• plura

vi med många barn del 9

Spaceray skrev 2010-04-27 14:37:02 följande:
    Åh hoppas det går bra idag mirkamu!! Vill också få bebis nu, perfekt årstid för det juh! Men jag får vackert vänta 20 veckor till! :-/ Men sommaren brukar ju gå fort så... Här är det fortfarande halvtungt och kommer nog  vara så ett tag, lilltjejens tumör var av en väldigt aggresiv art och läkaren gav henne 50% chans att överleva. Sen har dom redan tagit bort 80% av hennes vänstra hjärnhalva så man vet ju inte riktigt hur allt kommer att bli även om hon klarar sig... Men än är det ju inte kört iaf! Vi försöker hålla hoppet uppe! Lilleman sparkar på mer och mer i magen, så underbart!! Jag är så sugen på att fara i väg och tokshoppa massa pojkkläder och andra prylar, har ju ingenting sånt!! Men ska vara tålmodig och vänta till efter nästa UL och se om även den läkaren ser att det är en kille, kan ju säga att jag är lite skeptiskt... trodde inte vi kunde göra sånna! särskillt inte denna gång då det måste ha varit en riktig "survival-spermie", haha!
    Fyyy vad hemskt.
    Usch vad dåligt ni alla måste må i detta
    -men skönt att bebis i magen sparkar på -det är såå mysigt!
    kram
  • plura
    Mirkamu skrev 2010-04-28 18:42:12 följande:
    Vill bara säga att förlossningen gick bra och kom hem på förmiddagen Kommer att skriva om förlossningen på min blogg inom kort Ut kom en liten tjej i alla fall
    Grattis till tjejjen
  • plura

ztampe:

Spännande
    Håller tummarna att det strax är dags.
  • plura

Klagovarning!!!!!!!!!!!

Vi kom förra veckan överens med skolan att 2 och 5åringen skulle vara till 15 (istället för 13) 2 dar i vecka.
    Detta för att jag då skulle sitta med 8åringen och träna svenska och matte. För att han får så svårt att koncentrera sig när det är nåt syskon hemma (obs det behöver inte vara livat -utan bara vetskapen att de andra gör nåt kul)
    Kan som lite bakgund säga att han ska gör om ettan -han är dels väldigt barnslig och skolomogen och då han inte snappat upp mer detta år -blir ju 2an så jobbig.
    Han har dessutom ett synfel som inte kan korrigeras med glasögon och dålig ögonmotorik -detta ger honom säkert koncentrationssvårigheter (plus att ibland tänker jag tanken ADD?)
    Storebror har nyligen gjort en dyslexiutredning -man gav honom ingen diagnos -utan den ska göras om till hösten.
    Anledningen till detta är att vi och skolan säger att det "lossnat" för honom nu -så trots att han låg under på resultatet -så vill de avvakta med en ev. diagnos.
    Vet egentligen inte vad jag tycker om det -man ska inte dela ut diagnpser till höger och vänster men -Jag tycker hellre att det borde vara indelat i ett skala med mer eller mindre. För trots allt hade han ett till stora delar uselt resultat på testet.
    Misstanken finns ju att lillebror har samma problematik och han har dessutom svårt för matte.
    Iallafall så skulle detta vara första dagen jag hämtade 15, men på 5åringens avd. har de besämt 14.30 -för att han inte ska hinna börja leka efter mellis.
    Visst det är ju fint att de tänker på honom (?), men det här görs ju inte för hans skull utan för storebrors skull.
    8åringen  slutar 13. Det ger då 1,5 timme som han ska hinna hem på, han ska hinna varva ner, vi ska ha flera korta arbetspass, han ska hinna äta mellis och jag ska hinna klä bäbis och gå till förskolan för att hämta.
    Jag tyckte att 2 timmar var i kortate laget men men
    Kan känna ska jag måsta anmäla mig till en distanskurs så att jag kan få ha barnen heltid, så att jag kan hinna hjälpa min son med skolan. Kan ju tillägga att min man jobbar borta så jag har inte så mycket tid över.
    Vansinne känns det som -jag vill inte ha barnen där hela dagarna -så då får jag väl studera på nätterna -TJING! *blä*
    Dessutom så får jag på dessa 3 timmar per vecka gå upp till heltid med 2 barn -har inte räknat ut vad det kostar -men det är nog mer än vad jag känner mig ha råd med just nu.
    Jaja lite gnäll sådär *suck*
  • plura

Ska ringa rektorn idag och påpeka att tiden var i snålaste laget.

