• Mawe123

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tequilaa skrev 2010-07-30 10:53:59 följande:
    Vi ska åka till Thailand i januari och 8 veckor framåt, vi har 2 barn på 2½ och nästan 5år, ska vi ha med 2 vagnar eller vad tycker ni? tänkte då en såndär sulky vagn...
    Vet nån om de går in en akta graco trekko vagn i en tuk tuk?
    Ingen koll på den vagnen, men chicco liteway behöver man inte fälla ihop i tuk-tuken, den rymms!

Men jag skull vilja ha en sulky som är skönare för benen, så att man kan fälla upp där, när barnet ligger ner och sover i vagnen..

Min önskan, en sulky med liggläge och suflett där man kan fälla upp vid fotänden så att det blir skönt att ligga och benen inte hänger ner. Den ska också vara så pass smal så att jag inte behöver fälla ihop den i en tuk-tuk och rymma en treåring.

Tipsa mig gärna!
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123

Kommer tillbaka till vagn frågor igen..

Vi kunde dra in chicco Liteway i en tuk-tuk utan att fälla ihop den, den är ca 48cm bred.

Undrar om någon vet hur bred vagn man kan dra in i tuken, någon som vet med sig att deras vagn funkade
    att dra in och som orkar mäta bredden på den?

Vill ogärna dra med mig en vagn som måste fällas ihop för varje tuk-tuk resa..

• Mawe123

Vi hyr ett hus på Southern, ligger vid stranden klong dao, vilken är perfekt om man har barn i vagn med sig.
    På soutern finns det tennisplan, pingisbord två pooler och mycket svenska barn, vilket våra ungar gillar.
    Vi åker 6 pers, jag, maken, tre barn o morfar, och då känns det bäst med ett rymligt hus.

• Mawe123

132 dagar kvar Tungan ute

Känns helt okej att börja jobba efter 4 veckors semester när man vet att det snart väntar 4 bonus veckor på Lanta Flört

• Mawe123
    Thegran skrev 2010-08-02 20:07:35 följande:
    91 dagar här :)
    Om du kommer ihåg, så skriv gäna hur bred tuk-tuken är här i tråden när du kommer ner , med tanke på barnvagnsinköp, vill inte behöva fälla ihop vagnen skulle vara supergulligt av dig Drömmer

Har ju en väl fungerande Liteway, som var toppen i vintras, och funkade perfekt i tuken, men det är ju alltid kul att förnya lite..
  • Mawe123
    Thegran skrev 2010-08-03 10:29:58 följande:
    haha påminn mig, så ska jag försöka mäta ;)
    kul att se chafförens min om man drar fram måttband ;) nädå, men kan ju iaf göra en uppskattning.
    Fast, det är nog olika beorende på tuktuk kan jag tänka mig.
    Tror Liteway är 48 bred om jag inte minns fel, kanske får du bara en uppfattning om det är trångt med den (för visst har ni med en så´n) eller om det finns marginal.

Jag ska påminna, har du tillgång till internet måste du ju logga in i tråden emellanåt och fresta oss lite!!
  • Mawe123

På arlanda när vi flög med fritidsresor fick vi checka in vår liteway, men låna en sulky och använda ända tills vi klev ombord planet -vilket var tur för vi spenderade 6 timmar på flygplatsen i väntan på avgång.

• Mawe123

Jag hade med lättdryck i små genomskinliga glasflaskor, en dl i varje, var och en förpackad i en genomskinlig plastpåse. På planet köpte jag en flaska med vatten utan bubblor och blandade till drycken till sonen i nappflaskan. Ingen protesterade, eller i frågasatte, när jag gick genom scannern la jag fram detta och hans "matsäck" tillsammans med plånbok etc, fungerade hur bra som helst.

Men vet att flera andra fått kasta t ex festisar etc, så de tror jag inte att man ska satsa på.

På hemresan från thailand hade jag med mig mycket både mat o dryck, när de undrade sa jag bara it´s for the baby, han var visserligen 2 år, och de tyckte då att allt var helt okej. Hade bland annat köpt med mig massor av kycklingspett som barnen åt på flyget Tungan ute

• Mawe123
    MissCh skrev 2010-08-04 01:31:20 följande:
    Hej Mawe123, Du ska ju vara på Lanta före mig... hör av dig om du kommer ha några barnprylar över att sälja som du vill lämna kvar, som flytvästar, hjälmar, myggnät och sånt... Skrattande
    Ska försöka komma ihåg det, du får påminna mig när jag är på plats!
  • Mawe123
    MissCh skrev 2010-08-06 14:48:40 följande:
    Oj, det verkar som att jag får kolla lite mer på det här. Jag tog Resplusförsäkringen efter ha pratat med Trygghansa, men vi kan ju ha missförstått varandra. Bäst att kolla så att man säkert är försäkrad...
    Men knäppt, i så fall skulle vi inte behövt Resplus alls, för motsvarande avbeställningsskydd får man ju när man betalar med kort, vi var bara ute efter förlängningen egentligen...
    Jag har kompletterat med resplus inför kommande resa för att den är mer förmånlig med ersättningar, högre maxbelopp och ingen självrisk.

Med tanke på hur mycket  tid vi tillbringade på sjukhus sist så vill jag inte riskera att vi är för dåligt försäkrade.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)