Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

Honey skrev 2010-11-03 13:31:08 följande:
    Hej=) Tänkte hoppa in i er tråd=)
    4 barn och väntar nr 5=) Samt att min sambo har en son sedan tidigare. Så 6 barn i familjen i juni=)
    Rasmus-99, Linus-01, Hampus-06, Antonia-07, Filippa-08 och lille bebisen juni-11
    välkommen hit!!
    mecce skrev 2010-11-03 13:27:21 följande:
    hej hej

får man göra en lite fågan angående era boende kostnader..
    skulle vara kul att höra hur mycket ni andra betalar i boendet..

typ.

hur mycket har ni i  månaden och hur stort har ni..

Hyra/lån
    El.
    Vatten
    Sopor..
    tv
    internet
    telefon..
    bilförsäkringar
    barnförsäkringar..
    dagis.

finns kanske mera men har glömt..
    men allt som man måste ha typ i vardagen för att bo o leva..

ja det här vardagliga räkningar som man ju måste ha
    ni behöver ju inte svara men kul att jämföra..

ska kolla igenom mina räkningar så uppdaterar jag..
    ok ska se om jag kan  komma ihåg siffrorna

jag får ut ca 6000 kr i FP,maken får ut allt mellan 14000-20000 kr(han går på fast lön + provisionslön) sen har vi BB 12714 kr + 1737 kr som är vårdbidrag
    vi bor i ett hus på 5 rum o kök(150 kvm)

Lån(enbart huslån)4000kr/mån
    el.1000 kr/mån
    vatten/avlopp/sophämtningen betalas var tredje månad och ligger på ca 2100 kr
    uppvärmingen kostar oss 2275 kr/mån mellan okt-april och mellan april-okt 2275 kr(för alla dom månaderna)
    TV först är det ju radiotjänst på ca 517 kr var tredje månad sen har vi canal digital ca 600kr/månad samt viasat till barnen 324 kr/mån
    internet just ni betalar vi inget men om ett par mån kostar det oss 249kr/mån
    telefon/mobiler hemtelefonen ligger på kanske 200kr/mån och min mob kostar ca 300kr/mån maken har gratis via sitt jobb
    bil/hemförsäkring 550 kr/mån
    barnförsäkringca 220 kr/mån
    dagis 0 kr
    mat ca 7000 kr/mån
    övriga lån o avbet som vi dragit på oss ca 13000kr/mån(bill¨ån,privatlån,avbet på data,ellos m.m)
  • 7 michelingodingar
    7 michelingodingar skrev 2010-11-03 16:10:47 följande:
    välkommen hit!!
    mecce skrev 2010-11-03 13:27:21 följande:
    hej hej

får man göra en lite fågan angående era boende kostnader..
    skulle vara kul att höra hur mycket ni andra betalar i boendet..

typ.

hur mycket har ni i  månaden och hur stort har ni..

Hyra/lån
    El.
    Vatten
    Sopor..
    tv
    internet
    telefon..
    bilförsäkringar
    barnförsäkringar..
    dagis.

finns kanske mera men har glömt..
    men allt som man måste ha typ i vardagen för att bo o leva..

ja det här vardagliga räkningar som man ju måste ha
    ni behöver ju inte svara men kul att jämföra..

ska kolla igenom mina räkningar så uppdaterar jag..
    ok ska se om jag kan  komma ihåg siffrorna

jag får ut ca 6000 kr i FP,maken får ut allt mellan 14000-20000 kr(han går på fast lön + provisionslön) sen har vi BB 12714 kr + 1737 kr som är vårdbidrag
    vi bor i ett hus på 5 rum o kök(150 kvm)

