Unga Adoptanter
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
Kan vara lite allt möjligt vad jag har förstått... Hm. Allt ifrån större handikapp till väldigt små. Sen, som jag har förstått det, är barnen ofta överdiagnostiserade. Det verkar vara fallet i många länder.
Låter intressant för oss just nu. :)
Vi har också pratat om Bulgarien o då "SN listan" o vi tycker att det låter intressant det med, så det är nått vi kan tänka oss, sen vilka handikapp vi är öppna för, det vet vi inte än utan de beror nog på vad man känner just då o så!!
Tänk på att SN (särskilda behov) barn i vissa länder är helt friska barn Mrn som är lite äldre och därför har särskild behov.
Idoli: jo endel handikapp är ju i stort sett inga handikapp som märks. Skulle bl.a. kunna tänka oss ett barn med epilepsi då min man har det o då har vi erfarenhet av det, hjärtfel är inte heller något hinder då de finns duktiga läkare här i Sverige, sen finns de många handikapp som man knappt hört talas om, men vi hinner ju läsa på innan det är dax för oss!!
Greengal:
Tyckte det var härligt att se datumet på tiden du skapade den här tråden, känns som att det var igår, men vad tiden går snabbt ändå! :)
Idoli: Jag kan tyvärr ingen gräns. Tror att def av SN barn pga ålder varierar mellan länderna men jag är inte säker.