Inlägg från: Belinda04 |Visa alla inlägg
  • Belinda04

Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!

Anonym (N) skrev 2010-05-10 21:45:40 följande:
    åh...det var nog där jag gjorde felet då.Får prova igen imorgon o ringa ett av de andra numrena.Fasiken..men aja som han sa så var det ju värt varenda krona egentligen för att vi fick höra  varandras röst.Men idag och igår så gick det lite mer än 300kr sammanlagt Det håller ju inte i längden.Tack!
    Nej det förstår jag verkligen att det inte gör pengarna går fort iväg annars... tänk även på att det tickar iväg 50 öre varje dag från det att man har börjat använda kortet... dumt att spara i flera månader, försvinner ju lite pengar då.
    Ge det en chans till och jag hoppas verkligen att du får ett antal timmars samtal då.
  • Belinda04
    Anonym (N) skrev 2010-05-11 20:11:22 följande:
    Han ska fixa ett hemnr som jag kan ringa till..det tjänar vi 1 krona minuten på.Ska kolla skype.Jag hoppas han kommer iväg till huvudstaden snart för där finns det ju nät. Jag provade att ringa ett av de andra nr,men då drogs det ju pengar från mobilen också...plus att jag bara fick 51 min att ringa för.Så det var en besvikelse...aja..jag ska kolla skype som sagt
    Ja verkligen trist att det inte fungerade för dig. Hoppas att han får möjlighet till internet snart så ni kan höras ännu mer!

Själv saknar jag isönder min kille idag... kanske beror på de tråkiga vädret så man är ännu kramig.
    Några som har fått sitt slutbesked, hur lång tid från det att ni skickade in era handlingar..?. sitter bara o längtar.
     Eller någon mer som har kommit till den delen av processen och hur längesedan var det ni skickade in era papper?
  • Belinda04
    christine02 skrev 2010-05-12 20:59:56 följande:
    Belinda04:Jag skulle också vilja veta hur länge ni andra fått vänta efter det att ni skickat in era handlingar....Jag minns inte exakt datum nu...men jag skulle tippa på att jag skickade in mina omkring 20/4.
    Jag skickade in mina i måndags den 10 maj min sambo gjorde sin ansökan den 13 jan, jag vet att snacket är 6 månader. Men ska jag verkligen vänta till i juli för ett svar... två månader till?? :(((
  • Belinda04

Ohh jag bara hoppas att min handläggare inte har så överdrivet mycket att hon drunknar i alla papper.
    Ska ringa på måndag eller tisdag och se om hon har fått in mina papper..

Har verkligen kommit in i en svacka nu när allt känns lite för jobbigt lite för tungt och lite för svårt för att hålla humöret uppe. Det vänder väl snart igen brukar det ju göra men iaf.

Anonym ((me)) har ni barn eller är gifta? Det gick väldigt snabbt för er och det väcker ju hopp om att de inte ska ta allt för lång tid.

christine02; vilket kontor tillhör ni? Har kanske frågat tidigare men har ett minne som en guldfisk. ;)

vi har ju malmö som kontor och det känns ju som ett kontor som alltid har liiite för mycket att göra. ://

Hoppas att ni har en skön dag. Hälsningar från en deppig "belinda"

