Anonym (förvirrad) skrev 2010-09-29 11:33:12 följande:
Oj vad snabbt det gick.
Min sambo åkte till Irak i Augusti, 2 veckor senare kom han på intervju. Och igår fick jag hem pappret där dom bad mig fylla i pappret om nyetablerat förhållande.
Telefonlistor har vi inga då vi pratar på MSN istället. Det blir mycket billigare. Det vi har som jag kan skicka in är foton. Räcker det?
Det stod något om att man kunde skicka in nått som bevisar att vi lever ihop. Men vad menar dom med det? Vad finns det för bevis man kan skicka med?
Jag blir så orolig.
Är ni gifta eller är ni oxå sambo?
Det finns en fråga på blanketten (T77). "är ni förlovade?"
Jag vet inte vad jag ska svara där faktiskt. Vi är ju inte "tekniskt sett" förlovade med ringar. MEN vi planerar bröllop och vill gifta oss när vi sparat ihop pengar och känner oss redo. Så i våra ögon är vi förlovade men inte med ringar.
Vi hade kunnat gifta oss när han var här men vi vill inte göra det bara pga MIG. Det känns så fel. Vi vill ta det i vår egen takt.
Nej vi är bara sambo och inte förlovade så kyssade i nej där.
Ja med detaljerat så skrev jag ju om våra framtidsplaner om att vi vill gifta oss en dag osv osv.
skrev vad alla hans syskon och föräldrar heter. Lika bra att skriva så mycket man bara kan.
Nej vi kunde ju inte bevisa att vi hade bott ihop innan mer än vi hade samstämiga datum vid hans intervju och min berättelse på papper, eftersom han var här utan papper innan.
Jag känner igen din oro men det blir bra, men ta med några utdrag från msn så visar att ni har kontakt med varandra och foton så har du iaf gjort vad du kan.
Sista delmålet nu, snart är han hemma!! =))