• Hjärtat längtar

Unga Adoptanter

Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans. 

Jag är 23 år och min man 24 år. Det verkar vara ganska ungt i "adoptionsvärlden"
    Så jag ville se om det finns fler unga som ska adoptera eller har adopterat. För att dela tankar osv. 
    Vi ställde oss i kö hos AC i februari. Vi ska gå föräldrautbildning i höst. Och så hoppas jag att vi kan göra utredningen nästa vår och att vi kan få vårt medgivande till nov-11 då jag fyller 25. 
  • Svar på tråden Unga Adoptanter
  • Idoli

mm just nu känns det som att vi är intresserade av väldigt många länder faktiskt...:)

• Jezziie

Jo de finns många länder vi kan tänka oss, men vårt första val är nog ändå Polen.

• Hjärtat längtar

Intressant att höra vilka länder ni är intersserade av!
    Vårt första val är Sydafrika och andra val: Taiwan! Som det känns nu!

• Jezziie

Taiwan hade också varit ett val för oss om vi hade uppfyllt de krav de har, men inte varit gifta i 5 år än ju, bara 3år för oss än, annars verkar Taiwan genom BV jättetrevligt.

• Hjärtat längtar

Ja just det, det är bara CSS som tillåter föräldrar under 30 år....
    Vår dröm och vårt hjärta är i SA, så om det skulle bli taiwan känns det svårt att ställa om. Men det är förstås möjligt...

• Katten Janson

Jag har precis insett att barnen har kvar sina Taiwanesiska medborgarskap. Roligt tycker jag men lite oväntat eftersom på något sätt antog att de skulle ha tappat dem.

• Jezziie

GreenGal: då ska ni ju såklart ta SA o så får vi hoppas på att de rullar på med BB så de blir lite mindre köer när det är dax för er!!

• Idoli

Det är roligt att höra om andras, tankar drömmar och funderingar!
    I hjärtat hade vi inget specifikt land, inte i början i alla fall.
    Land som land tänkte vi... vi vill bara ha ett barn (nåja några "kriterier" gick vi efter. Barn upp till 36 mån samt väntetid).

Men så blir det ju som så att man läser på mer och mer om de länder som man eventuellt kan passa in på och i och med det har vissa länder under olika perioder hamnat närmare hjärtat... Colombia till exempel. :)

Nu försöker jag dock vidga mina vyer, jag är lite rädd för att låsa upp mig och engagera mig i ett land nu innan vi är i gång på riktigt. Det är ju så mycket som kan hända....

SA och Taiwan är inga länder som vi passar in på i nuläget. Annars hade de med största sannolikhet varit av intresse för oss också :)

• Hjärtat längtar
    Katten Janson skrev 2011-03-07 10:39:19 följande:
    Jag har precis insett att barnen har kvar sina Taiwanesiska medborgarskap. Roligt tycker jag men lite oväntat eftersom på något sätt antog att de skulle ha tappat dem.
    Ja det var ju lite lustigt! Men det kanske kan vara bra!
  • Hjärtat längtar

Det är verkligen inte bra att låsa sig vid något land i ett så här tidigt stadium!
    Men när vi får vårt medgivande kanske det är dags att skicka ansökningar till något land och då måste vi ju veta vad vi vill... Så tyvärr har det varit svårt att inte fastna vid något land. Samtidigt som det också är kul att få drömma! =)

Jag vill ju vara öppen för alla möjligheter, men jag kan inte bortse ifrån att Afrika ligger lite varmare om hjärtat som det känns nu, varför vet jag inte riktigt.

Svar på tråden Unga Adoptanter