• molnen

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Angående att ta med vagn är det olika på olika flygbolag. Vi sak till Kreta och när jag frångade fick man ta en resesäng ,en bilstol och en vagn /barn( och det gällde även barn under 2år.)

• molnen

Hur gör ni med bilstolar när ni åker ? Tar ni med det på flyget ?

• molnen

Jag menar inte ett babyskydd utan en vanlig bakåtvänd bilstol ,någon som tagit med det ? vi ska åka charter .

• molnen

Jag skulle inte åka med mina barn utan bilstol i sverige så då är det uteslutet att göra det i thailand .

• molnen

Vad har ni för typ av hjälm ?Har inte tänkt tanken på att ha  det med tidigare .....

• molnen
    MissCh skrev 2010-07-26 22:41:38 följande:
    Vart i Thailand är det ni ska? När vi var förra gången landade vi i Phuket, och reste runt till några olika ställen runt Krabi etc. Vi bokade alla våra biltransporter från/till flygplats och mellanr orter med ett företag som har svensk standard på bilbarnstolar, www.kids-on-board.com, det fungerade jättebra. Men sen är det ju lite kortare sträckor med tuk-tuk och sådär. Nu ska vi vara tre månader på Lanta, och det handlar mest om såna korta resor, därför funderar vi på hjälmar (som jag hört att de flesta svenskar där nere har till sina barn) och ett babyskydd till den minsta.
    Åååå det var ju smart ,hoppas fler tar nytta av den länken
  • molnen
    MissCh skrev 2010-07-26 22:41:38 följande:
    Vart i Thailand är det ni ska? När vi var förra gången landade vi i Phuket, och reste runt till några olika ställen runt Krabi etc. Vi bokade alla våra biltransporter från/till flygplats och mellanr orter med ett företag som har svensk standard på bilbarnstolar, www.kids-on-board.com, det fungerade jättebra. Men sen är det ju lite kortare sträckor med tuk-tuk och sådär. Nu ska vi vara tre månader på Lanta, och det handlar mest om såna korta resor, därför funderar vi på hjälmar (som jag hört att de flesta svenskar där nere har till sina barn) och ett babyskydd till den minsta.
    Resan är inte bokad än och kommer nog bli vinter/våren -2012. Jag kikar på var vi kan resa ska då vi kommer att vara många som åker . Ett resmål där barnen kan åka tryggt är ett stort + . Eftersom vi är många som reser finns ju möjlighet för oss vuxna att ge oss ut på äventyr utan barnen någon dag . Har ni skoter/skidhjälmar eller hockyhjälmar ?
  • molnen
    MissCh skrev 2010-07-28 20:13:12 följande:
    Vi hade med lite ritgrejer, några pixiböcker, pysseltidning, bärbar dvd och små russinpaket och godis.
    Får man alltid ha med sig egen DVD på planet ? någon som vet ......
  • molnen
    Tullemi skrev 2010-07-29 19:31:04 följande:
    Vi reser med lika gamla barn (9 mån + nästan 3-åring) i december och vi blir borta i 8 veckor. Vi tar med 2 vagnar. En med bra liggläge och en annan enkel sulky (enklaste modellen som finns, bara ett säte egentligen). Sen kan vi sätta ståbräda på den ena vagnen också, men huruvida det funkar på thai-gator återstår att se . Syskonvagn verkar jätteklumpigt (och vi äger inte ens nån) at tta med sig till Thailand. Jag har aldrig sett en delbar syskonvagn, men det kanske finns...
    Den länken som jag fick om taxi med bilstolar hyrde även ut Phil and ted vagnar,vi har en sådan hemma och kan varmt rekomendera den vagnen.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)