• plura

vi med många barn del 9

Tjenixen Nu har jag hittat hit med

redneck girl:
    Välkommen hit och grattis till bebisen i magen -är det snart dags?

Hormogita:
    Välkommen du med

zezzan:
    Skitbilar! "You can´t live with them and you can´t live without them"
    -eller det gällde kanske det andra könet då, men även bilar där jag bor
    Usch förstår att du blev förbannad. Vet inte hur många gånger jag inte kommit iväg pga att bilen inte startar och 2 gånger efter vägen.
    Fast de sistnämda har jag haft mig själv att skylla *rodnar* -slut på bränsle. Fast båda gångerna med en bil där inte tankmätaren funkat. (Vi är föresten inne på vår tredje bil med det felet)
    Skönt att det inte var ett dyrt fel, trist att ni åker p bärgningskostnaden.

Barbamamman:
    Vilken lite luring, men nu närmar det sig

Sååå trött, men sitter och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar -så att jag hinner köra igång en till.
    Ligger lite efter på tvättfronten och inte blir det bättre av att jag nog lär spendera både långfredan och påskafton hos mina föräldrar (maken är på jobb och det kändes trist att sitta hemma på påsken)

Har haft sån mensvärk sista veckan. Kan det vara äl eller mens redan (2,5 mån efter fl) Har ju aldrig fått tillbaka den tidigt förr. Ja inte vad jag märkt iallafall då jag varken blivit gravid eller känt nåt. 
    Fast det klart, då jag bestämt mig för att vänta med fler bebisar så lär väl "lagen om alltings jävlighet" ( ) slå in och så drabbas jag av "superägglossningar" var 25e dag istället för som vanliga var 45e (om ens det).

• plura

Bumblebina:
    Grattis

Bellatrix:
    Ja det är väl så -att alla ägg som tidigare lyst med sin frånvaro och nu nästan grott fast ska ploppa ut -fort som bara den
    Typiskt jag som sagt att min kropp behöver lite vila -men inte allt för lång är ju ingen ungdom längre -tyvärr

Barbamamman:
    Usch jobbigt verkar ju som att den är sugen och att bricanylen håller den kvar.
    Kan du inte ringa och ffråga iallafall, när du har så långt att åka.

Pyret:
    Vad fruktansvärt!
    Var är vår värld på väg. Så mycket våld och ofta oprovocerat också
    Det känns nästan som att man ska lära sina barn att "vända andra kinden till" och gå därifrån -för att de inte ska råka illa ut.
    Fast samtidigt så känns det fel -man måste (våga) ingripa också.
    Fast visst fick jag en tankeställare (tror att jag berättat om det) när en kille i 10 års åldern (invandrarbakgr.) blev nersparkad av en kille i 18 årsåldern (också invandrarbak.) Han sparkar på honom igen och då skriker på jag och min mamma -vad gör du. Han hinner "måtta" en till spark men hör ju oss.
    När han går därifrån så säger jag "att även ifall han (den yngre) inte får säga så till dig så får du absolut inte sparka ner honom"
    Om blickar kunde döda om man säger så. Jag stog där höggravid med kryckor. Då önskade jag verkligen att de var gjorda av en tyngre metall.
    -Ska man inte våga säga ifrån!
    -Ingripa!
    -Stå upp för vad som är rätt!
    Väljer att tro på framtiden, men visst har den tron fått sig en törn

• plura

Jag var 24 när jag fick första (slutade med p-piller när jag var 21)
    Är nu snart 35 och precis fått mitt 5e.
    Hade gärna haft barnen tätare men det har inte blivit så. Det är väl för och nackdelar med allt.
    Det viktigaste är nog att inte lyssna så mycket på andra, utan mer på sin kropp och sitt hjärta. 

• plura

Hej oj vad ni skrivit sen jag var in sist

Hinner inte läsa och kommentera nu, men då jag vet att det finns flera Traderare här så frågar jag här också (har även frågat Traderatråden)
    Vann en auktion igår, men fick inte något vinnarmail. Mailade (igår) till Tradera, men har inte fått något svar.
    Ställde en fråga om samfrakt till samma säljare (i en annan auktion) Tog då också upp att jag fortfarande inte fått nåt vinnarmail.
    Kryssade i rutan att en kopia skulle skickas till mig och postade. Men jag har fortfarande inte fått nåt mail med "kopian".

