Inlägg från: DecemberBebis |Visa alla inlägg
  • DecemberBebis

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Ni som har Thailand bokat närmaste tiden , ja ni andra med förstås läste i Aftonbladet om kraftig ökning av kolera i Thailand nu , och att dem starkt rekomenderade dukoral . Jag har läst runt lite både nu och förra gångerna vi varit iväg och jag är mycket skeptisk.. Folk verkar bli dåliga ändå.. Är det värt det tro ?? Båda barnen är över 2 år så vi kan vaccinera båda.. Frågan är bara om minstingen är villig att dricka det ?!!

Om 6 veckor sitter vi på flyget på väg ner till paradiset nu !!!!!

• DecemberBebis

Jag har med hört att det ska vara billigare att boka via typ agoda eller latestays , det har vi gjort och jag tycker vi gar kommit undan riktigt billigt !

Nån som har nåt tips på var man kan boka transfer hemifrån , från krabi flygplats till phi phi ? Vi vill ha det klart när vi landar !

• DecemberBebis
    Delfinen skrev 2011-10-02 15:35:44 följande:
    Ja det stämmer säkert för kortresor, den kortaste resan jag gjort till Thailand är 6v så då är priserna något man bör förhandla. Om man inte är onödigt rik och vill slösa dvs ;)

Jag skulle aldrig åka till Thailand för bara ett par veckors semester, för jag anser att resan är så oerhört tuff och det tar lång tid att ställa om sig. Men jag vet att många gör det och tycker det funkar bra. SÅ det är ju bara en smaksak. 
    ja det är ju väldigt olika.. vi har väldigt lätt för att ställa om oss , och tycker resan är en baggis
    Var dig själv , alla andra är upptagna !
  • DecemberBebis

Har någon en aning om vad en skräddarsydd kostym kostar ungefär ?? Sambons lillebror undrade och jag kommer inte alls ihåg vad vi betalade sist.

• DecemberBebis

nu börjar nedräkningen på allvar !!! snart bara 2 veckor kvar till avresa

vi har redan börjat fila lite på nästa resa , nån som vet när nästa säsongs biljetter släpps ? och var man hittar billigast ? vi kommer vara ett ganska stort gäng då, och jag är inte så bra på att hitta billigast visst är det så hos vissa bolag att det blir billigare ju längre i förväg man bokar ?

nån som varit på koh chang ? vi är lite sugna att åka dit tills nästa år .. eller koh lipe

jag är ju inte normal , har inte ens komit iväg på årets resa innan jag börjar planera nästa

• DecemberBebis
    Thegran skrev 2011-10-12 09:54:49 följande:
    bra pris, helt klart :)

vi vill dock undvika byten och komma direkt till BKK när vi åker och betalar gärna extra för det :)
    vi har med prioriterat inga byten , och flyg till krabi , så man slipper så lång transfer..
  • DecemberBebis
    Thegran skrev 2011-10-12 10:06:09 följande:
    vi kör byte i BKK och sen inrikes flyg till Krabi. Åker Thai hela vägen :)
    ok,  vi flyger direkt köpenhamn-krabi med fritidsresor.. får man fråga vad ni fick betala ?
  • DecemberBebis

Nu är det bara 12 dagar kvar till avresa !!
    resfebern börjar nog komma lite krypandes , kollade igenom barnens kläder och kom fra mtill att dem har en uppsjö av lämpliga sommarkläder
    mycket kommer vara för smått här hemma i sommar , så en hel del lämnar vi kvar... sist så gav vi massa sommarkläder till en gullig thailändsk tjej som hade en flicka som var ltie yngre än vår , hon blev superglad !

enda som ska köpas är myggmedel , nån som har tips på nåt bra ??

• DecemberBebis

på tal om taxfree , visst får man bara ta hem 1 liter sprit ?
    hade disskution om det med resesällskapet igår..

• DecemberBebis

Vi har med bara kört med twinrix , och så dem vanliga vaccinationerna på BVC..

På fredag åker vi !! Fy vad vi längtar !!!! Resfebern har kommit , och likaså tandvärk.. Får ta och ringa tandis idag..

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)