• Hjärtat längtar

Unga Adoptanter

Hej! Vi har ganska nyligen bestämt oss för att adoptera. Då vi enligt läkare inte har nån chans att få biologiska barn tillsammans. 

Jag är 23 år och min man 24 år. Det verkar vara ganska ungt i "adoptionsvärlden"
    Så jag ville se om det finns fler unga som ska adoptera eller har adopterat. För att dela tankar osv. 
    Vi ställde oss i kö hos AC i februari. Vi ska gå föräldrautbildning i höst. Och så hoppas jag att vi kan göra utredningen nästa vår och att vi kan få vårt medgivande till nov-11 då jag fyller 25. 
  • Svar på tråden Unga Adoptanter
  • Hjärtat längtar

Dunna! Ja vem vet vi kanske ses där i väntrummet...
    Lycka till med ditt äggplock. Hur många behandlingar har ni gjort?

Hanya: Nästa bok jag ska läsa är blod är tjockare än vatten. Tyckte du den var bra?

• dunna
    Hjärtat längtar skrev 2010-08-19 13:16:26 följande:
    Dunna! Ja vem vet vi kanske ses där i väntrummet...
    Lycka till med ditt äggplock. Hur många behandlingar har ni gjort?

Hanya: Nästa bok jag ska läsa är blod är tjockare än vatten. Tyckte du den var bra?
    Tack :)
    Vet aldrig riktigt hur jag ska svara på det... har varit på två äggplock på RMC men bara en ET. Sen har jag varit på ett äggplock på Island, ett ET och två FET. Tycker faktiskt det börjar räcka ;)
  • Hjärtat längtar
    dunna skrev 2010-08-19 22:15:21 följande:
    Tack :)
    Vet aldrig riktigt hur jag ska svara på det... har varit på två äggplock på RMC men bara en ET. Sen har jag varit på ett äggplock på Island, ett ET och två FET. Tycker faktiskt det börjar räcka ;)
    Jaha okej, nej det låter ju inte alltför kul... börjar ni tycka att det är dags att ge upp snart?
  • dunna
    Hjärtat längtar skrev 2010-08-19 23:34:11 följande:
    Jaha okej, nej det låter ju inte alltför kul... börjar ni tycka att det är dags att ge upp snart?
    Vi har en "gratis" behandlign kvar 8förutom denna) e.s. den första blev inget och vi har gjort en på Island. Vi hade planerat att använda alla gratisbehandlingarna innan det blir adoption men jag är inte helt 100 på att vi gör det, kanske blir et direkt adoption om denna behandling funkar inte.
    Tror nog knappas vi träffas på måndag, jag ska vara på RMC kl 7:00 (!?!) på måndag.
  • Namaste72

Greengal: Ja, den är verkligen bra Hon har för övrigt skrivit många bra böcker förutom denna på tema utanförskap.

Jag kan även rekommendera Längtansbarnen och Linneá från Yuinyang (eller vad den heter)

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Hej och Hopp

Hoppar in lite i er tråd här och rekommenderar böckerna av Marianne Peltomaa (tror jag att hon heter)
    En bok heter "resan", en heter "färgen under huden" och den tredje boken - som är den andra i serien kommer jag inte ihåg.
    De är skriva i romanform och handlar om en ensamstående kvinna som adopterar.
    Funderar man på att adoptera ett något äldre barn så är de super att läsa men jag tror att de är givande för alla.
    De tar upp både problem och glädjeämnen i vardagen!

• Kärnhuset
    Hej och Hopp skrev 2010-08-20 22:51:11 följande:
    Hoppar in lite i er tråd här och rekommenderar böckerna av Marianne Peltomaa (tror jag att hon heter)
    En bok heter "resan", en heter "färgen under huden" och den tredje boken - som är den andra i serien kommer jag inte ihåg.
    De är skriva i romanform och handlar om en ensamstående kvinna som adopterar.
    Funderar man på att adoptera ett något äldre barn så är de super att läsa men jag tror att de är givande för alla.
    De tar upp både problem och glädjeämnen i vardagen!
    Den heter "En riktig familj".
    De har några år på nacken nu men finns ofta att låna på biblioteket (vilket dessutom är gratis!).

Även om man inte ska adoptera som ensamstående eller äldre barn så är de läsvärda eftersom de är skrivna delvis ur barnets synvinkel.
  • Tiago

Nu kommmer lilla jobbiga jag igen och vill blåsa liv i den här trådenFlört. Förstå hur bra vi skulle kunna ha det här, dela alla glädjeämenen och sorger på vår gemensamma väg mot adoption!

Vi börjar vår föräldrautbildning på lördag. Tror inte riktigt min man har insett att det krävs att man pratar och så... öppet om infertilitet, barnlängtan osv. Men eftersom jag är en allvetande kvinna är jag övertygad om att det kommer göra honom gott och mer motivierad till adoption!

Kram på er allihop!

• dunna
    Tiago skrev 2010-09-23 07:06:08 följande:
    Nu kommmer lilla jobbiga jag igen och vill blåsa liv i den här trådenFlört. Förstå hur bra vi skulle kunna ha det här, dela alla glädjeämenen och sorger på vår gemensamma väg mot adoption!

Vi börjar vår föräldrautbildning på lördag. Tror inte riktigt min man har insett att det krävs att man pratar och så... öppet om infertilitet, barnlängtan osv. Men eftersom jag är en allvetande kvinna är jag övertygad om att det kommer göra honom gott och mer motivierad till adoption!

Kram på er allihop!
    Bra tiago!
    Jag har börjat vänta på att börja föräldrautbildningen, det blir inte förr än i november. Innan dess ska vi nog också göra vår allra sista behandling någonsin!
    Hos oss tro jag det blir jag som kommer att ha svårt med att diskutera. Eller jag vet att jag kommer att ha det ganska svårt... men jag hoppas den kommer att ge en hel del så jag kommer att ha lättare med att diskutera med andra.
    Hur går det för ni andra?
  • Idoli

Vi kommer också börja utbildningen i november och vi längtar!
    Förövrigt händer det hemskt lite för oss just nu faktiskt.
    Väntan och längtan...

Svar på tråden Unga Adoptanter