Med andra ord vet jag inte om mina mail går fram, eller om det från Tradera inte når mig.
    Kan säga att jag fick så sent som igår förmiddag mail från Tradera, men sen dess inget mer.

Ska jag ringa deras support eller vänta (sånt här händer kanske då och då)
    Vill ju inte få negativt omdöme eller missa nån auktion pga tekniskt strul.

Hur skulle ni gjort?
    Tacksam för svar.
    -Typiskt mig att lägga ner energi på sånt här, måste jobba med mig själv
    Ha en bra dag.
  • plura
    pyret11 skrev 2010-04-08 09:48:27 följande:
    jag har samma proplem som du samt så får jag inga mail om nån lagt första budet längre håller på att bli tokig på detta.har försökt ringa men det var upptaget hela tiden så jag tror dte är nåt strul som dom har.
    Ok då verkar det vara nåt tekniskt fel då och inte min mail som krånglar.
    Hoppas de får nån ordning på det snart -har ingen lust att lägga tid på telefonköer eller upptagettoner för den delen med.
    Vill ju gärna "ha" min vunna auktion -då det var ett bra pris
    Och vill inte få nåt neg. omdöme för att man inte betalar i tid -heller för den delen.
  • plura

Tvättfråga

Har köpt galltvål (hård -ångrar det flytande hade varit lättare)
    Ska den löddra?
    Tog lite vatten och gnuggade på de typ 48 fläckarna som var på tröjan. Då blir det bara ett lager tvål liksom. Ska man kanske ta mycket vatten och "söla" på ordentligt för bästa resultat.
    Galltvålskunniga berätta era tvättråd -är trött på ständigt förstörda kläder.
  • plura

Välkomna alla nya

Har fem barn, vill gärna ha fler, men min kropp behöver en liten paus.
    Fast inte allt för lång då jag snart fyller 35 -HJÄLP!
    Charlotte:
    Tack för svar -det har löst sig och jag har fått kontakt med säljaren.
    Nej nu måste jag knyta mig -gonatt alla mammor (när ska det dyka in en pappa i tråden?)
  • plura
    7 michelingodingar skrev 2010-04-09 18:46:05 följande:
    ja som ni ser är jag hemma, hade massor av sd som mättes på på ctg ,tappen är mjuk men har inte öppnat mig än o dom sa att det är bara hem o vänta,så länge bricanylen stannar upp det så är det bara en för jävliga förvärkar så nu knapras det bricanyl igen för gå så här utan att det händer nått blir jag galen på men dom sa att jag skulle ringa på en gång om det satte mer fart o hellre komma in en gång för mycket så ja vi får väl se. hade ju inga direkt onda sd när vi for in men på vägen in börja dom komma med 15 min mellanrum o på vägen hem var dom nere på 10 min mellanrum o så har det hållt på nu så får väl se hur länge man blir hemma
    Håller tummarna för att den lille tänker komma nu.
    Pyret:
    Är din sambos realtion till sina föräldrar infekterad, om inte (allt för mycket) så kanske han skulle fråga dem vad de håller på med. 
    Känner man att det inte går att ha kontakt med dem (för det tar för mycket energi) har man inget att förlora på att fråga rakt ut. Visst det krävs en del för att man ska orka, men det kan kanske ge dem en tankeställare.
    Tyvärr så verkar det som att ett dåligt beteénde som inte ifrågasätts -blir legitimt.
    Trist med sån släkt
  • plura
    7 michelingodingar skrev 2010-04-10 21:27:59 följande:
    håll tummarna trots bricanyl har jag värkar med 8-10min mellanrum, ringa in el försöka sova en stund är frågan
    Håller tummarna.
  • plura

Malin:

Fy vad jobbigt. Skönt att han mår bättre -men att det ska vara så svårt att få rätt diagnos.
    Skit att vården inte fungerar bättre. Jag gruvar mig för att barnmot. ska läggas ner här i stan (tror att ena läkaren där är från din stad)
    Den funkar ju så bra, men dras man inte med några problem så behövs man nog inte
    -Ja det verkar som om de resonerar så iallafall.
    Gillar inte han Sigbjörn vad han nu heter mer i Sundsvall (tänker olagliga tankar)
    Han försöker lägga ner allt i Västernorrland utom det i Sundsvall då förstås. Synd att inte hela länet ska få "leva".
Svar på tråden vi med många barn del 9