-
ja min stora tjej har tagit alla , minstingen har inte tagit nån.winters skrev 2011-04-29 08:44:40 följande:har de tagit alla doser, annars är det inte ett långvarigt skydd?
-
vi har heller inte varit där.. men vet inte om vi "hinner" med det.. är ju bara iväg 2 veckor..Flamma skrev 2011-04-29 11:49:02 följande:Vi har bokat 4 veckor i AoNang i december, men funderar på att ta en liten avstickare till Koh Lanta, eftersom vi aldrig varit där .
-
vi landar på krabi flygplats 29 okt , hade tänkt börja några nätter på koh lanta , har läst en massa om olika transportsätt , vad är smidigast med 2 barn ?? vårt flyg landar 8.20 .
och så till nästa fråga , är det för lite med 3 nätter på koh lanta ??
vi ska vidare till ao nang sen..
-
vi har varit i ao nang innan , och vi gillar det olika stränder, hyra longtailbåt en hel/halv dag och åka till olika öar osv... och till barnen så är det ju inte så mycket att ta med , lite extrakläder och solkräm , och givetvis vatten
men har aldrig varit på lanta , och vet inte om vi vågar chansa och boka hela resan där..
tror vi provar 3 nätter , och blir vi så frälsta som många blir , så lär vi åka dit nästa thailandresa !
ang transfer , så låter ju en egen minivan bra , vi är 4 vuxna och 2 barn.. och 2500 bath är ju inte farligt !
imorgon ska vi fixa pass till lillan , så är det gjort.. lika bra att vara ute i god tid !! när vi bokade flygbiljetterna så var det 9 mån tills vi skulle åka, nu är det "bara" lite mer än 5 mån.... kändes ju som igår vi bokade !!!
-
säger precis som dig, tycker inte alls den mysighetsfaktorn finns i varken kata eller nån del av phuket..Flamma skrev 2011-06-09 20:50:46 följande:Egentligen är jag inte mycket för Phuket stränder med tusentals solstolar på stränderna. Trottarerna var höga och bökiga att gå på med vagn, dessutom smala. Det var inte nån direkt mysfaktor över själva Kata. De flesta som sålde kläder och saker var inte thailändare och det tycker jag är synd (även om de flesta var väldigt trevliga). Restaurang utbudet föll mig inte heller i smaken, inte läget på restaurangerna och inte stilen på dem heller.
Haha, fy vad jag låter gnällig nu...
Men det har ju vart underbara människor överrallt! Och thailändarna är ju ett underbart folk även i Kata .
Nästa gång blir det AoNang, för det är där jag har hittat MITT paradis
jag älskar med ao nang !! -
någon som varit på koh jum ? funderar på att ta nån natt där mellan koh lanta och ao nang..
-
vi hade tänkt ta en natt där , vad jag har läst så har nog lite förändrats , men inte mycket !märtapärta skrev 2011-06-13 08:54:49 följande:Decemberbebis: Jag rekomenderar verkligen Koh Jum. Vi skulle också "bara" ta en natt där men stannade 3 nätter, sedan åkte vi till Lanta och bara längtade tillbaka till Koh Jum, så vi åkte tillbaka och var där i fem dagar till. Men där finns verkligen ingenting att göra, ingen shopping, inget utbud av aktiviteter eller restauranger, så om ni bara vill stressa av så åk dit och känn lugnet. Allt man åt och drack satte man upp på rummet så vi höll inte ens i plånboken förrän det var dax att åka igen.
Nu var det visserligen 7 år sedan jag var där så mycket kan ju ha ändrats. -
åh vad jag längtar till vi åker , dock är det lite mer än 4 månader kvar
men tiden går fort
nu håller vi på och velar om hotell , lanta vs phi phi , osv. vet att många här inne är totalförälskade i lanta , vet inte om vi kommer tycka det är lite för lugnt för vår smak ??!! vi kommer vara där lite innan högsäsongen drar igång..
som det ser ut nu så blir det phi phi 4 nätter , koh jum 1 natt och sen resterande 9 i ao nang .
men så var det ju det med hotell , finns ju en del att välja mellan
och ska man boka hemifrån , eller se om man hittar billigt på www.latestays.com när vi är där nere/på väg ner ?? nån som har erfarenheter av vad som kan vara billigast ? vi kommer åka 28 okt
-
ok, vi har bestämt oss för phi phi nu.. som du säger så tror jag det blir för lugnt , och när vi åker så har nog inte säsongen dragit igång på allvar än heller..WeraNicole skrev 2011-06-18 21:51:37 följande:Lanta upplevde vi var alldeles för lugnt, vi var där i april och princip allt var stängt för säsongen och stränderna helt öde vilket är härligt men det fanns inte ens någon restaurang eller strandcafe öppet.
Phiphi däremot är det liv året runt och jättehärligt! vi älskade det! Ön är så liten och det är så mysigt att gå runt där i de små gränderna. Skönt med att ön är helt bilfri!
Boende är nog inga problem den perioden ni ska åka men vi bokade alltid via nätet för det är billigare även fast hotellen sänker sina priser under sommaren. Kolla in Agoda som vi bokade med under resan, de rear ut hotell för billigare penning än de andra sidorna. På de flesta hotellen sa personalen till oss att boka via Agoda för de hade bäst priser!
Trevlig resa!
ok , tack för tipset ! har du några boende att rekomendera ? finns ju en hel uppsjö och olika stränder... -
hur billigt räknar du som billigt ?hag7 skrev 2011-06-24 08:12:44 följande:
Nån som kan hjälpa mig med att hitta billigt boende o flyg till Koh Lanta ? Vi har bokat till oss o våra småttingar men nu kommer nog mina stora tjejer ev åka om vi hittar billigt flyg o boende 13-28 december ? Gärna på Klong Dao där vi kommer att bo.