• plura

vi med många barn del 9

gutegirl skrev 2010-05-12 09:33:44 följande:
    Hehe, min kompis som har en son tappade hakan när jag sa vad barnbidraget hamnar på med 5 ungar. Men jag misstänker att hennes tusenlapp räcker längre än vad vårat barnbidrag gör.
    7 michelingodingar skrev 2010-05-12 09:31:22 följande:
    ok tack men vad surt egentligen då förlorara man ju ett bb för april månad ju  är det fler av er som fått höra att eftersom man har så många barn så måste man ju haett bb som heter duga o om det är därför man valt o skaffa så många barn?
    Jag drar mig för att säga hur mycket vi har i barnbidrag -just för att "folk" verkar vara av den uppfattningen att staten får betala sååå mycket till större familjer (trots att även miljonärer får bb och lägger det på hög -fast det är en annan disk.)
    Sen verkar vissa tro att det är extra pengar som man kan "bränna på hattar"
    -Hallå hur tänker en del, visst att de kan ärva en del kläder och saker.
    Men maten kan de ju inte kräkas upp så att fler får ta del av dem! 
    För att inte tala om alla fritidsaktiviteter och dagisavg.
    -Undrar verkligen hur vissa tänker -eller ja det är väl det de inte gör
    Nej nu måste jag göra nån nytta.
  • plura
    7 michelingodingar skrev 2010-05-12 10:24:15 följande:
    suck ja vad tusan tror dom barn är gratis eller det där BB räcker ju inte alls iaf inte här!! det är ju so sagt att barnen ska ju ha mat,kläder,det är fritidsaktiviteter, försäkring, det ska skjutsas på hit o dit mediciner osv osv jag har en bror som jag inte har kontakt med men som min syster pratar med o han hade sagt att vi måste ju få ett sjuhelsikes BB med alla barnen som vi har o om det var därför som vi skaffade så många o jag behövde väl inte jobba med det BB osv jag höll på o smälla av när jag fick höra av syrran vad han sagt!! behöver jag ens nämna att han inte har barn själv än han o hans tjej försöker skaffa nu o jag sa till syrran att ja han lär väl inse fakta snart då plura:haha barnen får väl lära sig o göra som korna då idissla maten så kanske dom kan dela med sig eller hålla sig mätta på o äta den om o om igen
  • plura

-Som ni ser så uträttar jag mycket idag!

-framför datorn
  • plura

Fy! jag är bekant med släkt till 2 av de mördade barnen

• plura
    Malin 79 skrev 2010-05-12 13:26:19 följande:
    plura o barbamamma de började med att han fick lunginflammation i påsk, in och ut på sjukan inhalera och greja,, sedan vart han aldrig hundra pigg, misstänkte öroninflammation under en längre tid men varje gång sa läkarna nä de är inget, den 29 april for vi in igen till läkaren och de sa att han bara var röd i örat, oki vi for hem, 30 på morgonen så ser jag hur hans öra står ut jättemycket och han är svullen bakom, for till doktorn och blev akut skickad till sundsvalls sjukhus, han hade dubbelsidig öroninflammtion och ena sidan väldigt allvarlig då varet och infektionen börjat tränga in sig i benet bakom örat,  han blev sövd och de öpnnade båda trumhinnorna,,  han fick medicin direkt i blodet, på tisdag sa läkaren att om alla prover såg bra ut skulle han få åka hem på onsdagen,  men på tisdag kväll började han kräkas, var dock glad men på onsdag blev han sämre även torsdag, då han fick en sond och de började mata han i den, men han kräktest ändå natten till fredag,  fredan blev han ännu sämre och de fick sätta en  ny kanyl vilket inte var de lättaste de slutade med att narkosen kom och fick sätta den i halsen på han =( fredan var bland hemskaste jag vart med om och min födelsedag dessutom,  lördag blev han mycket bättre ooch fick börja äta men droppet skulle sitta kvar tills söndag,  söndag var han ännu piggare och vi fick beskedet att vi fick åka hem,  så kl 20:30 på söndag kväll kom vi äntligen hem,,  dessutom så gjorde dottern illa sig på lördan så hon fick åka til ett annat sjukhus på söndan, hon hade nästan slete av ledbandet i foten =( så de har varit jobbiga dagar,, men nu är sonen pigg igen och dotterna kan gå lite lätt på foten,,  men plura vad e de som har hänt 
    Shit vad läskigt -skönt att det han är ok nu.
    Hemskt att man inte ska kunna lita på sjukvården.
    -Är bekant med en av dem som anhållits -overkligt!
    Malin och Barba det står på aftonbladet.se eller allehanda.se
  • plura

