Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

twinmom03 skrev 2010-08-16 12:32:14 följande:
    Hej! Glider in här jag med :) har 5 underbara knoddar och väntar sjätte. Yasmin
    välkommen hit och grattis till graviditeten
    CharroLine skrev 2010-08-16 18:01:33 följande:
    Barbamammans familj:

Tack.

nej det är inte illa med 3 st samma år. Denna graviditet var ej planerad då jag precis fått tvillingar men är lika glad ändå=)
    Grattis till din bebis=)
    kan tänka mig att det inte var planerat men lika kul ändå!! tackar!!
    mecce skrev 2010-08-16 18:03:44 följande:
    idag är en bra dag..
    har inte kräkts eller mått illa än..
    men fyy vad dålig jag har varit..

men nu är jag tillbaka..
    hoppas att allt är bra med er?

spaceray

det var ett fint namn o lite ovanligt..iallafall här hihi..
    jag gillar ovanliga namn..
    får se vad vi väntar sen så man kan börja fundera på namn igen haha
    vad skönt hoppas det fortsätter åt rätt håll nu!!
    Malhin skrev 2010-08-16 18:50:37 följande:
    Hej!

Jag e mamma till 7 barn födda -99, -02, -04 (tvillingar), -05, -07 och -09.
    Varav 5 har tyvärr lämnat oss  nu:(
    Har även 3 goa bonusflickor födda -00, -02 och -03
    välkommen hit!! gud vad jobbigt för er,beklagar

vet ni i morgon ska jag ringa o kolla om man fårplugga på distans medans man går hemma med FP i såna fall ska jag läsa in svenska B o nästa höst söker jag in på den utbildning som jag varit så sugen på o gå
  • 7 michelingodingar
    Spaceray skrev 2010-08-16 22:55:52 följande:
    Det är det mamma klagar på, att det är nån i hem till gården som heter så, som hon inte gillar!  Själv har jag aldrig sett den serien och tänker inte börja kolla nu... Men det var ju rackarns, då kommer väl folk tro att han är döpt efter honom då! Tydligen så finns det nån i sjunde himlen som heter Savannah också, för vi får en del frågor om vi har fått Savannahs namn därifrån...

Men ingen som tycker det är apfult då? ^^
    Åsikter mottages gärna nämnligen!
    jasså haha nja jag tycker han är lite gullig tycker absolut ni kan ha det namnet men sen så gillar ju jag lite annorlunda namn vi har ju fått jättemycket kritik för ALLA namn utom just alwin som vår blivande 2 åring heter så vill ni ha det namnet så ta det o strunta i vad din mamma tycker du skulle hört reaktionerna på namnen Albert och Agathon och Freya som våra heter jösses vet inte vem som vråla högst men det strunta vi i
    plura skrev 2010-08-16 23:15:01 följande:
    Japp det får vi göra
    Mötte (och körde om) en hel del jänkare den dan på väg till badet (Snibben). Fler än vad jag sett på hela sommaren. Var ju verkligen kanonväder
    Hehe en rätt händelserik dag -då ett tyskt par hade sex i vattnet!
    Försökte locka mina 2 äldsta åt ett annat håll, då de hoppade/simmade runt och brottades, eller stänkte vatten -alldeles i närheten av de älskande tu  
    Jag är väl alldeles för pryd och tråkig, men maken tyckte att det var lite busigt (han var inte med utan jag berättade när jag kom hem)
    Själv tyckte jag lite synd om deras runt 5årige son som satt på stranden och ropade "mama", men mama var lite för upptagen för att svara

näääääää men herregud bara göra en sån sak o när man har barnen med sig dessutom pinsamt ju, ingen skam i kroppen där inte
  • 7 michelingodingar
    plura skrev 2010-08-18 10:05:04 följande:
    Ja alltså jag kan väl köpa att en del tänder på risken att bli upptäckt -göra det offentligt.
    Men i närheten av ens egna barn och andras -NÄÄ! skulle inte tro det. 
    jo det kan jag med köpa "harkel " maken är en av dom men INTE jag men alltså i vattnet när man har barnen med sig o andra barn i närheten njaaa lite skam i kroppen borde man väl ha tycker jag

