• Mawe123

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Undrar om någon har bra koll på bath kursen, den går ju ner nu..
    någon som vet hur mkt den förväntas gå ner och hur länge man törs vänta innan man växlar?

hur gör ni andra?

William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Thegran skrev 2010-09-27 11:01:35 följande:
    vi växlar inget alls, utan tar ut på plats. tror inte man kan tjäna så mycket på att ta ut i förväg även om kursen blir sämre.
    Vi kommer att växla barnens pengar innan vi åker och även ett start kapital till oss själva.

Tjänade väl ingen förmögenhet på växlingen sist vi var iväg, men någon tusenlapp blev det säkert,
    alla bäckar små vet du Flört

köper hellre något kul där nere för de kronorna Drömmer
  • Mawe123
    Thegran skrev 2010-09-27 11:07:33 följande:
    bara du inte växlar på forex, för då förlorar du snarare pengar :)
    Jag växlar på banken, eftersom jag jobbar på en sådan Flört

Jag menar snarare hur länge vi kan förvänta oss att nedgången fortsätter.. 
    vi åker inte förrän i mitten av dec så mycket kan hända innan dess..
  • Mawe123
    obelix skrev 2010-09-27 11:21:01 följande:
    Hej... en fråga om skärmarna i fritidsresors flyg...

Är det på alla deras resor till thiland eller är det bara då man väljer till deras 1-klass med "ligg fotöljer" som  man får skärmar?

Om man bara ska boka flygstol vet ni vilka/om nån har skärmar i stolen framför då?

Ni som tar med er bärbar dvd... hur gör ni då? man kan väl inte ha strömsladden i då på nått vis? den vi har går på batteri men den äter verkligen batteri så man klarar knappt se en hel film, om nån har tips på bra dvd där det är ett uppladdningsbart batteri som håller länge hade det varit toppen att få veta så man kanske skan köpa en sån istället.
    Vi reser med fritidsresor och har bara köpt flygstolar i deras normalklass, alltså inte 1:a klass och inte bluecomfort för allt sådant var slut. Vi flyger då med TUIFLY.

Dem kan du kolla in på tuiflynordic.se

Där har alla en egen skärm och där kan man se filmer, titta på tvprogram / tv serier, spela lite spel och lyssna på musik. där finns tillräckligt mycket för att underhålla på en långflygning till Thailand.
  • Mawe123

Har läst någonstans att ättika skulle vara bättre än vinäger om man bränner sig på maneter, någon som kan bekräfta?

• Mawe123
    ulligulli skrev 2010-09-28 01:42:58 följande:
    Jag har oxå hört det! Och även att ättika inte finns I Thailand. Ska men verkilgenvara så ¨tokig¨så man släpar med sig detSkäms?
    Jag är nog så knäpp Tungan ute, ska köpa en liten sprayflaska och en flaska ättika och packa med, sen får den lilla sprayflaskan följa med i badpåsen varje dag.. I vintras chartrade vi ofta en båt och åkte ut på havet en dag och badade på olika ställen, då är risken stor att det inte finns någon vinäger att tillgå om olyckan skulle vara framme.
  • Mawe123

Vi flyger med tuifly och jag var nyss inne på deras sida och kollade hur det ser ut inne i vårt plan :)

Kunde klicka och se våra platser som vi bokat och JA - det ser mkt bra ut Solig längtar Tungan ute

• Mawe123

Forex säljkurs är 0,2363.
    Jag växlade på handelsbanken där är kursen idag 0,2290.

50.000 bath kostar 11.450 kr

• Mawe123
    winters skrev 2010-09-29 17:06:07 följande:
    Om kursen är 0,20 är det rätt att dela med 5, är det 0,25 blir det till att dela med 4. Har oxå delat med 5 när vi har åkt förut, men nu ser det ut att bli mer 4. Hoppas att den går ner lite till innan vi åker!!

När ni växlade på Handelsbanken, beställde ni innan då, eller hur gör man? Vi har Handelsbanken som bank, men tänker att de kanske inte har alla valutor inne.
    Ja beställ innan, det är inte säkert att kontoret har ett lager på THB.

Du kan också enkelt beställa via internetbanken, gå in underbeställa, och beställa valuta, där väljer du THB och hur mycket samt vilka valörer. Kostnaden för detta är 50 kr vilket motsvarar REK kostnaden. Där syns vilken kurs det är och på så sätt kan man följa med i bankens säljkurs för Bath ändras.

En toppen tjänst tycker jag Solig
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)