• plura

vi med många barn del 9

7 michelingodingar skrev 2010-08-18 12:49:13 följande:
    plura:men herregud vet inte vad jag ska säga, klart man inte ska sticka huvudet i sanden som nån jäkla struts!!
    nää förstår att du funderar på om han är värd o kämpa för när han gör som han gör och sen  ska det ju vara två som jobbar på det och inte enbart du men sen är det ju inte sä lätt o slänga 16 år åt helsike med allt vad det inneburit klart det blr att man kämpar ett tag iaf men kämpar man enbart för sig själv och får kämpa i motvind hela tiden ja då kanske man ska ta sig en rejäl funderare på om det verkligen är värt det!!

härligt att det iaf verkar gå åt rätt håll och att ni ska på bio tillsammans
    Nä jag fattar egentligen inte men, men
    En märklig reflektion i det hela är att fast jag varit förbannad (i det tysta, håller skenet uppe) och tänkt diverse av "piiiip-karaktär" ,så har jag vissa tillfällen känt mig jätteattraherad av honom och tänk shit vad snygg han är -så har jag inte känt för honom på många, många år.
    Knäppt va, fast det ligger väl i människans natur att längta efter det ouppnåeliga och han har väl varit just lite ouppnåelig när han velat "dra"
    *hmmmm*

Nåja framtiden får väl utvisa var vi hamnar och just nu är jag på riktigt bra humör, fast visst var och är det tungt ibland.

• plura

Tack tjejjer

Bumblebina:
    Det är ju så jag känner vi lägger allt gammalt bakom oss, men min man har lite svårt att släppa och lägga det bakom sig.
    Det som är så retsamt är att det är inte nåt katastrofalt vi har med oss i bagaget (ingen otrohet, hot, misshandel) utan bara gammalt groll och ett periodvis uselt sexliv (sorry för info ) Det är sånt som man kan prata och jobba med. Lätt att lägga bakom sig om det blir en förändring tycker jag, men för maken har allt istället "föräntats", så han kan som inte släppa det och gå vidare.
    Det är väl därför jag upplever att han måste ha en livskris. Det handlar mycket om att han inte kan eller gör vissa saker (egna intressen då) och även att vi aldrig gör nåt bara vi.
    -Visst vi är dåliga på att göra saker tillsammans, men hallå hur mycket gör jag själv!?
    Sen är han hetsig mot barnen och i vanliga fall skulle jag ha exploderat, men nu håller jag en lugn profil.
    Han har sagt att han får dåligt samvete över att jag försöker och att han är en skitstövel.
    Känner bara att lägg den energin på att gå vidare.
    Nåja han är här iallafall, han var ju på väg bort några gånger i början av sommaren, men viss känns det som att jag är den som gör allt jobb.
    Tur att man har lite ork och hopp kvar.
    För jag tror att de kan bli skitbra (man kommer ju trots allt till vissa insikter när livet krisar) om han bara kan hitta tillbaka till sig själv

Vi såg Inception, den har gått ett tag här -så vi var ensamma i salongen och appropå ovanstående ämne så hade det ju varit läge
    -Ja om man vill flasha med att gjort det på en bio
    Fast vi såg bara på film -som anständiga flerbarnsföräldrar

Sen har sötenöt börjat ålkrypa runt här hemma, så nu måste man ha koll på lego och annat småplock. Han vägde föresten 9kilo på sin 7 månadersdag, så han är tung att släpa runt på.
    Dottern har slutat med blöja på dan -så skönt. Hon har ju vägrat att sitta på potta eller toaletten, men på blommor gick det bra att kissa. Nu gör hon både ettan och tvåan på toa  

• plura

Bumblebina:
    Glömde ju -skönt att det ordnade upp sig för er
    Och ja jag tror verkligen att man kan reda upp och gå vidare och bli starkare.
    Men man måste kämpa båda då och det är väl det som känns så tungt, att jag kämpar ensam, men det är väl en del i utmaningen då.
    Visst han är ju kvar, men jag vet inte om det kan klassas som kämpa.
    Fortsättning följer..........

• plura
    Lizzyzz skrev 2010-08-19 13:58:18 följande:
    Plura - usch jobbigt de låter allt!
    Oj då väger din "plutt" mer än min på 9 månader

Hoppas det blir värt allt slit i slutändan för sig!!
    (dumpade ju själv mitt ex för över 3 år sen just för de bara var jag som försökte å försökte få allt funka.. men inte han. då hade vi försökt i ca 3 år...)

Men på lördag firar jag å min älskade 3 år.. vi har lixom inget exakt datum då vi blev ett par. Men i augusti för 3 år sen var de iaf
    Ska bli sååå mys å få ut å äta bara han och jag.

De behövs inte mycke för man ska ladda batterierna å sen hem till kaoset å skolstart å allt vad de innebär hahaa
    Ja han är störst av mina, tyvärr så lyckades jag stöka bort "vikt och sprutkorten" på de andra barnen när vi flyttade -skulle vara kul att jämföra.
    Fast jag kan nog fråga på bvc och skolsköterskan för att få skriva av de andra barnens vikt.
    Ni får ha det trevligt på lördag
    Ja nu behöver man verkligen ladda lite inför skolstartens tidiga mornar.
    Bellatrix skrev 2010-08-19 15:49:35 följande:
    Förresten vad köper ni för skor till era barn över 6 år? Vi har köpt både dyra och billiga men det mesta har så dålig kvalitet! Från Coop, Skokanonen och Din Sko har skor gått sönder inom en vecka. Även  Viking gick sönder efter ett kort tag.
    Vi köper blandat -lite efter plånbok. Ibland blir det ett gäng på skopunkten, nån annan gång ett par från sportaffären. Ecco har hållit bra, men är ju svindyra. Viking har funkat bra för oss, men jag har hört de med samma erfarenhet som ni.
    Äldsta sonen fick ett par Bagheera (hur det nu stavas) från Intersport, här i början av sommaren. 199 spänn de räcker väl tills det blir riktigt varmt, tänkte jag. Döm om min förvåning -de är fortfarande hela trots daglig användning. Han har knappt använt några andra skor heller, så det var ett bra köp.
    Med andra ord så är skoköp ett lotteri. -Iallafall till barnen.
    Till sig själv kan man ju handla skor bara för att de är snygga  
  • plura
    Malin 79 skrev 2010-08-20 13:44:13 följande:

