MissCh skrev 2010-07-30 19:49:30 följande:
Hejsan! Allt beror ju på vad man gillar förstås... Vi ska vara 3 månader mellan vår bebis är 4,5 och 7,5 månader, och vi ska vara på Koh Lanta. Men det är mycket för att det finns svensk skola och förskola där, och mycket svenska barnfamiljer med kompisar åt våra större barn. Annars tycker jag att Railey är härligt att vara på med barn, superlugnt, extremt vackert, inga bilar, fint för barnen. Nära till Ao Nang där det finns lite mer, som också är bra att kombinera med (lite mycket att vara 3 veckor i Railey...).
Annars är ett underbart ställe Koh Yao, inte särskilt långt från Phuket eller Ao Nang, men lite krångligare att ta sig. Extremt vackert, vi var på ett underbart hotell som låg helt för sig själv vid stranden, så inga försäljare eller annat. Välkomstdrinkar och snittar på kvällen för alla nyanlända, gratis båtturer till öarna för att bada, härliga badrum i natursten där man kunde öppna upp en vägg och så att säga duscha utomhus med utsikt över havet. Lite mer för honey mooners kanske, det hette Paradise Koh Yao. SHIT, såg just när jag googlade på det att Fritidsresor har lagt in det i sitt chartersortiment! Detta orörda ställe som vi ägnade timmar av googlande åt att hitta och sen ta oss till på egen hand för några år sen... Där ser man.
Tackar för svaret. Vi är nybörjare på både Thailand och ha en liten bebis. Vi har visserligen rest runt en del innan men det blir väl lite av en annan typ av resa nu med en 7-månaders. Vad jag förstått så kanske man inte skall åka till dem största turistområdena utan hellre välja dem mindre ställena, men självklart vill man ändå ha något för sig.
Jag skall spana in Koh Lanta och dina andra förslag.