Inlägg från: Bumblebina |Visa alla inlägg
  • Bumblebina

vi med många barn del 9

6 Små Älsklingar skrev 2011-03-22 22:19:00 följande:
    Idag var jag med om nått otäckt, vi hade varit och handlat och när jag klivit ur bilen och skulle ner från trottoaren så trampade jag snett och föll framåt med min lilla dotter i famnen Jag reagerade instinktivt och höll upp henne när jag for i backen med knät först och vred foten på något konstigt sätt, ont som tusan gjorde det och dotterns ben var under mitt och hon gallskrek. Men som tur var så hade hon inte gjort sig illa utan blev nog bara rädd. Hur länge brukar man ha ont i en stukad fot? Hoppas jag klarar att ta hand om barnen själv i morgon, skulle vara tråkigt art behöva ringa hem sambon då han fick vara hemma i torsdags och fredags för att jag var sjuk. Zezzan Grattis till dottern
    Fy vad otrevligt! En stukad fot kan göra ont i ett par veckor om du har otur, men det värsta brukar ganska snart ge sig iaf. Ta lite alvedon och voltaren/diklofenak. Båda finns på apoteket receptfritt och du har bäst effekt om du tar dem ihop! De slår mot smärtan på två olika sätt/plan, därför gör de sitt jobb bäst ihop.
  • Bumblebina
    Bellatrix skrev 2011-03-23 11:00:41 följande:
    Kul att läsa från er som har många syskon, att ni tycker det är så värdefullt! Är själv uppväxt med bara en äldre bror- som inte ville vara med mig- och tyckte det var ensamt och tråkigt rätt ofta. Mina föräldrar gjorde sina saker, jag var ofta ensam. Hade ju kompisar förstås men tycker att inget kan slå den gemenskapen man kan ha i en stor familj. Mina barn har jättekul ihop (oftast) de har alltid nåt att göra. Det är så himla kul när man gör roliga saker ihop också, verkar för mig ödsligt att bara ha 1-2 barn...Vi har det väldigt bra eller hur tjejer!Solig
    Håller med dig.Är uppväxt som ensambarn. Har iofs två äldre halvbröder, men de är såpass mkt äldre än mig så vi har aldrig haft någon kontakt. Under hela min uppväxt saknade jag syskon... Min man har två bröder som trivs hur bra som helst ihop idag. Under uppväxten var det väl som det är mellan de flesta syskon (en hink sand över brorsan, lite bråk, gap och skrik emellanåt osv) men de uppskattar verkligen varandra nu.

Jag kan tycka det är väldigt skönt de gånger min man tar med sig alla barnen någonstans och jag är själv hemma, en stund... För det blir väldigt fort väldigt tomt och tyst! Så det är jätteskönt när hela högen är hemma igen..
  • Bumblebina

Malin 79: Blött har jag inte gjort så länge, 1-1½ vecka kanske, men den där färgade flytningen har varat i ett par veckor dock. Ja, om man inte räknar första gången då blödde jag nog i 3-5 veckor skulle jag tro. Har blivit kortare för varje barn.

• Bumblebina

Hehe... Aprilskämt rules!!! Drog upp persiennenen i äldste sonens rum och ropade till barnen att komma för det satt en hare i vinbärsbusken. De stod där en bra stund och tittade efter denna hare... April, april...

• Bumblebina

Hehe... Min dotter håller på att lära sig tala för sin sak... Satt i soffan förut och ropade: Mamma, marsvin är levande gräsklippare, kan vi köpa ett marsvin?

• Bumblebina
    6barnsmamman skrev 2011-04-10 17:18:49 följande:

Har sugit på karamellen några dagar nu.... Men "viskar försiktigt" vi har ett Plus !!!!!!
    Om bara allt går bra denna gången så blir det bebis i decemberGlad Men samtidigt som man är jätteglad så försöker jag behärska mig lite, mycket kan ju hända......
    Härligt vårväder idag, varit ute o pysslat i trädgårdenGlad

Iiiih! Grattis!!!!

Malin79: Jag har haft det så de senaste två gångerna, men det har troligtvis berott på ofullständiga hinnor. Alltså att det blivit hinnrester kvar. Då har det kommit och gått tills hinnresterna försvunnit. Kolla med din bm, för säkerhets skull.
  • Bumblebina
    Malin 79 skrev 2011-04-11 15:09:59 följande:
    oki ja denna blödning har inte varit skoj,, snacka om att jag har blött,, gör de fortfarande men inte lika myck nu så jag hoppas de börja avta,,

kanske får ringa henne imorrn,,

ni som har haft små med en mage som krångla lite,, hur länge höll de i sig för dom,,
    Om det är kolik-tendenser du pratar om så en 2-3 mån. Men om jag får ge ett tips, så leta upp en akupunktör. Det finns många studier som visar att det kan ha kanoneffekt! Min sjukgymnast rekommenderade det verligen! Varje behandling tar 5-10 sek och du har en lugn och sovande unge efteråt. Iaf om man ska tro honom... Värt att kolla upp kanske?
  • Bumblebina
    Hoppaspåfler skrev 2011-04-12 09:37:24 följande:
    Hej i tråden! Grattis till Plus evanor69, det måste kännas helt underbart! En {#emotions_dlg.flower} till er.
    Själv har man hunnit bli fru denna helgen som var och innan det åkte spiralen ut så nu hoppas vi på ett litet syskon i familjen.
    Kram på er alla!!
    Men grattis!
  • Bumblebina

Emrejosana: Ja, jag saknar också eldarna! När jag växte upp (Strömstad) hade vi alltid påskeld på området där vi bodde och valborgsmässoeld med fackelrodd inne i stan. Minns tom doften... Men där vi bor nu (Uddevalla) förekommer inget sånt öht, det är lite synd. Påsktraditioner? Tja vi brukar äta lammstek hela familjen (svärisar, svåger och min mor inberäknat) på långfredagen, men det får vi nog skjuta på till påskdagen. Gubben kör buss till stockholm på fredag och jobbar hela lördagen... Kul påsk... Annars brukar vi äta ägg och sill och mormor kommer med påskägg till barnen. Men det är nog det tror jag. Barnen brukar inte gå påskkärring eller så och har aldrig gjort. Tycker det är lite av ett ofog det där. Vi köper hellre godis åt dem själva, då vet vi vad de får och av vem.

Svar på tråden vi med många barn del 9