Inlägg från: DecemberBebis |Visa alla inlägg
  • DecemberBebis

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Wixen skrev 2011-08-09 16:41:59 följande:
    När vi reste utan barn bokade vi på plats. Nu när vi ska resa m barn bokar vi innan..i huvudsak pga att vi inte vill irra omkring o leta boende med ett litet barn utan vi vill ha det uppstyrt. Skönt att komma fram o där väntar vårt boende på oss. =) Jag har läst i någon tråd (kanske var det i denna) att det oftast är billigare att boka via nätet.. Den familjen hade försökt pruta på ett hotell utan framgång, lånade då hotellets dator o bokade boende online till ett bra pris o gick sen o checka in.
    vi hade i så fall tänkt boka första nätterna innan vi åker , och sen boka via datan d'är nere.. men nu lutar detnog åt att vi bokar allt nu.. har hittat en del bra boende...
    inga tips på boende på phi phi och ao nang ??
    Var dig själv , alla andra är upptagna !
  • DecemberBebis
    Jojjo skrev 2011-08-12 19:41:32 följande:
    Tack så mycket Tessa G för bra svar:) Jag ska kolla upp dina tips om hotell, tror vi är mest intresserade av Klong Dao, verkar vara bäst barnstrand;) Vi vill ha ett hyffsat hotell med barnpool och gärna lekpark. Du som verkar lite resvan, vad tror du för budget för fyra personer, 2 veckor varav 2 barn? Verkar som bara biljetterna hamnar på 25-30 000....

Millans hustru, ja, det är ju smidigt med charter och Blue Village hotellen verkar super med barn. Hur mycket gick det åt i fickpengar för er?
    vi kommer åka nu i okt/nov , 2 vuxna och 2 barn , åker direktflyg med fritidsresor , för flygstolarna har vi fått betala ca 30000 kr , sen har vi hittat hotell för 2 veckor från 6000 kr och uppåt , "fickpengar" är ju lite olika vad man gillar att göra.. men har för mig när vi var iväg sist att vi gjorde av med ca 10000 kr på 2 veckor , då hade vi bara 1 barn.. då var det en hel del utflykter och shopping..

hur mycket brukar ni andra göra av med när vi är iväg ?
    jag är inte så värst förtjust i alla fejkkopior som det finns en hel uppsjö av.. men vi har sytt upp en del kläder , och nu när iv ska dit så tänkte jag se om man kunde sy upp lite utklädningskläder till barnen,  , dem älskar att klä ut sig
  • DecemberBebis
    hag7 skrev 2011-08-13 14:02:02 följande:
    Nån som kan tipsa om bra o billigt boende på Phi phi öarna ?
    vad anser du är billigt ?
    har letat länge... men har beslutsångest
  • DecemberBebis

åh nu är det snart bara 2 mån kvar tills vi befinner oss i detta paradis !! Längtar som en tok !!!
    thailand 024.jpg 
    (inte jag på bilden....!!)

Igår var vi och fixade pass till mig och ena dotterns , skönt att ha det fixat ! fyndade även en resväska billigt , och barnen hittade varsin lite mindre som dem tyckte var nödvändigt !

• DecemberBebis
    Dynah skrev 2011-08-15 17:41:31 följande:
    Någon som vill delge vad de betalar för sin resa? Kan vara bra att jämföra och se om/att/hur det går att göra sin resa så billigt som möjligt.
    Vi betalar 45724,- för 2 vuxna, 3 barn (varav en under 2) 2 veckor med frukost och Bamseklubb 1 vecka för 2 barn. Då ingår även parkering på flygplatsen, mat ombord samt transfer. Vi åker över höstlovet.
    vi åker med över höstlovet , plus en vecka efter.. till krabi och kommer spendera några dagar på phi phi och sen resten i ao nang , med flyg och boende på 4stjärnigt hotell , och transfer till och från flygplats , det kommer sluta på 40100 kr , då är vi 2 vuxna och 2 barn.. då är det direktflyg.. hade vi valt mellanlandningar så hade  det blivit några tusenlappar billigare..
  • DecemberBebis
    hag7 skrev 2011-08-21 23:06:15 följande:
    Provar igen,vill ha tips på bra o billigt boende på Phi Phi ?
    i vilken prisklass är billigt ?
  • DecemberBebis

åh jag googlade si kao och det såg ju jättefint ut !!
    hur långt är det till krabi flygplats ? nån som vet ?

• DecemberBebis

nån som varit på koh lipe ?
    vi velar än... är såå sugen på koh lipe nu , men vet inte om det är så smidigt att ta sig dit från krabi ?? nån som vet ??

Om 2 månader befinner vi oss i paradiset !!!!

• DecemberBebis

Jag tycker heller inte folk ska säga sina åsikter om att resam ed små barn.. sköterskan som vaccienrade vår minsta tyckte det var så härligt ! men den som vaccinerade vår stora förra gången , hon tyckte vi äventyrade dotterns liv... ??!!

Nu är det snart bara 1 månad kvar tilsl vi åker !!!
    Längtar som en tok , har börjat skriva packlista nu , men packandet får vänta liiiite

men har insett att stora dottern inte har mycket sommarkläder som passar !!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)