• plura

vi med många barn del 9

Stora sonen har fått hjärnskakning.
    Han är på en liten semestertur med mormor och morfar och hade lekt och hoppat i en klätterställning och på nåt vis ramlat ner.
    Slagit både bröstkorgen, bakhuvudet och ansiktet (ena kinden upp mot pannan) Han måste ha "studsat" mellan delar av ställningen innan han landade på backen.
    Först skull de lägga in honom, men de fick åka tillbaka till stugan till slut  ändå. Tydligen hade de tagit flera prover på honom, men inte röntgat honom. Sköterskan tyckte det, men läkaren sa att han var för liten?
    Röntgar man inte 10-åringar? (såvida det inte är jätteallvarligt förstås)

Han var ändå ganska pigg idag och tur i oturen är väl att de skulle åka hem just idag.
    Känns inge kul att vara 40 mil bort  

• plura
    zezzan skrev 2010-07-24 21:31:50 följande:
    Hej på er! Här har nedräkningen börjat till skolstarten, äldsta killen börjar "nollan" och är otålig och de två yngre ska börja på nytt dagis.....
     Köpte gravtest från testlagret och har testat 3 gånger (för att va säker) och har fått plus varje gång Skrattande..... enligt "grav.verktygen" här på familjeliv så är jag i v. 4+5 med bf ca 27 mars, dvs 3 dagar efter min födelsedag...... kanske blir en födelsedags present till mig =)
    Åh grattis va kul
  • plura
    pyret11 skrev 2010-07-29 23:19:04 följande:
    igår kom våran lilla tjej kl 15.44 hon vägde 4110 g och 52 lång.
    allt gick bra fast hon låg högt upp.
    GRATTIS!!!!!!!!
    Åh vad underbart med bebis  
  • plura

evanor:

Grattis
    Shit vad många "magar" det börjar bli här i tråden. 

• plura

Vi tänkte göra AL-värld  och Grönan på samma semestertur -för att alla skulle få nåt.
    Nu blev det inte så av olika skäl -ett av dem är att våran bil kostade 38 000! att laga -det är en VW Sharan by the way -med ett en på tusen fel *suck*
    För att få plats så har vi haft paraplyvagn som man kan ligga i, bärsjal, babybjörn eller en ryggsäck för att bära barn. Skulle vilja ha en takbox. 

• plura
    plura skrev 2010-07-30 10:29:54 följande:
    Vi tänkte göra AL-värld  och Grönan på samma semestertur -för att alla skulle få nåt.
    Nu blev det inte så av olika skäl -ett av dem är att våran bil kostade 38 000! att laga -det är en VW Sharan by the way -med ett en på tusen fel *suck*
    För att få plats så har vi haft paraplyvagn som man kan ligga i, bärsjal, babybjörn eller en ryggsäck för att bära barn. Skulle vilja ha en takbox. 
    Nu sover liten så jag kan skriva klart.
    Ska tillägga att vi bet. inte allt kontant utan man kunde få en del på räntefri avbet. men det ska även bytas drivknutar på den plus att den ska på service *gah*
    Tror maken får försöka sig på det förstnämda och så spar vi det andra till en annan månad.
    Dessutom så åker vi "bastbil" nu -då de fick tömma ACn när de lyste ur motorn -inge varmt alls

Så frågan nu är vad vi ska hitta på för "litet" att göra med barnen. Jag har egentligen inte nåt jätteproblem med att vi inte har råd att göra så mycket -men när man hade planerat lite för att göra nåt "mer" så känns det lite (läs jätte) surt när alla pengarna "försvinner" i bilen. 
  • plura

Herregud hur jag stavar
    "bastubil och lyfte ska det vara. 

• plura
    lillen skrev 2010-07-31 21:30:42 följande:

Hej allihopa, jag väntar nu barn nr sex, i januari och har en fråga.
    Jag är lite sugen på en bärsjal, och tänkte att det finns stor erfarenhet av detta här.
    Har bara använt babybjörn till mina små, har ifs varit bra men det verkar så mysigt
    med en sjal.
    Vill gärna veta ris och ros och vilket märke som är att rekomendera, tack på förhand :))

Har precis som tidigare talare =) haft en Moby -funkade jättebra första månaderna med de 2 yngsta.
    Sen blev det sommar och båda 2 tyckte att det blev för varmt -Kan tillägga att jag pga att de tyckt det blivit för varmt, inte kunnat amma dem i famnen, utan varit tvungen att ligga bredvid och amma (barn 2 var likadan)
    En trikåsjal fungerar som sagt sämre när barnet blir tyngre, då är det en i vävt tyg som gäller.
    Sen gillar jag Mei Tai också. Vi har både Baby Björn och en Haglöfs bärryggsäck (maken anv. dem) och sjalar avlastar ryggen bättre.
    Sen håller jag inte med de som tycker att man kan gå en hel dag och bära barn i sjal utan att det känns. Men jag har sned och svankig rygg ska väl tilläggas.
    Får man bara kläm på hur de ska knytas -är de ju ett bra bärhjälpmedel.
  • plura

Lizzyzz:
    Vad mycket fint du gjort -håller med bumblebina, den med rosorna är jättefin.
    Vill också kunna teckna, har en svärmor och svägerska som är jätteduktiga *surar*  

• plura

Ha själv har man sett höggravid ut från 6e månaden typ. Har gått upp 20-25 kilo varje gång och fått stor mage plus att jag lagt på mig överallt.
    Efter de 3 första barnen var det inga problem att gå ner, men nu är det svårare. Kan ju bero på kvarstående problem med foglossning -kan inte gå en promenad, det gör skitont. Nu har jag köpt mig en motionscykel på Blocket, så förhoppningsvis ska man väl bli smal igen. Eller åtminstonde smalare
    Trivs verkligen inte med de här extra kilona, att handla kläder är pest. Visst jag är väl inte jätteöverviktig (har tänkt gå ner från ca 71 idag till 57 är 164 lång)  
    Sen att maken krisar (så vi också krisar om man säger så) gör väl att jag vill känna mig lite smalare också *suck*

Shit 10åringar på fest, hmm min största är ju snart 11, fast han verkar inte intresserad av vare sig tjejjer eller partaj.
    Har väl mer känt hjälp när han blir runt 15 -hoppas att det inte blir tidigare än så.

evanor:
    Oj 200 kronor! *suck*

Svar på tråden vi med många barn del 9