hej hej  alla länge sedan.. och välkommen alla nya,,

här händer de spännande grejer,, allt får ni inte veta ännu hihihi =) för mycket skvaller på sidan =)

men en sak, att vi säljer vår fin fina men för trånga bil idag, och förhoppningsvis har vi en rymlig stor bil på måndag om allt går vägen,, de trista e bara att vi måste åka ca 100 mil enkel resa för att köpa den,, hitta ingen vi vill ha närmare =(

här har även lillkillen börjat på dagis, det går sådär då han e såå mammig, men idag gick de riktigt bra,, börjar ju plugga om en vecka så hoppas de går galant innan dess,,

Åh du ska se att det går bra med inskolningen -har ni också "3-dagars" eller är det den mer klassiksa varianten?
    Nu gjorde du mig nyfiken -inte vänta för länga med att berätta hemligheter för oss -olidligt!  
  • plura

Maaaaaaliiiin:
    Hålla oss på halster så här!
    Det är ju som för ett barn innan jul -olidligt!  

• plura
    zezzan skrev 2010-08-20 21:01:44 följande:
    hej på er.... tänkte fråga om ni har några bra tips eller "huskurer" som lindrar illamående????? har vaknat runt halv sex varje morgon den senaste veckan och måste springa på toa och kräkas, allt jag äter kommer upp tillbaka och jag  mår pyton i stort sett hela dagen.... blir alldeles orkeslös.... hoppas fortfarande på att det är övergående men det finns ju de som mår dåligt hela graviditeten.... blääää.....

På måndag börjar min "stora" kille i nollan, så fort tiden går, känns som om det va förra veckan vi låg på neonatal.... just nu är han hos mormor på "semester" tills i morgon kväll så jag har passat på och köpt lite presenter idag för han fyller 6 år nästa fredag, ska försöka pallra mig till Ikea under veckan och köpa en ny säng åt honom oxå....  Mycket man vill/borde men hur mycket som i själva verket blir gjort det återstår att se, dessutom är gubben sjukskriven pga ischias och kan knappt göra nått alls så han e inte till mycket hjälp......
    Sådär, nu har jag klagat lite oxå......
    Skriver under på Bumblebinas tips och fy vad jobbigt för dig. Hoppas att det blir bättre snart och för dig också Bumblebina.
  • plura
    Lizzyzz skrev 2010-08-24 15:03:39 följande:
    ‎"Rödluvan lyssnade inte på sin mamma, Pinocchio var en lögnare, Robin
    Hood var en tjuv, Tarzan gick utan kläder och lekte med sin "apa" och
    Snövit levde ihop med 7 män, den slampan, Pippi jagades av soc och Emil
    söp sig full i unga år. Det här växte jag upp med, så klaga inte på hur
    jag blivit."

kunde inte annat än skratta å hålla med när min vän skicka detta till mig!

Välkommen JobbarÅsa!

trök med sådanna kommentarer!! själv fick ja höra efter vi fått en av varje som nr 1 å 2 att "vabra.. då behöver ni inga fler nu då!"
    *suck*
    folk som aldrig kan sluta lägga sig i!
    Hehe för att inte tala om Törnrosa -lata flicka. Bertil som "ser" och tror sig ha en pyssling till kompis -snacka om att han luktat för länge i limburken. Akungen som ville ha snygga kläder och inte hjälpa till hemma -bortskämd materalist.
    Nä tacka vet jag de förebilder mina barn får i Iron Man, Harry Potter och ehhh -var sjutton tog de kvinnliga hjältarna vägen?

Åsa:
    Välkommen hit
    Mysigt med en liten tjej, kan tänka mig att storebröderna tycker att det är mer speciellt med en lillasyster än vad vi vuxna kanske tycker.
    Jag har 4 killar och en tjej och det är ju roligare med tjejkläder (speciellt när man syr själv)

Fasen vilken mensvärk jag har idag, den tillsammans med tröttheten jag haft idag skulle nästan kunna göra en misstänksam.
    -Men vi har inte kört utan skydd -så det är nog lugnt  
  • plura
    Spaceray skrev 2010-08-24 20:19:53 följande:
    Go'kväll i stugan!!
    Ikväll har jag utnyttjat min fulla rätt som gravid och skickat maken på macken för att köpa godis och hyra film till mig!!   

-Soft!    (puckociterarknapp) 
  • plura
    Lizzyzz skrev 2010-08-25 07:42:47 följande:
    hmm vet inte va dom heter men dom där "fee/älvorna" som går på tv.. är ju en skola för feer å där e dom ju massa tjejer.. borde kanske räknas som hjältar.. slåss ju iaf mot ondska *fniss*
    Ja Winx -de är ju dessutom smala, snygga och färgkodade, att de har värsta hunkarna till pojkvänner gör ju inte förebilden sämre

-Alfons Åberg rocks!
Svar på tråden vi med många barn del 9