pust då var man nästan 2000 kr fattigare dåFoten i munnen beställde helt ny uppsättning med kläder(4 tröjor o 6 par byxor)+termobyxa+mössa+basketkängor åt alwin o så fick agathon 3 uppsättningar kläder+en mössa+fleecejacka+basketkängor och freya fick en mössa + basketkängor och abbe fick en mössa + basketkängor hade 20 % rabatt på HM så fick iaf ca 500 kr avdraget!!
    men vad fina dom blev i sina kläder iaf och alwin ser heltuff ut i sina svart basketkängor med röd o svart snörning på

var o vägde agathon idag och han väger nu 7420 gr och är 64 cm lång inte konstigt att han börjar bli rund o go
  • 7 michelingodingar
    plura skrev 2010-08-18 12:00:22 följande:
    Ja man kan ju inte ha allt gemensamt

Har inte gått igenom barnens garderober än, bävar lite.
    Det är ju kul att få en anledning att handla, men tyvärr så har vi lite dåligt ställt just och det verkar fortsätta under hösten.
    Maken har gjort illa tummen och väntar på op. Han är ju i rätt så stort behov av en fungerande hand i sitt yrke och omplacerad till andra uppg. kunde han ju inte bli.
    Fast jag tror att han kommer att bryta sin sjukskrivning om det inte snart blir en tid till ortopeden. Att han har ont i den och saknar känsel är inte anledn. till sjukskrivn. utan att det kan förvärras av belastning så egentligen är väl det dumt men,
    -Tyvärr så  förvärras hans anställning av en sjukskrivning. Då hans firma förlorat kontraktet och han ska söka jobb åt nån av dem som fick det istället.
    Nåja han får ju ersättning på grundlönen iallafall och det är skönt att ha honom hemma (särsklit eftersom vi fortfarande krisar -även om det är bättre), men börsen gapar tom, fast att shoppingnerven hungrar
    haha nää det intresset får han behålla för sig själv tycker jag

men vad jobbigt för er men det låter som maken är man inte död så kan man jobba typ!!
    nää eg hade vi inte heller råd eftersom vi ska påbörja badrumsrenoveringen nu i sept och sen åkte vi ju på o få köpa både ny torktumlare och tvättmaskin då dom rasa för oss för några veckor sen men alwin hade inga kläder nu o jag menar det var precis TOMT i hans låda och agathon har börjat växa ur stl 68 o då jag inte sparat nått efterdom andra barnen så var det ju bara o se glad ut o punga ut med pengarnaFoten i munnen förhoppningsvis så skulle maken få en hyfsad lön denna gång då han har delvis provisionsbaserad lön o sålt för ganska mycket så jag hoppas det kommer täcka upp kläderna iaf!!
  • 7 michelingodingar

plura:men herregud vet inte vad jag ska säga, klart man inte ska sticka huvudet i sanden som nån jäkla struts!!
    nää förstår att du funderar på om han är värd o kämpa för när han gör som han gör och sen  ska det ju vara två som jobbar på det och inte enbart du men sen är det ju inte sä lätt o slänga 16 år åt helsike med allt vad det inneburit klart det blr att man kämpar ett tag iaf men kämpar man enbart för sig själv och får kämpa i motvind hela tiden ja då kanske man ska ta sig en rejäl funderare på om det verkligen är värt det!!

härligt att det iaf verkar gå åt rätt håll och att ni ska på bio tillsammans

• 7 michelingodingar
    plura skrev 2010-08-18 13:31:37 följande:
    Nä jag fattar egentligen inte men, men
    En märklig reflektion i det hela är att fast jag varit förbannad (i det tysta, håller skenet uppe) och tänkt diverse av "piiiip-karaktär" ,så har jag vissa tillfällen känt mig jätteattraherad av honom och tänk shit vad snygg han är -så har jag inte känt för honom på många, många år.
    Knäppt va, fast det ligger väl i människans natur att längta efter det ouppnåeliga och han har väl varit just lite ouppnåelig när han velat "dra"
    *hmmmm*

Nåja framtiden får väl utvisa var vi hamnar och just nu är jag på riktigt bra humör, fast visst var och är det tungt ibland.

