Inlägg från: MiniPyret |Visa alla inlägg
  • MiniPyret

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

September09 skrev 2012-07-05 15:20:30 följande:

Vi åker redan i mitten på november och stannar till 23/12. Åker med SAS och kommer bo på Noble House på Klong Dao. Kommer ta en avstickare till Koh Mook några dagar till Sivalai resort. Har ni bokat boende?

Där bodde jag förra året. Jättemysigt!
  • MiniPyret
    Norken skrev 2012-08-12 07:30:38 följande:
    Hej
    Vi kommer spendera 2v på Koh Lanta under vår resa till Thailand i vinter.
    Någon som varit där och vill tipsa om utflykter, boende, platser?

Kommer även göra en vecka på Koh Lipe, så samma sak gällder där :) 

Vi har varit mycket på Lanta, senast i mars. SKicka gärna till min inbox vad du vill veta så ska jag berätta!
  • MiniPyret

Vi ska till Thailand i 5 veckor. 4 veckor på Koh Lanta då sonen går i skolan. 5:e veckan kan vi inte riktigt bestämma oss för. Vi kommer att flyga hem från Krabi. Någon som har tips på något bra ställe som inte är allt för lång resväg ifrån Krabi. ( Vill inte bo i Krabi eller Ao nang)

• MiniPyret
    Thegran skrev 2012-08-27 16:07:57 följande:
    Någon av små öarna? Koh Mook? Några nätter på Railey. Eller kanske Klong Muang? PhiPhi är ju smidigt att ta sig till från Lanta också.

Phi phi och Railey var vi på nu i februari. Koh Mook har vi funderat på, men många säger att det räcker med några dagar där. Vi vill helst vara på ett ställe i 1 vecka. Har du varit där och har tips så tar jag tacksamt emot!
  • MiniPyret

Här blir det aldrig heller mer Phuket, var verkligen inte vår grej!

Vi har "kärat" ner oss i Koh Lanta och Krabi provinsen.   

• MiniPyret
    Thegran skrev 2012-08-30 10:52:08 följande:
    samma här. Nej tack till Phuket. 
    i år testar vi dock nåt nytt för oss, Koh Chang och Samet.

Men - Lanta är ju alltid Lanta, det finns inget ställe där man trivs så bra som där! <3  

Vi tänkte också först dra oss till Koh Chang och runt om. Dock måste vi ha skola till äldsta barnet i år och skolan i Ban Phe verkade mycket knöligare.
    Så vi tog ett säkert kort i år igen!  
  • MiniPyret
    Thegran skrev 2012-08-30 20:38:10 följande:
    :D säkra kort är bra kort! ;)

vore det inte för att vi faktiskt blir bjuda på flygbiljetten av svärföräldrarna, som redan bokat på koh chang, så skulle vi åkt till Lanta vi med :)

Vilken skola blir det, Lilla eller Sanuk? 

Det blir Sanuk då lilla skolan har ändrat så man måste börja vissa veckor och sluta bestämda veckor.
    Vi bodde vid southern lanta nu i år där skolan ligger så jag passade på att prata med massa föräldrar som hade sina barn där. Alla var så nöjda!   
  • MiniPyret
    Thegran skrev 2012-08-30 20:38:10 följande:
    :D säkra kort är bra kort! ;)

vore det inte för att vi faktiskt blir bjuda på flygbiljetten av svärföräldrarna, som redan bokat på koh chang, så skulle vi åkt till Lanta vi med :)

Vilken skola blir det, Lilla eller Sanuk? 

Härligt att bli bjuden förresten, bara att tacka och ta emot!!
  • MiniPyret
    Thegran skrev 2012-08-31 15:47:23 följande:
    aha ok. Har faktiskt bara hört bra om bägge :) sanuk var vi o hälsade på -07 och lilla hade jag praktik på -10 :)  bara positiva intryck!

Undra om inte vi var i samma Thailandstråd 2010. Jag var också på Lanta då och det känns som jag frågade dig om tips då!
  • MiniPyret
    Thegran skrev 2012-08-31 18:56:03 följande:
    Mycket möjligt :) hängde mycket här inför förra resan :)

var ska ni bo nu, southern igen?

guuuuud jag vill också till Lanta!! Men, det blir nog bra o se annat med, haha :) 

Av de ställen vi bott på, på Lanta så har jag gillat southern bäst.
    Nästa år ska vi dock bo på ett jättebilligt ställe ( ger ca 2000:- för 1 månad, dock utan frukost) som jag tyvärr inte vet vad det heter. Vi hittade det när vi var nere i år och bokade. Ligger mitt emellan båda skolorna.

Ja, det är inte klokt vad man längtar till lanta! Blir tredje året i rad och jag som inte gillar att åka till samma ställen, längtar redan tillbaks fast det bara är typ 1/2 år sen vi kom hem sist!      
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)