Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

gutegirl skrev 2010-05-27 22:18:55 följande:
    ÄR det nån av er som har tätt mellan sina? Jag har knappt ett år mellan mina två minsta, den yngste är 9 dagar. Satan vad rörigt det blir när man ska amma och storebror precis lärt sig hur man klättrar upp i soffan! Hur gör man?
    ja jag har tätt mellan mina 4 sista(sept-06,nov-07,nov-08 och april-10) vet hur det är o då ger jag ändå mat på flaskan men här händer det titt som tätt att jag får lägga ner agathon o springa efter barnen har inga bra tips mer än att hitta nånting som dom tycker om o göra o låt dom göra det under tiden du ammar, vet inte om han gillar när du läser böcker kanske kan göra det samtidigt som du ammar??!!

tidvis:skönt att du fick lite städat iaf

Bellatrix:är oxå så trött på alla utflykter o skit dom ska göra o det ska vara fika här o fika där o det är sommarfester o möten o gud vet vad ska bli så skönt med sommarlov så man får lite andrum för o inte tala om alla pengar som ska sparas inför klassresor osv!!!

här skule vi vart iväg till barnmott med lille agathon pga hans förstoppning o mage men magsjukan har slagit till blääääk
  • 7 michelingodingar

här har vi fått nån jäkla magsjuka med både spyor o en hemsk diarre, t o m lilla agathon på 7 veckor har fått skiten än har 2 åringen haft det o höll på i 3 dygnoch 1 åringen har hållt på i snart 3 dygn jag som hoppades slippa få skiten!!

idag är maken i stockholm med dottern på 11 år , hon och hennes klass vann ju schackfyran och tog sig till finalen som nu är i globen idag då, 94 klasser som tävlar om sverigetiteln!!
    än så länge verkar det gå bra och hon har vunnit sin första match, några fler i hennes klass vann oxå första rundan o några fick oavgjort så hoppas dom tar hem segern

• 7 michelingodingar

har förresten börjat blogga här på FL så är ni nyfikna så gå in på min sida så finner ni bloggen ska bara komma underfund med hur allt funkar men det rer sig nog

• 7 michelingodingar

malin: härligt att ni fått pos besked!!
    jobbigt med lille killen bara hoppas medicinen hjälper nu då!! han ska inte få rör insatta??

jo då nu peppar peppar är väl bäst o tillägga så verkar det lugna sig men alwin har hållt på 6 dygn,agathon 4-5 dygn o freya 3 dygn dessutom har jag filippa hemma med feber o genomförkyld!!

• 7 michelingodingar

Tidvis: vad jobbigt det är när man måste vrida o vända på varenda krona o ändå så går det inte runt utan man måste fråga om man kan få låna av nån jag är sån oxå att jag avskyr o behöva fråga om lån av nån vill helst klara det själv men nöden har ingen lag man måste ju överleva oxå!!
    håller verkligen tummarna för att du får jobbet nu!!

ztampe:grattis här med

jag tror ta mig tusan vi är födda med otur i den här familjen, aldrig att nånting kan gå vägen för oss

• 7 michelingodingar

tidvis:grattis vad skönt för er!!!!

• 7 michelingodingar

zezzan och tidvis:åh vad spännande kanske 2 som plussar här då
    själv så ska jag ju inte kunna bli gravid men maken har sina tvivel för flera symtom tyder på nått men jag tror mer det är PMS jag

här är det skolavslutning ikväll så i morgon bitti säger jag bara JIIPPPIIIEEEEE slippa gå upp o stressa för o få iväg alla barnen

• 7 michelingodingar

shannara:vad fint hon sjöng!!
    jobbigt med alla sjuka som abar avlöser hela tiden!!

fjärilflickan skrev 2010-06-13 21:15:20 följande:
    Hänger gärna på denna tråden!
    Har fyra barn som är födda -02, -04, -07 och -09. En flicka först och sedan tre pojkar. Får jag min vilja igenom här hemma, så blir det en liten till så småningom!
    Bor i Växjö i Småland. Är ganska ensam bland våra vänner att ha många barn, de flesta har "bara" två. Underbart med stora familjer tycker jag!!!!
    välkommen hit då bor du inte allt för avlägset från en annan då har dessutom syskon i växjö/trakten av växjö

ifen tråkigt o jobba hela sommaren skönt att du bara har ett läsår kvar nu då, vad utbildar du dig till?

ja här är det oxå sommarlov men nästa vecka börjar äldsta sommarskola fått ta i med hårdhandskarna här nu då sonen inte är godkänd i några ämnen mer än gympa o slöjd så han har 3 veckor o se fram emot i skolan men han säger själv att hellre det än o behöva gå om en klass!! Det jobbigaste är ju att han är på alla lektioner, går på alla TTF timmar och även fått börja i den sk lilla gruppen som är till för barn med diagnoser och som även har svårt för o hänga med så där får dom en massa extra hjälp men trots det så blir han inte godkänd!! dessvärre lägger dom ned lilla gruppen i höst så hur det ska sluta för sonen vete fan rent ut sagt!!

just nu har dottern på 9,5 år fotbollsskola som slutar på torsdag men inga tidiga mornar iaf

har börjar o promenera en del och ikväll ska jag o dottern på 11 år testa på zumba ska bli kul!!!
  • 7 michelingodingar

ifen:aha du har nog nämnt det innan knde igen att det var det du läste till när du skrev det nu

fjärilflickan:nja känner väl inte till växjö så där överdrivet

haha jooo testade ju zumba igår o visst var det rumpskakaningar a la vågor för min del som väger X antal kg o brösten skulle man ju skaka på en del oxå men det mesta gick ut på o röra höfterna,benen o svänga på armarna faktiskt men det var inte det lättaste o kombinera tillsammans kan ja säga men kul var det alt

• 7 michelingodingar

hej på er!!

fullt upp här som jag misstänker att det är hos fler

äldsta får ju gå i sommarskola så 3 veckor ska han gå nu hoppas betygen blir bättre än IG iaf!! han fyller dessutom 14 år idag, stora killen igår firade vi 15 år tillsammans men tror ni vi kom ihåg el

ska renovera badrummet här nu så idag var dom här o mätte för o kunna ge oss ett pris på vad det kommer kosta, blir en mjuk nougatfärg med svarta smala blad/fjädrar på väggen med en svart bård längst upp och en svart plastmatta samt bruna badrumsskåp!!

i söndags hade vi dop för agathon iaf bilder finns på fejjan kommer lägga in här så småningom men får ta det när jag har mer tid,maken har semester nu oxå

Svar på tråden vi med många barn del 9