haha ja ibland kan man fundera på hur ens kropp o tänk funkar eg hoppas ni kan rida ut stormen iaf om det är det ni vill såklart och du spy ur dig galla så mycket du vill ibland mår man bättre av o få göra det kram på dig!!
  • 7 michelingodingar
    Bellatrix skrev 2010-08-19 15:49:35 följande:
    Förresten vad köper ni för skor till era barn över 6 år? Vi har köpt både dyra och billiga men det mesta har så dålig kvalitet! Från Coop, Skokanonen och Din Sko har skor gått sönder inom en vecka. Även  Viking gick sönder efter ett kort tag.
    vi köper lite olika men oftast blir det från skopunkten men det är som ett lotteri där ibland får man skor som är bra o håller o vissa skor har varit totalt utslitna efter typ 2 veckor nu la jag lite extra pengar o köpte sandaler till dom stora på en skoaffär tänkte att dom kanske håller lite bättre men HA ena dotterns sandaler är totalt slut efter 1 månad o sulan har släppt fram på dom
    så det lär bli skopunkten hädanefter tror jag 3 sandaler kostade mer än vad 6 par från skopunkten gör så jag håller mig nog till dom iaf o hoppas på det bästa ena dottern har ju problem med fötterna o går så fruktansvärt snett o utåt med fötterna så hon sliter ner en sko på noll o ingenting men där hjälper det med skoinlägg som rätar upp foten.

Det är jobbigt med barn som är så energikrävande o att man måste ta konflikter efter konflikter, vår äldsta har ju svår adhd/damp o det kan ta knäcken även på den "bästa" hoppas det snart lugnar ner sig för er!!

håller med äntligen kommer det pengar fast vi får ju vårdbidrag den 18 varje månad så man har ju lite o klara sig på fram tills BB kommer iaf

tänkte fråga om nån av er vet nått om emmaljunga scooter är det så barnet kan ligga helt plant i en sån vagn?
    vi har en brio nova men agathon har vuxit ur liggdelen nu o sittdelen kan man inte ha plant i vagnen utan han blir halvsittandes o med tanke på att han bara är 4 månader o inte håller huvudet riktigt stadigt än osv så går det bara inte o sätta honom i den vagnen!!
  • 7 michelingodingar
    Bumblebina skrev 2010-08-20 10:35:53 följande:
    Barbamamman: Vår lilla vägrade ligga i vagnen så där fick vi ha henne i sittdelen från att hon var 3 mån... Men med lite filtar och sånt som pallade upp på rätt ställen funkade det fint! Men finns inte fullt liggläge på din vagn? Det verkar lite konstigt... Det är ju många bebbar som växer ur liggdelen fort (eller som mina två senaste: vägrar ligga ner...)!
    det är det som är så konstigt jag trodde det skulle vara helt liggläge med tanke på att det är en brio nova men det går inte alls o få ner i liggläge utan han blir halvsittandes sen är materialet lite "glattigt" så även om man pallrar upp så glider han liksom i vagnen!!
  • 7 michelingodingar
    Bumblebina skrev 2010-08-20 11:03:29 följande:
    Knepigt... Man tycker ju att kanske ffa Brio och Emmaljunga borde fattat nåt på alla dessa år de tillverkat barnvagnar... *kliar mig i huvudet* Å andra sidan får jag "tvinga" ner våran vagn i fullt liggläge (har en HOCO Diamond). Sista biten är rätt trög. De första lägena är inga problem, men det är just sista biten som kräver lite mer ansträngning av någon outgrundlig anledning...

Men nej, jag tror inte att EL Scooter har fullt liggläge, sulkys har sällan det... Våran EL sulky har det iaf inte, men den har ett par år på nacken och jag minns inte ens vad modellen heter... :-P
    ja jag tycker oxå dom borde lärt sig nått genom åren men men har fått veta att emmaljungan inte har fullt liggläge så jag får väl fortsätta leta!!
  • 7 michelingodingar
    Bumblebina skrev 2010-08-20 11:49:56 följande:
    Gör det, jag vet att det finns, men tyvärr inte vilket/vilka märken... :-/
    ja nån ska man väl hitta .... hoppas jag iaf
Svar på tråden vi med många barn del 9