Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
hm. Vi gjorde inte så mycket utflykter, hade planer på en hel del men väl där så blev vi bekväma ;)
Gick ni några promenader med vagn på stränderna?
Vi åker om 13 dagar!!! Har än så länge inte tänkt packning alls.
Vi håller för fullt på att tänka på att vi skall flytta veckan efter vi kommer hem från Thailand och det kommer bli att ha visningar av vår lägenhet när vi är i Thailand. Heltokigt, men nu känns det faktiskt som en bra tajming så att vi slipper att hålla undan i lägenheten.
Men vi skall ta tag i packningen efter jul. Skall bli spännande att se om vi fixar vikten. 2 väskor som skall räcka till 2 vuxna, 1 bebis med massor av burkmat, välling, gröt, flytväst osv... Det får nog bli att köpa blöjor på plats och bara ha med nattblöjor hemifrån. Är iallefall glad att vi bokat transfer från flygplats till hotell så vi slipper bära och kånka allt själva när vi landar 24:00 svensk tid (06:00 lokal tid).
Har precis kollat in väderprognosen och det ser så där ut för Lanta nästa vecka, där det barar visas moln . Hoppas det ändå är lite sol.
Vi är borta tre veckor, 2 v Lanta och 1 v Khao Lak - allt boende betalt. Vi funderar på att ta någon hotellnatt på någon annan ö och lite båtresor. Räcker 20 tkr för tre veckor i fickpengar oss två + bebis? Det skulle ju innebära nästan 1 000 kr/dag, vissa dagar mindre och andra dagar mer för båtresor etc. Vi vill inte snåla, men tror inte vi kommer köpa med oss så mycket saker hem.
Ni som varit borta - gjorde ni er av med allt och hade ni med er allt växlat och klart?
God fortsättning allesammans och hoppas ni som är i Thailand har det underbart härligt!
Nu är det bara tre dagar kvar för oss!!!
Vi har precis packat väskorna och de två hamnar på exakt 40 kg tillsammans efter att ha slängt ut en strandhandduk (fick svar att vi fick detta på hotellen vi bokat på). Vi får bara ha 20 + 20 inkl handbagage på Fritidsresor, men jag hoppas dem inte bryr sig om att väga handbagaget (är bara en liten bag och ryggsäck men där ligger de tyngsta grejjerna...). Någom åkt med dem från Göteborg nyligen och vet om de kollar? Vi har inte köpt någon vagnsväska till vår nya chicco men jag skall försöka tjata mig med den på flyget. Hoppas hoppas!!!
På hemresan tippar jag på att väskorna väger hälften även om vi shoppar på bra då 32 barnmatsburkar, 2 vällingpaket, 2 grötpaket och 2 ersättningspaket och ett stort blöjpaket väger sin beskärda del.
Idag åker vi - närmare bestämt kl 13 avgår flyget! Bara snöfallet lugnar ner sig så att det inte blir för mkt förseningar. Vi känner oss löjligt lugna och allt är fixat och klart. Vi har t o m en perfekt iordningställd och städad lägenhet då vi kommer ha lägenhetsvisningar i nästa vecka när vi är bortresta. Känns skönt att när man väl kommer hem från resan kommer hem till en renstädad lägenhet med ytterst lite tvätt. Däremot startar projekt flytt vilket säkerligen kommer att ta på krafterna.
Vad gäller magsjuka, så kom Thailand på 4:e plats på "topplistan", men flest svenska resenärer drabbas, vilket inte är så konstigt med tanke på att det är det näst mest valda resemålet.
För vår lilla tjej kommer vi hålla oss till medtagen mat från Sverige, dvs burkmat, välling och gröt. Hon kommer även få skalad frukt. Hoppas att det skall fungera.
Jag har själv tagit dukoral, men är skeptisk till om de hjälper. Finns ju så många varianter och dukoral skyddar ju inte mot allt precis.