• Belinda04
    Anonym ((me)) skrev 2010-05-13 19:45:27 följande:
    belinda: Nej vi har inga gemensamma barn och vi är inte gifta svenskt så att säga (jag bara kallar honom för min man ). Har inte varit tillsammans så väldans länge heller men fort gick det.. känns som att vi fått förtur på nått sätt men hann aldrig skicka in nått förtursbrev så har ingen aning faktiskt.Min bekant o hennes man är gifta, varit tillsammans lika länge som oss (träffades dagen före oss), inga gemensamma barn o dom väntar som sagt fortfarande på beslut o han var på intervju 3 veckor innan min man.Vilken underbart väder vi har haft idag!!!
    Då får vi hopps att det kommer gå lika fort för oss alla som det gjorde för er. =))
    Jag funderade precis på om ni hade förtursbrev eller inte eftersom de gick så fort.
    Ohh hoppas att min nya handläggare är positiv och inte helt överöst med ärenden när jag ringer henne på måndag.
    Tycker det är magiskt intressant att de kan ta så olika lång tid..
    Vädret.. hmm du bor inte på västkusten eller? ;)) regn, kyligt och lite lite sol som tränger sig mellan molnen det har vi blivit bjudna på de senaste dagarn. ;)
  • Belinda04
    christine02 skrev 2010-05-13 21:28:23 följande:
    Belinda:Vi tillhör Solna. Och jag håller med dig, jag har samma depp...eller inte depp kanske men jag är trött på att vänta nu. Ändå har vi ju kontakt varje dag min karl och jag...via cam. Jag känner verkligen med er som inte har den möjligheten. Och ni som har gemensamma barn som inte får träffa ena föräldern under flera månader..fy..hoppas det ordnar sig snabbt särskilt för er med barn. Jag har barn sedan en tidigare relation, tonåringar, och det har min karl också. Det blir inte lika svårt då antar jag. Vi har varandras barn på msn också, men särksilt skriver jag med hans dotter på FB, hon är i övre tonåren.
    Ja vi sitter nog på samma båt, är inte deppig kanske men trött på att vänta och känner frustration att inte få vara tillsammans, att inte känna att man gör vardagen tillsammans utan helt på skilda håll. är påfrestande helt enkelt. Är snart 5 månader sedan han åkte fast att det har gått snabbt har de gått lika lååångsamt fram.
    Får vi se hur länge till vi måste vänta, hoppas att det ska gå undan för oss nu!! Innan semestern tar vid för våra kära handläggare.
    Ha en skön helg.
  • Belinda04
    Anonym (Snart, snart!) skrev 2010-05-15 12:46:52 följande:
    För oss tog det 2 dagar efter att mig.verket fått våra papper tills beslutet kom :0) Så våran handläggare måste läst dom meddetsamma eftersom det tar 1 dag för postgången :0) Så snart kommer ert beslut, får vi hoppas :0)
    Ohhh att höra att det kan gå sååå snabbt ger mig hopp om att innan maj kan vi få vårt beslut. Jag önskar inget hellre!
    Vilken helt underbar handläggare ni satt inne med! =))
  • Belinda04
    Anonym (Lissis) skrev 2010-05-15 13:26:17 följande:
    2 Dagar, jösses vilken tur ni hade Jag skickade in min papper 12 Maj, tänkte ringa m.verket på måndag och kolla läget.. men tror det är för tidigt, har nog inte ens fått en handläggare ännu,
    Ja jag skickade in den 10:e maj. Men den personen som står på brevet som kontaktperson är det ingen handläggare utan bara en samordnare??
  • Belinda04
    Anonym ((me)) skrev 2010-05-15 19:25:01 följande:
    Som det ser ut nu är han hemma i början på juni.. de e första lediga biljetten.. men det gör inget.. bara han är hemma snart.. o de e ju inte allt för långt borta ändå.. Tack för tumm och tå hållningen Vilket väder... ojoj.. hoppas det fortsätter såhär resten av sommaren också
    Så skönt!! Ett par veckor av lyckolängtan kvar alltså. ;)))
    Ja det känns verkligen som om de veckorna bara kommer att susa förbi och så skönt för er!

Vädret hmm.. jo om vi kan byta så inga problem för mig... regn regn regn... bara vanligt regn regn regn...

Förresten vet du om det är handläggaren som står på det brevet man får hem när det är tid för dokumenten att skickas in eller bara en samordnare.?
  • Belinda04
    Anonym (So lonely) skrev 2010-05-15 22:55:37 följande:
    Jag har följt tråden länge länge..sitter i samma båt som många av er. Min man och mitt barns pappa har varit borta i 2 månader nu, känns helt absurt. Han gjorde sin intervju 26 april, har inte hört något från Migrationsverket ännu, är det för tidigt att börja ringa till upplysningen tror ni? Blir man bara mer ledsen och frustrerad om man gör det? Försöker leva som vanligt, inte visa dottern att jag mår dåligt..men det är så grymt svårt! Oroar mig för allt, pengar..lägenheten, jobb, dagis, saknaden..ja ni förstår säkert...?Glädjer mig så mycket åt alla mer eller mindre positiva skeenden som hänt en del av er. Ni förtjänar all kärlek och lycka!!
    Hej o välkommen.
    Klar du kan ringa upplysningen tror jag ringde tre gånger i veckan innan jag fick en handläggare... ville veta hur allt går till? När papperna beräknas komma till sverige? Har papperna kommit till sverige? Vad händer sen? Osv.. Frustrerad o ledsen det beror på dina egna förväntningar... Jag hade väl förväntningar om att saker o ting inte skulle ta så lång tid som de har gjort. Vilket också har gjort mig fruktansvärt ledsen. Försöker ställa mig så neutral som möjligt just nu.
    Lycka till!!
Svar på tråden Vi vars partner måste lämna landet - TRÅD 10!!!