Grattis till alla bebismagar

Våra sommarplaner är rätt begränsade -ekonomin sätter käppar i hjulen.
    Hoppas dock att vår minibuss kan bli lagad, så att hela familjen tillsammans kan ta nån dagstur. Annars kommer vi nog vara hemma, i stugan eller på badet =)
    Mitt äktenskap har ju knakat i fogarna, men vi har ju bestämt oss för att fortsätta -fast det måste ske en förändring. Det var vi båda överens om, ändå känns det som att jag sitter här och inget händer -från nåns sida.
    Maken har tagit på sig jobb och då hinner inte jag med det som skulle behövas -en stor utrensning och lite mer feng shui för att göra livet enklare.
    Vem är det som, som vanligt drar längsta strået?!
    Det som retar mig mest är att maken inte ser det!
    Vet ju mycket väl vem trippelmördaren är Känner hans pappa (var ju misstänkt tidigare han med) inte så att vi umgås, men man byter ofta några ord.
    Tycker så synd om honom -han kommer aldrig att "bli människa" igen. Ensamstående och det här var enda barnet (hur mamman mår vill jag inte  ens tänka på)
    Hörde att det startas hatgrupper på facebook -anmäl säger jag bara. Efter hetsjakten i Bjästa (de 2 våldtagna tjejjerna som förtalades på fejjan bla) så borde man veta bättre. -Hat föder hat!
    Det sista man tänker på innan man somnar, det man funderar över när man vaknar på natten och första man tänker på när man går upp på morgonen är dessa 3 syskon.
    -Nånting har gått jäkligt snett
    Ta hand om varandra!
    kram 
  • plura

Evanor:

Håll hårt i han
    Kan ju bli så irriterad över att min karl gnäller på barnen -när det är jag som drar tyngsta lasset hemma -Visst vi har alla dåliga dagar och även våra barn -såklart. 
    Då gäller det ju att faktiskt vara den vuxne och förstå varför barnen gnäller, precis som du beskriver Bellatrix så finns det ibland orsaker -som min käre make inte tycks se eller förstå.
    Förändring -vadå var det bara jag som skulle stå för den?
    Visst jag kan säkert vara en "kossa" ( ) ibland, men det vore kul om han kunde förstå varför jag är det. -Pms fine -då är det väl inte så kul. Beror det på honom/oss då måste man ju ta tag i det och inte slå dövörat till.
    -Men you can´t live with them and you can´t shoot them
  • plura
    gutegirl skrev 2010-05-19 17:12:29 följande:
    Nu är jag fembarnsmamma, Knatten kom i måndags
    Grattis
    Citerar från en annan tråd:

Vilka bidrag då, tänkte du? Barnbidragen som alla får oavsett antal barn?
    Bostadsbidrag, barnbidrag, flerbarstillägg och vårdnadsbidrag.
    Lägger man ihop allt blir det som en vårdbiträdeslön ungefär om man har en hög med ungar.
    Det är en ren Snigelkotten (Visa endast)

