Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

vi med många barn del 9

uppdaterar lite snabbt, vi åker in till fl nu,har haft så mycket sd o inatt hade jag värkar med 10 min mellan trycker på nått hemskt nedåt så vi ska in på koll iaf!!

• 7 michelingodingar

ja som ni ser är jag hemma, hade massor av sd som mättes på på ctg ,tappen är mjuk men har inte öppnat mig än o dom sa att det är bara hem o vänta,så länge bricanylen stannar upp det så är det bara en för jävliga förvärkar så nu knapras det bricanyl igen för gå så här utan att det händer nått blir jag galen på men dom sa att jag skulle ringa på en gång om det satte mer fart o hellre komma in en gång för mycket så ja vi får väl se.
    hade ju inga direkt onda sd när vi for in men på vägen in börja dom komma med 15 min mellanrum o på vägen hem var dom nere på 10 min mellanrum o så har det hållt på nu så får väl se hur länge man blir hemma

• 7 michelingodingar

god morgon!!

han håller sig kvar därinne den lille skitungen MEN trots bricanylen har jag nu haft regelbundna sd/värkar sen 00 inatt dom KÄNNS o gör ONT men kommer med 20-30 min mellanrum så är ju bara o fortf vänta!!
    ska ju på ul på måndag o träffa läk för o få snittiden,hoppas hon kollar hur läget ser ut då!!

• 7 michelingodingar
    Bumblebina skrev 2010-04-10 10:10:43 följande:
    Neej. Vad gör ni hemma! Hoppades att du skulle snusa bebis vid det här laget... Hoppas den där envetna lille ungen kan tänka sig att kika ut snart! Min minsta vägrade ju iofs, så hon blev vräkt... Fick havandeskapsförgiftning när jag gått över tiden 9 dagar, så de satte igång mig...
    jag hoppades oxå det men men
    ja bebis är vräkt men näää han vill inte,envis som en åsna tydligen
    ja jag får ju snittiden på måndag o tänkte fjäska som fasen o se om hon kan tänkas lägga snittet vid 37 fulla veckor(är ju 36 fulla veckor på tisdag)

nu är det onda sd med 25 min mellanrum så till viss del gör ju bricanylen nytta fortf men pos är ju ändå att dom gör ont trots medicinen

läk sa att är det riktiga värkar så kommer inte bricanylen o hjälpa
  • 7 michelingodingar

håll tummarna trots bricanyl har jag värkar med 8-10min mellanrum, ringa in el försöka sova en stund är frågan

• 7 michelingodingar

18.37 igår föddes agathon, 3360 gr 49 cm lång återkommer när vi e hrmma igen

• 7 michelingodingar
    P4140219.JPG
    Agathon

vi är hemma nu o tack till allas grattis, skriver mer i morgon!! kram på er
  • 7 michelingodingar

tacck till er alla

här kommer min FL berättelse
    hade ju så mycket sd i förra veckan o natten till fredag hade jag med 10 min mellanrum, ringde då till fl o fick komma in på en koll men då hade sd avtagit mer el mindre o jag var inte öppen eller så utan fick åka hem o forts med bricanylen.

lördag kom o jag märkte att jag fick mer sd o vid 17 tiden kom dom med 10 min mellanrum, vi avvaktade o jag tog min bricanyldos, ringde o förvarnade min syrra om att det verkade vara nått på g så hon var beredd o komma hit om jag ringde under natten, gick o la mig o somnade ett par timmar men vaknade strax innan 01 så då tog jag ny bricanyldos i hopp om att det antingen tilltog mer hade då 8-10 min mellan värkarna som gjorde skitont strax efter 03 stod jag inte ut utan då väckte jag maken o ringde syrran samt FL, syrran kom o vi åkte hade 7 min mellan ärkarna som snabbt vart 6 min på vägen in, kom in på FL strax efter 05 o där var jag öppen 2 cm o 5 min mellan värkarna, då ville dom stanna upp det med bricanylsprutor eftersom det enl UL var för tidigt(v 35+5) hur som så funka inte första sprutan så fick en till som inte heller funka helt hundra då sattes ett massivt bricnyldropp in o sakta så avtog värkarna samt att jag stängdes igen o tappen vart bakåtlutad, till slut hade jag 1 värk/timme o det såg ut o stanna av men jag skulle få stanna kvar med dropp tills dagen efter så maken o jag bestämde att han lika gärna kunde åka hem MEN strax efter att han åkt så började värkarna tillta o dom gjorde så in i helvetes ont helt plötsligt var det 9 min mellan o dom kom in med mat o jag sa till att det var så tätt då var kl ca 17 o en bm kom in för o känna så jag inte öppnat mig vilket jag hade gjort så 4-5 cm var jag öppen och en timme senare kl 18.27 (jag fick för mig att det var 18.37 men så var det inte ) är Agathon född med snitt så han kom med dunder o brak!!
    dessvärre han ju maken aldrig tillbaka in då det tar minst 1 timme o åka så han missa hela "showen"!!!!!

dom tyckte ju att agathons höfter såg konstiga ut samt att pungen var så liten men efter koll så fann man inget fl iaf!!

• 7 michelingodingar

Bondfia: ja du har då o göra klockrent svar till bvc tanten

bellatrix: det är samma här vad det gäller skor o jackor, köpte eller beställde gympaskor på skopunktens webbshop( ta tre par o betala för två par) så beställde 6 par skor o med frakt o allt så kosta det 600 kr, sen kunde barnen ha sina vårjackor som dom hade i vår/höstas o den ända jag köpte jacka till nu var alwin men då fann jag en softshelljacka på tradera för under 100 lappen med frakt o allt men nu är 7 barn som måste ha varsin sommarjacka samt 5 barn som ska ha sandaler o även sommarkläder som shorts o t-shirts måste inhandlas,behöver jag nämna att jag bara läääängtar tills mina skattepengar kommer för då ska det handlas

var på bvc med agathon idag och nu har han börjat gå upp istället för ned iaf
    sover jättebra om nätterna och äter just nu sista gången vid 21 somnar ca 21,30 sover till 02-02,30 åter och somnar om på en gång o sover till 05-05.30 åter men efter det vill han gå upp sen är han vaken till o från fram tills kl 9-10 o somnar o sover sen med avbrott för mat fram tills 19 o då är han vaken till ca 21,30
    peppar peppar vågra man hoppas detta sömnbeteende ska hålla i sig, han hade ju det vakenmönstret i magen oxå

• 7 michelingodingar
    Spaceray skrev 2010-04-20 06:31:18 följande:
    Hallå!! Jag har skaffat mobilt bredband, jag stod inte ut med att vara internetlös längre! ;-D Så skönt att vara tillbaka igen, jag har försökt surfa lite med mobilen men det går inte så bra här på FL.Här är det himmel och helvete.Vi var på RUL igår, och fick se våran lilla KILLE!! Känns så overkligt efter 4 tjejer, kunde aldrig tro att just detta barn skulle vara en kille då han blev till nästan en vecka före ÄL. Men det känns skitkul!! Helvetet består i att min brors lilla flicka på 6 veckor har fått en massiv hjärntumör! Det är brorsans enda barn som han har längtat i så många år efter och det känns så jävla orättvist!! Så idag ska jag upp på barncanser avd. i Umeå och hälsa på, sista stället på jorden man vill besöka egentligen!! :-/ Men så skönt med vår åtminstone!!kram på er!!
    men fyy så hemskt{#lang_emotions_cry} hoppas verkligen dom kan göra nånting åt det så hon blir frisk igen!!!

Grattis till en kommande son,vad kul för er
Svar på tråden vi med många barn del 9