• molnen

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Här kom grejerna från bamseklubben idag och en taggad 5åring planerar vad hon ska ha i ryggsäcken ....=)

• molnen
    winters skrev 2012-02-20 16:14:38 följande:
    lovely, tänk på oss som halkar runt här hemma sedan när ni är där! bjuder på en bild från mountain spa-delen på seaview från 2010, så kan du längta lite till! Skrattande

ååååååååååååvilken bild ,längtar massor 
  • molnen

Är såååå glad att våra redan haft vattkoppor för här går det också Skäms

• molnen

Just hemkommen från2ve. i  Khao lak ,mycket regn första ve. men annars en toppen sem.

• molnen
    beccagranen skrev 2012-03-19 10:42:32 följande:
    Åh hoppas det klarnar upp lagom till helgen! Och tråkigt att du blivit sjuk.
    Har du någon restaurang, shopping eller aktiviteter att tippsa om? =)

En övrigt fråga, Om man har barn med sig i egen flygstol, då borde även barnet få ta med sig 20kg packning? Och då borde man väl kunna cheka in en barnvagn på barnets bagagevikt, eller måste man betala barnvagn separat? Lutar åt att vi tar med oss vår klumpiga cresent compakt, då vet vi att den håller iaf.
    De flesta charterbolag vi åkt med får man ta barnet ha 20kg bagage + vagn (ingen viktkoll) +resesäng + bilbarnstol när jag frågat (men ingen vill väll släpa allt det
  • molnen
    beccagranen skrev 2012-03-19 08:03:35 följande:
    Åh, hur var det? Vart bodde ni?
    Vi åker ner till Khao Lak till helgen  
    Resan har varit underbar och det blir nog Thiland om några år igen
    Vi bodde på Seaview ,hotellet var fint  men lite slitet på sina ställen . Barnen stormtrivdes med Bamseklubb ,bamse och hans vänner som hälsade på vid polen ,vi fick rum på bottenvåningen med vatten med fiskar utanför balkongen (som barnen gillade att mata),frukosten tyckte jag var rörig och tråkig (saknade färkpressad apelsinjouse - finns inte detta i Thailand denna tid på året ?).
    Hotellet var bra om man har barn och enkelt med alla reseledare som var där nästan hela dagarna och nästan all pratade svenska,lätt att fråga om saker.
    Hade jag inte haft barn hade jag valt ett mindre och mysigare hotell.
    Vi hade 39,5 i feber ,hosta och troligen influensa alla 4 när vi åkte ner men resan gick bra och barnen sov hela vägen (reste på natten).
  • molnen
    beccagranen skrev 2012-03-19 11:47:50 följande:
    Tror jag snurrat till det lite nu va.. Vårt hotell heter Blue Village Khao Lak Seaview, är det det ni andra bara kalal Seaview?
    Japp det är samma ,det är ett Blue Village hotell (fritidsresorshotell med viss standard) och det heter Seaview
  • molnen
    cillae skrev 2012-06-09 12:23:38 följande:
    Tror att Sanuk har minimun 4 v och Lilla Svenska skolan minimum 5 v. Vissa komuner låter en ta med skolpåengen, dock inte våran. Vi betalar själva, sonen ska gå på Lilla svenska skolan. Men kolla upp det NU, för platserna går åt fort har jag hört.

Vad kostar det att gå där ?
  • molnen
    winters skrev 2012-09-03 16:39:57 följande:
    stranden är fin, men själva sanden är inte så vit som t ex på ao thong, men det gör ju inte så mycket, särskilt inte när man har nära att åka till koh tachai, surin o similan, de verkliga paradisen där! vi tyckte inte seaview var slitet, såg inget som var trasigt, rummet var stort o rymligt med två rejäla sängar, stor balkong och badrum med badkar o dusch separat. såg inget annat heller som var slitet runt om, finns massa fina restauranger i närheten. men det är klart, det kan ju vara nåt eller några rum som det är problem med, men jag skulle inte tveka på att boka där igen iaf, toppen för barn och vuxna!

från favoritrestaurangen på nang thong, nang thong bay resort, precis bredvid seaview

från mountin spa-delen på seaview, där var vi nästan själva alltid under högsäsongen i december 2010
    Längtar tilbaka oj va mysigt det var och resturangen hade jättegod soppa !
  • molnen

Barnen gillade Seaview och döttrarna älskade bamseklubben ,det är ett halvt år sedan vi var där med igår skulle dottern inte till dagis hon skulle bestämt till bamseklubben

• molnen
    Ville och Agnes skrev 2012-10-25 19:46:12 följande:
    Tack för länk! Tyvärr hade de inte storlek. Vi får klara oss med det vi har.

Skulle dock behöva badbyxor till vår 11 mån...någon som har tips?

Badböjor enkelt och bara att slänga om det händer olyckor
  • molnen
    Ville och Agnes skrev 2012-11-19 22:24:30 följande:
    Smart med nypon/blåbärssoppa!

Hade jordgubbskräm med sådant pulver som man vispar ;supergott i värmen (glömm inte visp bara
  • molnen
    carrobarro84 skrev 2013-01-03 08:30:17 följande:
    JennieLind: vi bokade transfers och utflykter med kidsonboard när vi var där. De har svenska bakåtvänd bilstolar och vi var supernöjda. Fick även låna flytväst gratis av dem.

Hjälm hade vi med till sonen om vi skulle åka tuktuk vilket vi gjorde en gång.
    Kids on board är jättebra ,vi hyrde även vagn av dem.
  • molnen

Finns räddningsvästar(flytvästar) till barn att köpa ? sådana som vi har med krage ?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)