Lån(enbart huslån)4000kr/mån
    el.1000 kr/mån
    vatten/avlopp/sophämtningen betalas var tredje månad och ligger på ca 2100 kr
    uppvärmingen kostar oss 2275 kr/mån mellan okt-april och mellan april-okt 2275 kr(för alla dom månaderna)
    TV först är det ju radiotjänst på ca 517 kr var tredje månad sen har vi canal digital ca 600kr/månad samt viasat till barnen 324 kr/mån
    internet just ni betalar vi inget men om ett par mån kostar det oss 249kr/mån
    telefon/mobiler hemtelefonen ligger på kanske 200kr/mån och min mob kostar ca 300kr/mån maken har gratis via sitt jobb
    bil/hemförsäkring 550 kr/mån
    barnförsäkringca 220 kr/mån
    dagis 0 kr
    mat ca 7000 kr/mån
    övriga lån o avbet som vi dragit på oss ca 13000kr/mån(bill¨ån,privatlån,avbet på data,ellos m.m)
    glömde att vi har ju sonens medicinkostnad oxå men tack o lov för högkostnadsskyddet på 1800 kr annars hade det kostat oss 1500kr VARJE månad
  • 7 michelingodingar

Mirkamu:ett jättegrattis till er

• 7 michelingodingar

Mirkamu:berättade för maken (han minns er sen tv-programmet fam. annorlunda) och han hälsade "snyggt jobbat" imponerande!!

fyy här hände något som inte alls får hända agathon satt i sin vagn medans vi åt middag o så skulle maken dra med honom o vagnen in i vardagsrummet och rätt var det är glider hela vagnsinsats med agathon i ner från chassit och slår runt med honom i så han hamnar underst med hela chassit över sig,hela ansiktet låg mot golvet o nappen hade blivit så intryckt i munnen så bara det yttersta syntesGråter herregud vad han blödde ur munnen nu är det en fläskläpp och ett litet sår innanför överläppen men som tur i oturen så blev det inget mer men min lilla gosepojke mitt hjärta stannade i bröstet på mig o maken blev lika chockad han kan inte fatta hur i helvete hela insatsen kunnat lossna så där,alwin och freya var ju o klättra på vagnen i förrgår och då satt insatsen fast!!

men jag kommer aldrig någonsin sätta nån av barnen i den utan att verkligen kolla så insatsen sitter fast igen!!

• 7 michelingodingar

emrejosana:usch vad tråkig med barnpassningen,inte för att jag vet exakt vad det handlar om men förstår att det inte var något kul iaf var själv ute för en grej häromdagen som jag fick kastat i ansiktet avminsyster och som öht inte ens hörde ämnet till direkt men jag blev skitförbannad o slängde exakt samma ord i ansiktet på henne hon hade oxå lovat o hjälpa mig ett par dagar med minsta nu då jag skolar in alwin på dagis o maken är på en 14 dagars utbildning i tumba 30 mil hemifrån med andra ord men när jag nu frågade om hon kunde komma så var det så mycket om o men och hon hade så mycket o göra så det blev ingen hjälp därifrån o då frågade jag om min mamma kunde hjälpa mig mot att jag såklart betalade bussen åt henne och då blev syrran  skitsur på mamma som ställde upp och hade fräst både ett o annat sen ringer hon här o bara låtsas som ingenting o vill ha hjälp men ack vad hon bedrog sig kan ja säga!!

här är det fullt upp ensam med alla 7 barnen då maken är på utbildning 14 dagar i tumba men förhoppningsvis kommer denna utbildning inom sitt jobb göra att vi kommer  få detbättre ekonomiskt så det är väl bara o gilla läget
    jag pluggar för fullt o uppgifyerna vi ska göra tar sin lilla tid men har nu 3 veckor kvar så är kursen slut sen
    håller oxå på o skola in alwin på dagis och det går superbra så det verkar som att jag  bara behöver vara med måndag o ev tisd oxå sen ska han lämnas 9-14

• 7 michelingodingar
    nuelleraldrig skrev 2010-11-15 07:00:35 följande:
    Hejsan! Va kul att jag hittade den här tråden.
    jag har precis fått mitt 5e barn och är redan sugen på fler. Har 3 grabbar tätt, 06,07 och så nu igen 2010 men siktar på syskon redan 2011 om det hinns med :)  sen har jag två tonåringar med.
    Hur tycker ni det funkar med många barn tätt??

