Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

ja jag har oxå skrapats pga missfall men var så trött efteråt så jag sov i princip 24 timmar i ett svep.ja ja får väl se vad gyn säger först kanske är något helt annat vem vet!!

• 7 michelingodingar

malin;jobbigt att läk fick dig o känna dig så osäker  ja risken för MF finns ju även om den är väldigt liten.
    ska jag gå till mig själv så hade jag inte gjort det för jag vet att för min del så kvittar det om barnet har nån missbildning det är lika välkommet ändå vi har ju 2 barn med funktionshinder så även att vi har blivit erbjudna fvp så har vi tackat nej till den anledningen att barnen har varit lika välkomna med eller utan missbildning!!

har du funderat på detta då??? OM ett fvp skulle påvisa en missbildning vilket ställningstagande har du då? är du beredd på och göra en abort om du får veta att det är missbildat? du kan inte be om o få göra nupp/kub test istället? vi valde o tacka ja till nupptest samt organscreening men det var för att vi skulle kunna förbereda oss inför bebisens ankomst

• 7 michelingodingar
    Malin 79 skrev 2010-09-06 20:45:11 följande:
    jo vi har tagit ställning till de,, och vi kommer behålla de vilket som,, har sett de som så, e den frisk ja då kan vi lägga de åt sidan (ja de man kan få reda på )
    skulle de va nått så hinner vi bearbeta de hela lite innan den lille kommer, med tanke på att man har några fler hemma med att ta hand om på bästa sätt..

hä görs inte nupp/kubb
    ok då hade jag nog avstått du är ju inte så gammal än och bara o veta att risken för mf finns nää jag hade avstått men tycker du ska göra det som känns bäst för dig!!

jasså varför görs inget sånt där du bor??? inte ens dom som har barn med handikapp får dom inte heller göra sånt?

bumblebina:13.30 ringde dom till slut iaf,fick en tid 23 sept men hon var inteorolig utan jag fick en tid för att jag inte vill gå runt o blöda så här mer annars hade jag kunnat vänta tydligenObestämd

plura:jag är lika feg jag n'är det kommer till omkörningar så du e inte ensam men jag har blivit väldigt försiktig sen vi blev påkörda bakifrån när jag väntade freya

idag ska vi till barnhabiliteringen med lille agathon han ska få träffa sjukgymnasten idag så får se vad dom säger!!
  • 7 michelingodingar

plura:ja men det är väl så typiskt att går något sönder så fortsätter grejjer o gå sönder
    LG har jag ingen erfarenhet av MEN köp ALDRIG cylindas fyy fan vilket skit!! vi fick ju köpa nytt för en månad sen då både tvättmaskinen och torktumlaren rasa vi köpte electrolux är än så länge supernöjda med det!!
    men 11 kg shit det vore nått det då skulle man aldrig ha tvätt liggandes ju
    vi köpte en maskin som tog 6 kg och snacka om skillnad då den vi hade innan tog 5 kg bara så 1 kg gör massor!! sen köpte vi 7 kg torktumlare helt suveränt o slippa ha blöt tvätt bli liggandes för o vänta på o få torkas!!
    cylinda som vi hade innan höll knappt 5 år och under tiden har vi haft dom från cylinda här o reparerat tvättmaskinen några ggr och torktumlaren tror jag fick fixas 5 ggr innan den la va helt nu dessutom så var det sånt oljud och gnissel från maskinerna så man trodde dom skulle gå sönder när som och bak på torktumlaren så smälte plastdelar men det var fullt normalt enl cylinda SÅ KÖP VAD SOM MEN INTE CYLINDA

• 7 michelingodingar

mecce:vad skönt för er att din man fått jobb!!

plura:vist kan ni ringa o fråga banken om ni kan få ta en amorteringsfri månad, vi har fått göra så ett par gånger när det verkligen krisat som tusan och ringer man bara o pratar med dom så brukar det aldrig vara några problem!!
    ibland gör man "dumma saker" som att ta grejjer så där på avbetalning vi har med gjort det o visst får man lida i efterhand men jaa just då så kanske det behövs av el annan anledning!!

äsch du kan inte få mer än ett neg i värsta fall på tradera,satsar man inget så vinner man inget
    rensade ur filippas kläder nu o det blev en auktion med 34 plagg la ut den igår för 10 kr och idag är den uppe i 225 kr och har slut om 8 dagar o jag har inte beskrivit plagg för plagg orkar inte det utan skrev att det finns en o annan fläck och om det var nått hål eller nån dragkedja som inte funka det är faktiskt begagnade kläder man säljer oftast ju

är det nån som är ute efter pojkkläder stl 158/164 eller tjejkläder stl 134/140 så hojta till så kan ni få min länk till tradera

• 7 michelingodingar

suck så var man så där snabb o klicka på skicka

igår fyllde abbe 4 år o vet ni jag hade sååå dåligt samvete för jag hade fått för mig att den 10 sept var på söndag så i torsdags kväll var det en mamma som panikhandla på konsum tur dom har lite leksaker o filmer!!

har gjort tårta med ploppfluff och hallongrädde o så ska det på marsipanlock sen ska ha kalas idag för honom!!

• 7 michelingodingar
    Bellatrix skrev 2010-09-14 23:49:35 följande:
    Förresten, vill gärna ha tips på bra tvättmaskin! Ni som är nöjda med er- vad har ni för märke?
    vi har precis köpt en samsung 6 kg och är än så länge jättenöjda med den!!
  • 7 michelingodingar

spaceray:såå mysigt med en liten bebis grattis än en gång!!
    jobbigt dock med hostan och det gjort att snittet spruckit upp o varar jag hade ju med världens jävligaste hosta när jag snittades i april gode tid säger jag bara SMÄRTA och att det spruckit upp o varar joo då det har man oxå varit med om så du ha koll på det där och vänta inte med o söka läkarvård om du känner dig minsta lilla dålig!!

• 7 michelingodingar

plura:Drömmer kan ju säga så här jag vet en hel del som röstade på dom!! bl a min syster!!!!!! och nej hon är inte rasist på något vis

förresten har du fått ut lite auktioner på tradera? jag la ju ut ett paket med kläder och jaa igår blev jag 910 kr rikare så nu blir det 2 nya overaller från lindex iaf

nästa måndag börjar jag plugga på distans nu äntligen är allt klart!!
    och på fredag ÄNTLIGEN rivs vårt äckliga mögelbadrum ut och på måndag kommer mattläggaren o lägger in nytt

Svar på tråden vi med många barn del 9