• molnen

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2011-08-22 13:52:16 följande:
    Lanta är vårt favoritställe också :) Vi föredrar dock Long Beach, men Klong dao är mysigt det med!
    Lanta divers är toppen, det är helt klart värt pengarna att åka med dem.
    Vi var dit 6 veckor med en 2 åring i vintras, det gick finfint! Både flyget och resten av resan.
    Har Lanta drivers bakåtvända bilbarnstolar ?
  • molnen
    Toivonen13 skrev 2011-08-22 14:39:06 följande:
    De skrev att det var svensk standard på dem, men är inte 100% på att det verkligen är en bakåtvänd, väntar på svar om detta...
    Yoyna skrev 2011-08-22 14:27:12 följande:
    Tessa G: vi har funderat lite på koh Chang och koh kood inför nästa resa. Vad tyckte ni om koh Chang förutom att det var mycket tjejer?
    Vi bodde rätt billigt vid stranden på Koh Chang och den var fin, men rätt smal och speciellt då vid högvatten. Sen så reste vi inte runt där utan var på samma strand (den största, kommer ej ihåg namnet). Vi var där nästan en vecka, sen kändes det klart liksom... Funderade på utflykter till fina öarna runt omkring där, men vi drog vidare helt enkelt!
    Skriv gärna här vad du får för svar
  • molnen
    Melodina skrev 2011-10-09 20:32:21 följande:
    Vi var i Khao Lak för ca ett år sedan och från Khao Lak Seaview så är det inte alls långt till restaurang gatan. Skulle aldrig betala för att äta på hotellet när det finns så mycket gott bakom hörnet! Vi bodde på Bhandari resort och Spa med två barn och de klarade sig alldeles utmärkt utan Bamse klubben med..
    Trevlig resa!
    Kul att det skrivs om Seaview då vi åker dit i Mars :) Alla tips på utflykter ,resturanger mm motages tacksamt. (mina föräldrar har bott på Bandari resort och var helnöjda med det). Tips på vad man kan hitta på med 8 barn i åldrarna 3-11år.Någon som har erfarenhet av Banseklubben på detta hotell ?
  • molnen

Tack för tipsen Har inte varit i Thaliand så antar att det finns mycket att se. Jag vill dock åka säkert i trafiken (med min 3 och 5 åring)så vi tänkte boka kids on board mellen hotellet och flygplatsen. Någon som åkt med dessa ? kan man ha en 5åring bakåt i deras stolar (hon åker bakåtvänd hemma)
    Kan man åka båt till Ao thon (White sand beach) ? Övriga strand tips ? ska enligt mina förälldrar finnas en annan mindre mysig strand som de besökte (har glömt vad den hette) dit de åkte efter en smal dålig väg.....

• molnen
    Dynah skrev 2011-10-23 18:46:03 följande:
    Varför inte? Ska till Khao Lak om en vecka...börjar få resfeber nu.
    En udda fråga, finns det spel till Nintendo DS att köpa billigt där? Har en dotter som fyller 8 när vi är där och önskar sig det.
    Puffar för denna fråga
  • molnen
    Millans hustru skrev 2011-10-25 22:12:03 följande:
    letar kortärmade/kortbenade solskyddskläder till dottern i stl 140... svårt, men jag tycker det är så himla bra att skydda hennes hud så...
    www.sunmate.se
    har även vuxen......
  • molnen
    winters skrev 2011-11-01 12:16:07 följande:
    Nu känns det som att vi är en bit på väg, har börjat lägga grejer i ett par byrålådor, att packa är en rolig förberedelse tycker jag och när det nu är 1 ½ månad kvar så är det väl ok att börja?! Skrattande
    Har en låda till våra Thailandsgrejer fast vi inte åker föran i mars Vi var i turkiet för några veckor sedan och när jag tvättat efter den resan la jag sommarkläder,solkläder mm i en låda (är ju inget vi ska ha här hemme mitt i vintern)
  • molnen

Ska till Khao lak i mars och vill ha shoping tips ,vad finns där för affären ,vad ska vi inte missa ?converse,adidas mm

• molnen
    molnen skrev 2011-12-11 12:59:34 följande:
    Ska till Khao lak i mars och vill ha shoping tips ,vad finns där för affären ,vad ska vi inte missa ?converse,adidas mm
    Finns det någon större leksaksaffär typ.
  • molnen
    Halvblod skrev 2012-01-06 23:19:21 följande:
    Föresten jag behöver föresten lite hjälp!
    Idag började jag packa ner kläderna som ska med på resan (vi ska flytta precis innan resan därav den tidiga packningen Flört).
    Shorts, tröjor, linnen och klänningar är klart så att barnen har ca 4ombyten var. Men hur har ni gjort med varmare kläder? Vi har en flicka så jag funderar på tights och en tunn kofta till henne och så det hon åker i som så klart blir med långa armar och långa ben.
    Vet inte vad jag ska ta med till sonen för han ju mest jeans och mjukisbyxor som känns lite varmt (typ velour och annat lite tjockare).

Och pyjamas? Har era barn haft det på natten när man har AC på rummet eller blir det för varmt? Kommer fan inte alls ihåg hur vi gjorde när Leia var bebis. 
    Klarar man sig på 4 ombyten /barn . Hur mycket packar ni andra ?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)