Jag tycker det går rätt bra, de två yngsta, eller mellanbarnen blir det ju nu är jättesnälla mot lillebror änsålänge. men jag har bara sett fördelar med att ha tätt, dels har de alltid varann och man har allting på samma gång som vakna nätter, välling, blöjor osv osv....
    välkommen hit
    tycker det funkar kanonbra med många barn tätt har ju 2 äldre som är födda 99  och 00 sen har jag 4 små som är födda sept-06,nov-07, nov-08 och april-10 (har en född 96 oxå)

måste fråga er andra har ni kännt som om det liksom "rör sig" i magen efter att ni fått barnen???? precis som när man börjar känna fosterrörelser lite starkare än bara "fladder"
  • 7 michelingodingar
    mamili skrev 2010-11-16 11:31:18 följande:
    Har plussat idag!!!!! Skrattande Snabba ryck, har inte ens hunnit haft mens efter spiralen...BF blir ca 27/7.
    Vår fjärde gemensamma och makens sjätte... =) Underbart!
    grattisSkrattande
  • 7 michelingodingar
    Jenny1 skrev 2010-11-18 10:00:25 följande:

Ny här! Men platsar väl inte riktigt in i tråden..

Jag har 2 barn, min sambo har 2 barn varav ett bor hemma.
    Alltså har vår familj 3 barn. 16, 8 och 3,5 år. Saken är den att vi funderar på att försöka skaffa ett gemensamt barn.

Det stora problemet är att vi bor trångt. Vi bor i en 3:a på 67 kvm (välplanerad). Hyresrätt (det är ev. på gång att ombildas till hyresrätt), vi har lagt ut flera bytesannonser, men hittills inget napp. Här finns knappt inga hyresrätter...
    Mina pojkar delar rum, 16-åringen har ett sovrum och vi sover i vardagsrummet. Det funkar helt ok. Det finns en liten klädkammare som vi funderar på att ev. göra om till bebisrum... Men då måste vi klämma in fler garderober i sovrummen.

Så min första fråga är egentligen - hur bor ni med många barn? Bör vi avstå ett gemensamt barn? Det känns så sorgligt, och jag tror att vi kommer att ångra oss senare i så fall...

välkommen hit
     säger som övriga följ ditt hjärta,plats hittar man alltid
    vi har 7 barn och bor i ett hus på 5 rum o kök. just nu har äldsta (14 år) eget rum sen har vi 2 åringen, 3 åringen o 10 åringen i ett rum, 11 åringen och 4 åringen i ett rum och vår bebis på 7 mån sover inne hos maken omig!! 
  • 7 michelingodingar
    Jenny1 skrev 2010-11-19 12:50:15 följande:
    Ok! Hur funkara det att ha 3 barn i samma rum? Det kan ju kanske vara ett alternativ. Fast det blir kanske för stor åldersskillnad? Pojkarna är nu 3,5 och 8 år, och vi försöker inte få ett barn just nu (kan tänka mig att vi kanske börjar om ca 1 år)
    det funkar faktiskt jättebra, vi kan inte ha 2,3 o 4 åringen i samma rum men 2 o 3 åringen funkar o 10 åringen lägger sig ju mycket senare än de små så ja det funkar kanon!!
    ja 8 åringen kanske skulle behöva eget när o omdet kommer en till i såna fall  men 3,5 åringenskulle mycket väl kunna dela rumGlad eller ja 8 åringen skulle nog oxå kunna dela med dom små men jag ser på 10 åringen att det är på gränsen nu men ja det finns inte mer plats så då får man göra det bästa av situationenSolig
  • 7 michelingodingar

mysan ett annat tips är provivadryckerna samt sempers magdroppar(biogaiadroppar) jag tog biogaiadroppar efter ett tips av min bvc sköterska o fick inte magsjuka likaså för ett par veckor sen så åkte flera av oss på magsjuka UTOM jag o 3 av barnen som Drack just proviva jordgubbsdryck!! har inte haft magsjuka på 3 år peppar peppar....

Svar på tråden vi med många barn del 9