Unga Adoptanter
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans.
Dunna! Ja vem vet vi kanske ses där i väntrummet...
Lycka till med ditt äggplock. Hur många behandlingar har ni gjort?
Hanya: Nästa bok jag ska läsa är blod är tjockare än vatten. Tyckte du den var bra?
Greengal: Ja, den är verkligen bra Hon har för övrigt skrivit många bra böcker förutom denna på tema utanförskap.
Jag kan även rekommendera Längtansbarnen och Linneá från Yuinyang (eller vad den heter)
Hoppar in lite i er tråd här och rekommenderar böckerna av Marianne Peltomaa (tror jag att hon heter)
En bok heter "resan", en heter "färgen under huden" och den tredje boken - som är den andra i serien kommer jag inte ihåg.
De är skriva i romanform och handlar om en ensamstående kvinna som adopterar.
Funderar man på att adoptera ett något äldre barn så är de super att läsa men jag tror att de är givande för alla.
De tar upp både problem och glädjeämnen i vardagen!
Nu kommmer lilla jobbiga jag igen och vill blåsa liv i den här tråden. Förstå hur bra vi skulle kunna ha det här, dela alla glädjeämenen och sorger på vår gemensamma väg mot adoption!
Vi börjar vår föräldrautbildning på lördag. Tror inte riktigt min man har insett att det krävs att man pratar och så... öppet om infertilitet, barnlängtan osv. Men eftersom jag är en allvetande kvinna är jag övertygad om att det kommer göra honom gott och mer motivierad till adoption!
Kram på er allihop!
Vi kommer också börja utbildningen i november och vi längtar!
Förövrigt händer det hemskt lite för oss just nu faktiskt.
Väntan och längtan...