vi med många barn del 9
Grattis Muskedalen!
Välkomna alla nya! Kul att det börjar bli lite fart i tråden igen efter semestrarna!
Här har varit en hektisk vecka... Mån: Körlektioner för mig, BVC-besök (Melle väger numera 11,3 kg... En tungviktare till 9 mån... ), fotbollsträning... Tis: Körlektioner, besiktning av husvagnen, pingisträning. O: Besök på morgonen, veckohandla (fanns liksom inte tid senare i veckan och mjölken var tokslut...), två lånebarn (kompisar till våra egna), gympa för Elvira, föräldramöte (givetvis samtidigt...). To: körlektion, tandlläkarbesök med William, pingisträning, fotbollsträning och så skulle jag visa husvagnen för en som ev är intresserad av att köpa den och egentligen skulle det varit föräldramöte med Samuels klass, men hans fröken har nog aldrig varit så lägligt sjuk någon gång tror jag...
Inte så att jag önskar någon bli sjuk, men det underlättade helt klart! Definitivt eftersom gubben jobbar sent hela veckan också... :-P Lördag är det fotbollssammandrag och söndag kör gubben buss till Norrköping, måndag har jag riskettan hela förmiddagen och på eftermiddagen åker vi till IKEA. Tisdag är jag iväg på halkan hela dagen... Vila får man göra i graven...
Dessutom har jag en bekant som blir misshandlad av sitt ex men har inte styrkan att lämna honom... De har en liten tvååring mitt i eländet också. Lång historia, men det ger mig ångest att tänka på denna underbara lilla tös som växer upp i detta elände.