Inlägg från: Bumblebina |Visa alla inlägg
  • Bumblebina

vi med många barn del 9

Jag har också hittat hit!

Barbamamman: Håller ff tummarna...

• Bumblebina
    Victorius skrev 2010-04-02 07:31:06 följande:
    Nu har jag också hittat hit Tack Barbamamman för att du skrev i mig i listan! Ni har säkert pratat en hel del om det här inne men jag undrar hur era föräldrar reagerat på att vi varit gravida med igen och igen och igen? Jag har ju nu 4 barn och många i min omgivning tycker det räcker nu och säger "Men nu har du ju 4 friska barn, får du aldrig nog?" "Kan du inte nöja dig med de du har? " "Du ska ju ha tid för dina barn!" osv... Jag blir så trött på det! Varför ska jag har dåligt samvete för att jag vill ha flera barn? Varför ska jag gå omkring och må dåligt för att tänk om jag blir gravid igen, hur ska jag då kunna berätta det på rätt sätt utan att folk reagerar negativt? Hur har ni hanterat det?  
    Ja du... När vi berättade för min mor att vi väntade nummer 4 sa hon inte ett ljud. Hon bara reste sig och gick... Jättekul... Svärmor blev jätteglad dock. Kan säga att jag plussade i söndags och jag fasar redan för att berätta för min mor... Det ger mig ångest... Men vi är glada och jag kan tänka mig fler efter denna. Men det tror jag inte min man vill... Iom att jag jobbar på operationsavdelning så måste jag berätta på jobbet... Men chefen bara gratulerade och tyckte det var roligt! Hon hade nästan räknat med det sa hon... Men det kändes lite kymigt, att ha jobbat en dag i veckan i fyra veckor och sen kommer jag och säger att nu är det kört igen.
  • Bumblebina
    Charlotte82 skrev 2010-04-04 13:18:55 följande:
    Här blir det också en kort graviditet, fick ju veta att jag var gravid i vecka 15+4 Nu är jag i v 21+1 o det är då man säger att man är i vecka 22 är det inte så? Det är skönt att man har sluppit att oroa sig dem första veckorna trots att misstankarna fanns där. Jag är ju dock steriliserad och trodde inte att jag skulle få fler barn. Nu är jag dock lite orolig för hur jag ska kunna få stopp på barnafödandet när jag känner att det måste vara stopp... Jag vill inte ta bort hela livmodern för då kommer jag in i klimateriet och det vill man ju inte när man är runt 30 års åldern... Jag har skojat med gubben här hemma att vi får sluta med sex och då blir han helt hysterisk haha =P Män tänker med fel del haha =P Magen syns lite nu iallafall och nu när våren kommer syns det ju mer då man inte har massa jackor o kläder på sig. Då kommer folk börja reagera, så som det är nu så vet inte många om det. Men dem får tycka vad dem vill, det är inte mitt problem!
    Du hamnar inte i klimakteriet om du tar bort livmodern. Då lämnar de kvar äggstockarna och det är de som sköter hormonproduktionen. Skulle de ta bort dem hamnar du i klimakteriet, annars är det lugnt!
  • Bumblebina
    zezzan skrev 2010-04-04 21:14:46 följande:
    puh... här är man helt slutkörd... har varit och firat syrran idag, hon fyllde 18... påpekade på skoj att det snart måste va dax för bebis om hon ska följa i mammas och mina spår men hon skrek ut ett NEJ, men lade sen till att hon gärna lånar ett av mina =)   ger mig sjutton på att hon är gravid innan året är slut... Är det fler än jag som tycker det är jobbigt att hälsa på hos andra med barnen? nu har jag ju "bara" 3 med mig men jag får inte ro i kroppen förräns vi är hemma igen, känns som att jag måste passa dom som en hök hela tiden för de pillar på ALLT. Hemma har man ju "barnanpassat" huset... nu va vi hemma hos mamma och det är ingen större fara egentligen om de råkar ha sönder något men jag orkar liksom inte koppla av ändå....
    Ja, jag tycker att det är enklare om "de" kommer till oss än tvärtom... I stort sett vem det än gäller, men ffa farmor & farfar... Man kan liksom inte koppla av förrän man är hemma igen. Dessutom har jag försökt att få farmor att förstå att det är enklare att flytta på två pers än sex... Det har väl bara gått fram delvis tror jag.
  • Bumblebina

Pyret: Ibland är det synd att man inte kan välja svärföräldrar...

Barbamamman: Håller tummarna för att det är bebis på G!

• Bumblebina
    7 michelingodingar skrev 2010-04-10 07:31:35 följande:
    god morgon!! han håller sig kvar därinne den lille skitungen MEN trots bricanylen har jag nu haft regelbundna sd/värkar sen 00 inatt dom KÄNNS o gör ONT men kommer med 20-30 min mellanrum så är ju bara o fortf vänta!! ska ju på ul på måndag o träffa läk för o få snittiden,hoppas hon kollar hur läget ser ut då!!
    Neej. Vad gör ni hemma! Hoppades att du skulle snusa bebis vid det här laget... Hoppas den där envetna lille ungen kan tänka sig att kika ut snart! Min minsta vägrade ju iofs, så hon blev vräkt... Fick havandeskapsförgiftning när jag gått över tiden 9 dagar, så de satte igång mig...
  • Bumblebina
    7 michelingodingar skrev 2010-04-10 21:27:59 följande:
    håll tummarna trots bricanyl har jag värkar med 8-10min mellanrum, ringa in el försöka sova en stund är frågan
    Åh! Håller både tummar och tår!!!!
  • Bumblebina
    Spaceray skrev 2010-04-21 06:51:43 följande:
    Hej! Ja dom har opererat henne nu, en 20h(!) lång operation men den verkar ha gått bra, fast sen dröjer det upp emot en vecka innan dom har analyserat tumören och får veta om den är elakartad eller godartad. Det är av stor vikt då dom fick lämna ganska mycket kvar... Nä nu ska jag fara och jobba, känner mig då omotiverad nu och vill egentligen bara vara hemma!! Men tre månader till så... Ha en bra dag alla!!
    Fy vad gräsligt!!! Hoppas det går bra. Och grattis till lillen i magen. Vad vankelmodig du måste känna dig... Ena stunden glad över din lille och nästa orolig för din brorsdotter. Håller tummarna för er.
  • Bumblebina

Mirkamu: Nej, det har jag svårt att tänka mig. Det handlar ju om dna de tittar på och då tycker jag det skulle vara väääldigt långsökt att de ser fel... Vad skönt att du fått tid! Håller tummarna!

Jag har blivit sjukskriven nu i två veckor till att börja med. Svårt att stå flera timmar på operation när allt man tänker på är att inte kräkas och jag inte får i mig tillräckligt. Kroppen orkar inte riktigt. Sitter på kvällen och borstar Elviras hår och armarna orkar inte hålla sig uppe så länge utan jag får ta det i etapper... Bläh... Men jag visste ju vad jag gav mig in på när jag blev gravid igen. :-/ Hoppas det inte blir som sist då jag mådde pyton fram till fl... Nåja, är bara i v 9, så jag går ff och hoppas på att allt ska gå vägen. Detta är min tionde grav, men femte barnet, så jo, jag går bara och hoppas...

• Bumblebina
    Mirkamu skrev 2010-04-28 18:42:12 följande:
    Vill bara säga att förlossningen gick bra och kom hem på förmiddagen Kommer att skriva om förlossningen på min blogg inom kort Ut kom en liten tjej i alla fall
    Jättegrattis!!!!!!!
Svar på tråden vi med många barn del 9