Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

gutegirl: välkommen hit, är bara o tränga sig på o skriva

malin; men vad har hänt? usch jobbigt ni haft det ett tag nu!! hur har det gått med badrummet(var det inte det som var vattenskadat?)

spaceray:hur har det gått för den lilla tösen?

lizzyzz;hoppsan då, får hoppas mensen kommer!!

här är agaton nu 1 månad gammal väger 3800 gr o hur lång han är vete 17 för bvc sköterskan glömde o fylla i boken o jag fråga aldrig heller en del bök med bajseriet för hans del men nu verkar det som vi hittat en lösning som får hans mage o fungera iaf!! världens lugnaste bebis har vi fått iaf

i lördags åkte jag till ullared o shoppade loss utan man o barn men blev lite besviken då jag knappt hitta några kläder alls till abbe o alwin men inte hindra det mig från o göra av med en massa pengar iaf

tänkte höra om det är nån som vet, agathon föddes ju förra månaden o då fick vi inget BB kommer det o bli dubbelt BB för honom denna månad eller får man inget BB för april månad alls? jag kommer inte ihåg hur det varit när dom andra föddes!!
  • 7 michelingodingar
    gutegirl skrev 2010-05-12 08:02:47 följande:
    Jag har för mig att man får barnbidraget månaden efter barnet fötts.
    joo det får man men får man 2 BB då för honom????
  • 7 michelingodingar

ok tack men vad surt egentligen då förlorara man ju ett bb för april månad ju{#lang_emotions_wink} 

är det fler av er som fått höra att eftersom man har så många barn så måste man ju haett bb som heter duga o om det är därför man valt o skaffa så många barn?

• 7 michelingodingar

suck ja vad tusan tror dom barn är gratis eller{#lang_emotions_yell} det där BB räcker ju inte alls iaf inte här!!
    det är ju so sagt att barnen ska ju ha mat,kläder,det är fritidsaktiviteter, försäkring, det ska skjutsas på hit o dit mediciner osv osv
    jag har en bror som jag inte har kontakt med men som min syster pratar med o han hade sagt att vi måste ju få ett sjuhelsikes BB med alla barnen som vi har o om det var därför som vi skaffade så många o jag behövde väl inte jobba med det BB osv jag höll på o smälla av när jag fick höra av syrran vad han sagt!! behöver jag ens nämna att han inte har barn själv än han o hans tjej försöker skaffa nu o jag sa till syrran att ja han lär väl inse fakta snart då{#lang_emotions_dreamer}

plura:haha barnen får väl lära sig o göra som korna då idissla maten så kanske dom kan dela med sig eller hålla sig mätta på o äta den om o om igen{#lang_emotions_tongue_out}{#lang_emotions_throwup}

• 7 michelingodingar

plura:som här då hade tänk o ta ett krafttag o storstäda men jag har fastnat med laptopen i knät framför tv:n med freya då agathon o alwin sover

men fyy så hemskt vad är det som hänt eg, jag hänger inte alls med i nyhetsvärlden här  

• 7 michelingodingar
    Bellatrix skrev 2010-05-12 11:54:49 följande:
    Plura o Barbamammans- äsch man behöver lite slötid framför datorn ibland för att orka med! Städningen springer ju inte iväg Nej jag vet inte heller vad som hänt- lever i en bubbla med familjen och hinner sällan kolla nyheter...
    haha nä den gör ju tyvärr inte det fast man önskar den kunde

malin: men fyy fasen stackars liten var det öronen som ställde til alltihopa eller fick han magsjuka o skit oxå? o stackars dottern,ajaj vad ont!! skönt att ni är bättre nu iaf!!

jaha torkat av underskåpen i köket o halva bänken är avplockad o torkad men det är allt att jag kommit i städningen suck varför ska det vara så trist o städa för
    nää dags o hämta 3 åringen på dagis då
  • 7 michelingodingar
    Victorius skrev 2010-05-14 13:20:38 följande:
    Hej tjejer!Jag är gravid igen!!! Plussade förra veckan och det känns helt otroligt!!! Jag är så glad Men jag vet inte hur jag ska berätta det här för min mamma... Hur har ni berättat om ni haft någon i familjen som är "emot" att skaffa många barn??? Jag behöver verkligen stöd och råd, för den här situationen är jättejobbig för mig...
    Grattis varför säga nånting alls,kan dom inte glädjas med er så låt dom få upptäcka själva så småningom när magen syns

har själv några i omgivningen som inte gilla alss att vi skaffa många barn o fick höra både det ena o det andra!! hade ont i magen av o behöva låta dom få veta nått!! så ingen fick veta förrens våra barn fick veta
    Lizzyzz skrev 2010-05-14 19:04:02 följande:
    Grattis!!!underbart Själv fick ja mens idag å e sjukt lycklig över det!(inte så vi inte ska ha fler.. bara just nu som de inte passar)+ att jag van 9000kr igår på v75.. *glad*
    vilken turdag både mens o 9000 kr rikare inte dåligt

shannara:välkommen tillbaks
    inga sommarplaner här direkt,maken ska jobba med o bygga klart sitt garage o så har vi ju precis fått en bebis till o dessutom har vi en bil som är för liten för oss alla men inga pengar o kunna byta upp oss så det blir en hemmasommar iår!!

