad man känner just då o så!!
    Vi har pratat en del om olika handikapp. Det finns flera som vi båda direkt känner oss kapabla att klara av, några som vi är mycket tveksamma till, och sen några som vi inte vet speciellt mycket om... Men jag tror att det är svårt att säga så här innan man har facit i hand samt mer kunskap. :) Försöker hitta lite mer information  men tycker att det finns lita halvdåligt utav den...
  • Katten Janson

Tänk på att SN (särskilda behov) barn i vissa länder är helt friska barn Mrn som är lite äldre och därför har särskild behov.

• Jezziie

Idoli: jo endel handikapp är ju i stort sett inga handikapp som märks. Skulle bl.a. kunna tänka oss ett barn med epilepsi då min man har det o då har vi erfarenhet av det, hjärtfel är inte heller något hinder då de finns duktiga läkare här i Sverige, sen finns de många handikapp som man knappt hört talas om, men vi hinner ju läsa på innan det är dax för oss!!

• Idoli
    Katten Janson skrev 2011-03-05 20:41:14 följande:
    Tänk på att SN (särskilda behov) barn i vissa länder är helt friska barn Mrn som är lite äldre och därför har särskild behov.
    Ja jag har förstått att det ofta är så av nyhetsbreven ifrån bfa.
    SOm jag har förstått det så räknas alla barn över 3 som SN-barn..?

Jamen visst är det så, man förändrar sina tankar hela tiden under den här processen tycker jag :)
  • Idoli

Greengal:

Tyckte det var härligt att se datumet på tiden du skapade den här tråden, känns som att det var igår, men vad tiden går snabbt ändå! :)

• Katten Janson

Idoli: Jag kan tyvärr ingen gräns. Tror att def av SN barn pga ålder varierar mellan länderna men jag är inte säker.

• Idoli
    Katten Janson skrev 2011-03-05 22:23:17 följande:
    Idoli: Jag kan tyvärr ingen gräns. Tror att def av SN barn pga ålder varierar mellan länderna men jag är inte säker.
    Aha okej! Jag ska förhöra mig närmare när vi är klara med utredningen :)
  • Hjärtat längtar
    Idoli skrev 2011-03-05 21:36:37 följande:
    Greengal:

Tyckte det var härligt att se datumet på tiden du skapade den här tråden, känns som att det var igår, men vad tiden går snabbt ändå! :)
    HAha, ja verkligen! Jag trodde det var typ ett halvår sen, men får se att det nästan var ett år sen! I efterhand kan man ju säga att det har gått snabbt!

Från Bulgarien är barnen oftast över två år. Men vad gäller Sn-barn vet jag inte. Bulgarien känns inte så intressant för oss. Men roligt att ni hittat ett land som intresserar er!Glad
Svar på tråden Unga Adoptanter