Idag 17:50

lövet2 skrev 2010-05-19 17:42:46 följande:
    Vilka bidrag då, tänkte du? Barnbidragen som alla får oavsett antal barn?
    Bostadsbidrag, barnbidrag, flerbarstillägg och vårdnadsbidrag.
    Lägger man ihop allt blir det som en vårdbiträdeslön ungefär om man har en hög med ungar.
    Det är en ren affärsidè för vissa med dessa skattefria stålar. för vissa med dessa skattefria stålar.
    -Visst blir man nästan lite full i skratt -"affärsidè" -är bland det mest korkade jag hört på länge
  • plura
    Motheroffive12 skrev 2010-05-20 16:58:04 följande:
    Hej på er alla. Ni har tydligen hängt ihop en lång tid att döma av trådnummer och ton i tråden, så nu tänkte jag fråga om jag får haka på. Tycker att rubriken passar mig som hand i hanske.    Jag(alias Ika) är en svenska, som bor i Finland med man och ett antal barn, närmare bestämt fem barn och ett sjätte på väg.     Äldsta flickan fyller 11 i juni, heter Mia, har Turners syndrom och har blivit hjärtopererad för fyra år sedan.    Nummer två i skaran är en kille på 9 år som fick namnet David.    Emma är 5 år och mitt i smeten, hon säger själv att hon har allt; storasyster, storebror, lillasyster och lillebror.    Ellen, lillasystern som satt in beställning på att babyn i magen skall vara en lillasyster, är nu 4 år.    Minstingen, än så länge, heter Oscar, har just fyllt 1 år och är vår lilla överraskning, han anmälde ankomst fast jag hade spiral och gjorde sedan entre  sex månader senare på 29 minuter.    För tillfället är jag vårdledig men turar på ett privat dagis där dagistanten snart skall få baby. Annars jobbar jag på butik men det tar nog tid innan jag går tillbaka till det. Tiden räcker inte riktigt till för allting.    För att få tiden att gå, läser jag, allt, är en riktig bokmal, virkar babyfiltar, stickar sockor, spelar teater, tvättar, lagar mat, städar, kör, läser läxor, agerar skiljedomare, blåser på småsår.............    Det vill säga, jag är en helt normal mamma som emellanåt blir ledsen, arg och förbannad. Men oftast är glad och på gott humör, för hur jobbigt och kämpigt det än kan vara med en stor familj får man så mycket tillbaks varje dag som jag inte skulle byta bort för allt guld i världen.
    Välkommen hit
    Har 5 barn mellan 0 och 10. 
    4 killar och en tjej, skulle vilja ha fler, men inte som läget är just nu.
    Jag har en kompis med Turners syndrom och en annan kompis vars 6åring har det, så det är nog inte allt för ovanligt.
    Bumblebina skrev 2010-05-20 20:34:12 följande:
    Ja, då var bomben släppt till min mor... *suck* Jag sa att Ester skulle bli storasyster i december. Hennes svar: Varför då? Sen åkte hon... Deppig... Borde inte låte det ta över mig så, men det är svårt. Har lovat mig själv att om jag (mot all förmodan) inte skulle bli glad över ett barnbarn så kommer jag att spela för en oscar! Aldrig i h-e att jag kommer utsätta mina barn för det här!!! Sorry, är både ledsen och förbannad (och hormonstinn...)...
    Åh vad tråkig inställning -tror inte att de begriper hur mycket de sårar
    kram
    Idag gjordes ett nytt syntest på son2 med samma resultat som sist.
    Han har alltså tunnelseende med andra ord.  Så nu får han remiss till ögon. Kan säga att han har jättedålig syn som korrigeras med glasögon, men ögonmot. upptäckte ju aldrig det här.
    Knappt nåt periferiseende alls åt vänster, upp och ner -han har lite grann åt höger.
    Så nu ska han sitta till vänster om nån i klassrummet, likadant hemma när vi gör läxor.
    Det är en stor anledning till hans koncentrationsvårigheter -då han hela tiden måste lyfta blicken för att uppfatta vad som händer runt honom.
    Plötsligt så faller många bitar på plats:
    Varför han fortsätter springa åt samma håll på innebandyn, när de andra vänt -han har inte uppfattat att bollen bytt håll. Efter 20 min slutar han -orkar inte längre.
    Hänger inte med i alla lekar och orkar inte med skolarbetet
    Har inte läst på vad det innebär exakt, men ska göra det vid tillfälle.
    Om han sen även har nån läs-och-skrivstörning som storebror återstår väl att kolla. Jag som dock tidigare tänkt att han måste ha nån bokstavkomb. är inte lika säker på det. (Storebror står ju i kö för utredn. ev Aspergers eller åt det hållet)
    I morgon ska vi på student -räknar med att bli bjuden på god mat
    Trevlig kväll och fredag på er.
Svar på tråden vi med många barn del 9