plura: men vad jobbigt både med maken o med att ni vet vilka som mördats o vem mördare är

skönt att ni ändå kommit till insikt om att en förändrig måste till men nu måste ni ju ta steget till o ändra det oxå är nog svårare än vad man tror!!

kan känna lite att här måste oxå till en ändring men det är frånmakens sida som det måste till, han är så påig på barnen o skäller o kritiserar så jag blir totalt galen på honom, i helgen så sa jag till honom att nu får han fan ge sig och lära sig o tygla sig lite grann o jaa han vart tyst 5 min o sen försvann han o kom tillbaka efter en lååång stund o sen har han hållt sig liite lugnare iaf hoppas han fick sig en tankeställare för jag tvekar inte o ta barnen härifrån om det är på det viset!! tycker inte att barnen bara ska få ta en massa skit utan dom måste få pos respons från hans sida oxå men han har alltid varit svår på den fronten!!
  • 7 michelingodingar
    Shannara skrev 2010-05-17 11:52:04 följande:
    Precis så är det här också. Pappan har fått för sej att hans uppfostringsroll är att skälla och kritisera allt så fort han är här... "Så att de lär sej"Nu har ju vi valt att inte leva ihop... Men är ändå ett par. Även det börjar kännas som om det är påväg bort eftersom jag ALDRIG får vila. Det kvittar om han är här i en vecka, han tar liksom aldrig ansvar ändå...Jaja, blaha... =)
    suck vad är det för karlar nää men det är jobbigt för jag vill ju att barnen ska få höraatt dom gör bra saker oxå o maken menar på att dom ska"förtjäna" att få pos respons{#lang_emotions_undecided} men om man hör på honom så gör dom då aldrig något bra{#lang_emotions_yell}

jobbigt att han aldrig tar ansvar det gör ju maken iaf men i har varit i den sitsen där han liksom aldrig gjorde nånting vare sig hemma eller för o med barnen det var liksom jag som skötte allt så jag kände att jag kunde lika gärna varit ensam ändå o han fattade vinken den dagen för några år sen då jag sa till barnen o packa ihop sina grejjer för efter det sen så har det bara blivit bättre o bättre o nu kan vi inte ha det bättre eller joo hans pos respons till barnen o härjande kan bli bättre!!

tror han lärde sig ett o annat nu när jag vart inlagd o sen beordrad sängläge med sonen som vi fick för några veckor sen för då fick ju han vara hemma o ta hand om hem o barn o rubb o stubb!!
    han uppskattar det jag gör hemma nu på ett helt annat sätt iaf
  • 7 michelingodingar

bara o inse alla karlar är likadana förutom några guldkorn som faktiskt finns

ang o hjälpa sina barn när dom väl får barn så kommer jag o ställa upp till 110% men dom ska inte ta en för givet men kommer väl bli jag som jagar dom med blåslampa för o få ha barnbarnen
    brukar prata med barnen ibland o äldsta grabben säger att han bara ska ha en(mamma kör övertalning om minst 2 iaf ) medans döttrarna säger 2-3 barn var och abbe han ska minsann ha 8 barn han o EN fru jag kommer väl o bo hemma hos barnen när dom väl fått barn sen bara för o få snuffa på en liten bebis
    men än hoppas jag dom väntar innan dom skaffar barn men om si så där 6 år kan första få ploppa fram

suck här kom mensen som ett brev på posten bläääää är bara 1,5 vecka sen avslaget sluta ju

• 7 michelingodingar
    gutegirl skrev 2010-05-19 17:12:29 följande:
    Nu är jag fembarnsmamma, Knatten kom i måndags
    stort grattis

plura: det är skrattretande o trå nått sånt

vilket väder vi fått dunderskönt ju!!!!!
    var o lämna maken vid tåget idag han åkermed sitt jobb till irland, resan skulle skett i samma veva som agathon föddesmen tur för maken så vart den inställd pga vulkanutbrottet då så nu fick han chansen o åka med iaf
    så nu ska man re 7 barn helt själv för första gången tror dock vi skippar kyrkan på söndag då vi ska på konfirmation
Svar på tråden vi med många barn del 9