Det blev som för stressigt för att ge nåt.
    En annan fråga då jag vet att många av er "traderar" vill inte klampa in i traderatråden med mitt eviga gnäll -så jag tar det här i stället
    Vann 3 auktioner av en säljare den 18/4, fick vinnarmail (för samfrakt) den 20e satte in pengar direkt.
    Sen dess har jag inte hört nåt. Har mailat henne 4 gånger (trevliga mail) men hon svarar inte. Kan tillägga att jag i ett av mailen berättade att en annan säljare inte hittade min betalning -trots att jag märkt med alias -så stod det bara "överföring" vid beloppet.
    Hon har inte skrivit nåt telefonnr på Tradera -men jag hittade det via Eniro. Hon har över 700 positiva ömdömen -inget negativt (dock väldigt få gjorda affärer nu på slutet)
    -Frågan är ska jag tjata en stund till via mail eller ska jag ringa -hon har visserligen inte lämnat ut sitt nummer -men hon har ju fått betalt.
    Det handlar bara om 126kr, men jag vill gärna ha mina tyger.
    -Hur gör jag? -ni erfarna traderare!
  • plura

Kan tillägga att just för att hon bara har positiva -kan jag tänka -att tänk om det hänt nåt och så ringer jag och stör över några tyger.

• plura
    zezzan skrev 2010-05-07 12:22:23 följande:
    Jag använder tradera mycket och har suttit i samma sits som du, jag brukar skicka ett antal mail och om jag inte får svar så skickar jag oftast ett kort sms där jag ber säljaren höra av sig, brukar fungera....
    Tyvärr så har hon 3 mobilnr på eniro -vill inte skicka på chans, kanske står hon på abonemang till barnen.
    Smsar ju hellre än ringer.
    Mailar lite till -kan ju som sagt överleva utan de där 126 kr, men jag hade som ställt in mig på de där tygerna och i butik kostar de mycket mer en så -och jag har redan överskridit budget för den här (och nästa) månaden.
  • plura

Åh Pyret:

Du ger mig tårar i ögonen för många saker nu.
    Grattis i efterskott och jag antar att du sa JA -underbart!
    Vad gäller din föredetta -ryser, herregud vad stark du är som orkar och vågar ha kontakt med honom.
    Vad kul att det går bra för sonen -han blir säkert sporrad nu när han ser resultat.
    -hejja!
    Bondfia:
    Ringde rektorn och pratade in på telefonsvararen -men det verkar som om jag får ringa upp igen -för hon har inte hört av sig.
    De ska göra ett nytt syntest nästa vecka och sen så ska det skickas remiss till en optiker i stan som tydligen är duktig på läs och skrivproblematik. Nu tror ju inte jag att synfelet är enda orsaken till svårigheterna -men det gör ju saken ännu jobbigare för honom.
  • plura
    Malin 79 skrev 2010-05-11 11:41:43 följande:
    Ja äntligen är han piggelin,, lite diaree men de kunde han ha en längre tid, men i övrig är han pigg,, såå skönt, de går framåt för henne,, kuunde börja gå på foten igårkväll,, och kan gå lite mera idag, så de e bra de,, får ta de sakta så de inte blir värre,, hur går allt för er då
    Oj vad har hänt?
    Skönt att höra att det är på bättringsfronten.
    gutegirl skrev 2010-05-11 18:21:17 följande:
    *vräker mig in i ett hörn och hälsar på alla* Jag skrev liite i förra tråden, men inte så mycket. Tänkte att det kunde vara kul att skriva lite om alla ungar som dräller runt kring mina fötter. Har femman i magen och två styvbarn.
    Välkommen hit
  • plura
    7 michelingodingar skrev 2010-05-12 08:10:38 följande:
    joo det får man men får man 2 BB då för honom????
    Nix bara ett -tyvärr.
    Fast med flerbarnstillägget så blir det ju lite mer att handla för
    Synd att du inte hittade nåt åt de de små.
    -Nu ska jag gå och läsa om trippelmordet -usch!
Svar på tråden vi med många barn del 9