Inlägg från: lillsussan |Visa alla inlägg
  • lillsussan

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

MissCh skrev 2010-12-07 23:23:40 följande:
    Finns det några barnmatsburkar för mindre barn, som ska börja gå över från bara amning till mat också, typ enkla puréer?
    Är intresserad av samma sak. Och klarar sig burkarna på flygresan?
    Vår älskade Ebba kom till världen 10/6 2010
  • lillsussan

Om 23 dagar åker vi! Känner mig inte det minsta förberedd då det är så mycket annat som händer just nu. Vi har precis köpt hus och imorgon kommer fotografen till vår lägenhet, så att packa till Thailand är inte att tänka på just nu. Men jag försöker kika in på tråden lite då och då.

Någon som bor/bott på Lanta Seahouse? Hade varit så kul att höra vad ni tycker om det. Vi har nu bokat transfer med bilbarnstol från Phuket till Lanta. Känns rätt skönt och då kommer vi fram lite tidigare än med färjan.

Trevlig kväll!

• lillsussan
    Lycka 1 skrev 2010-12-13 21:12:05 följande:
    Jensa1973: Vi betalar 1500/natt på Dr men då ska vi bo där i två veckor också

Vad får ni betala på kaw kwang?

lillsussan: Vilka har ni bokat transfern med och vad fick ni betala?
    Vi har bokat via vårt hotell, Lanta Sea House och tror vi skall betala 4500 eller 5000 baht. Vi är tre personer och då hämtar dem oss när flyget anländer och kör oss till hotellet.
  • lillsussan
    Lycka 1 skrev 2010-12-14 12:39:52 följande:
    Ok, är det enkel resa eller t o r?
    Enkel resa.
  • lillsussan
    Myran2007 skrev 2010-12-14 12:50:18 följande:
    När ska ni bo på Lanta sea house? Vi ska bo där 23 feb-19 mars- Är också 3 pers.
    Vi skall bo där den 6/1 och två veckor framåt, sedan bär det iväg till Khao Lak. Hade gärna hört något - och då helst positivt - om Lanta Sea House.

Vad valde ni för boende?
  • lillsussan
    Myran2007 skrev 2010-12-14 23:17:24 följande:
    Jag har hört bra om det här i tråden och det som går att läsa på nätet. Vi har superior garden wiev tror jag. En dubbelsäng och en enkelsäng var det iaf i rummet. Sa ju fel, vi är fyra stycken som reser; jag, sambon, son nästan 4 år och dotter ca 6 månader. Dottern ska sova i babycot är det tänkt.
    Hur kommer det sig att ni bokade det? Vad har ni för rum?
    Vi har bokat deluxe room. När jag sökte på nätet verkar det finnas två hotell med nästan samma namn, men det vi har bokat är http://www.seahouseresort.com. Samma som er?  Vår dotter kommer vara ca 7 månader och hon skall också sova i babycot.

Vi (läs jag) velade hur länge som helst kring valet av hotell. Först kunde jag inte bestämma mig för strand och sedan vilket hotell... toksvårt. Gick på rekommendationer från de som bott där i år. Har förståt att hotellets kvalitet snabbt kan ändra sig. Det som var bra för två år sedan kan vara riktigt skräp i år om typ personalen har byts ut. Hade varit kul att få senaste updaten om någon bodde där nu.

Tycker iallefall att det ser fint ut - inte så där jättestort och med pool och väldigt nära vattnet.
  • lillsussan

Är det någon som har bott på Sudala Beach Resort på Khao Lak? Vi skall dit i slutet på januari.

• lillsussan
    Myran2007 skrev 2010-12-15 20:03:33 följande:
    Det är samma hotell som vi har bokat. Tror att det finns flera olika sidor till samma hotell. Men jag känner igen bilderna på poolen och så. Ja, skulle vara kul att höra lite aktuell info om hotellet. Du kan ju iaf rapportera till mig då vi åker efter er. Finns ju så otroligt många hotell att välja på, ingen höjdare för mig som har stor beslutsångest gällande det mesta.
    Absolut - du skall få en update från mig och förhoppningsvis får vi mer uppdates även innan från någon annan på tråden!
  • lillsussan
    winters skrev 2010-12-16 11:34:45 följande:
    Nu är vi hemkomna efter en härlig månad i Thailand! Längtar tillbax! :)

Fråga på bara om ni vill veta något om Ao nang, Khao Lak eller Similan, vi hade det bra överallt!

Tessa, tror att ni skulle kunna tycka om Khao Lak, man kunde välja strand eller huvudväg för restauranger och inga solstolar (förutom hotellens nära hotellen) eller bananbåtar, superskönt!

Hela familjen ställde rätt tiden redan första natten, härligt att slippa det på vägen hem iaf. Dit tog det ca 3 dagar innan vi var rätt.

Nu är det bara att vänja sig vid kylan! :)
    Hej och välkommen tillbaka!

Vi längtar så efter att åka - vi åker den 5/1, först Koh Lanta och sen Khao Lak. Vi skall bo på Sudala Beach Resort Phag-Nga. Något du känner till? Vilka utflykter gjorde ni och vad kan ni rekommendera (det är jag, min man och Ebba 7 månader). Jag och min man dyker gärna men vet inte riktigt om vi kan komma iväg på det nu när vi har Ebba. Om jag minns rätt så var ni väl också intresserade av dykning/snorkling?
  • lillsussan

Ni alla som varit på Koh Lanta - hur är det med utflykter till närliggande öar och vad rekommenderar ni?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)