Inlägg från: MiniPyret |Visa alla inlägg
  • MiniPyret

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Caaatrin skrev 2010-12-27 11:10:26 följande:
    det där med vädret är inte alls så farligt som det ser ut! Var massa moln och regn på vädrerprognosen innan vi åkte men regnade bara typ 1 skur om dagen om ens det (om man inte räknar på natten när man sover). På två veckor var det regn 1 dag.  Ibland vara det bara sol med några enstaka moln ibland mycket moln men solen lyste igenom varmt och skönt var det iallafall. Tycket det var rätt skönt med moln annars hade det nog varit för varmt. Min son hade det redan jobbigt med värmen! Jag hade tunna tröjor med mig för kvällarna, mest för myggen sen när man åker tuk tuk så kan det blåsa endel. :)
    Åh, det låter bra! Nu längtar jag ännu mer, måste börja packa! 
  • MiniPyret
    passau skrev 2010-12-30 16:43:34 följande:
    En kort rapport från Phuket... Det är mulet och kommer några droppar men vi är på stranden hela dagarna i pharmacia är dom nästan lika välutbildade som läkarna fick vi veta... I morgon firar nyår i kamala å sen 3dagar på krabi å sen 2 i Phuket innan vår långresa är slut dottern 4år har haft rejäl hemlängtan länge till sina leksaker... D gjorde väl inte saken bättre att hon haft magsjuka ... Men vi åkte och köpte ett gäng My little pony så blev allt bättre... Tur dom är lättroade
    Låter lite lugnande, men jag vill ha sol med! Men vi ska visserligen vara borta 1 vecka så jag antar att vi får alla dess tänkbara väder!
    Resfeber är bara förnamnet här!!
  • MiniPyret
    MiniPyret skrev 2010-12-30 20:17:46 följande:
    Låter lite lugnande, men jag vill ha sol med! Men vi ska visserligen vara borta 1 vecka så jag antar att vi får alla dess tänkbara väder!
    Resfeber är bara förnamnet här!!
    1 MÅNAD menade jag förstås
  • MiniPyret
    Tullemi skrev 2011-01-01 02:21:25 följande:
    Inget regn idag i Karon men lite bris och småmoln. Funkar gott !
    Åh, det låter bra! Snart är vi också där!!
  • MiniPyret

Någon som har några tips på saker att göra i eller runt Karon? Några fina stränder i närheten? Har varit 2 dagar här och känner att jag blir lite rastlös att gå till samma strand

• MiniPyret
    Tullemi skrev 2011-01-11 16:47:23 följande:
    Jo, glöm inte att Karon Beach är lång (3 km). Ibland kan det räcka med att byta ställe att ligga på . Vi var på norra delen härom dagen, annars ligger vi vid (ja nära iaf Karon rondellen.
    Sprang hela stranden för att utforska lite och som du säger kan man ju testa med att byta plats!   Idag var det väldigt varmt för oss blekfisar som kom i söndags!
    Funderar på en tripp till Kata Noi har hört att det ska vara bra. Har ni varit där?
  • MiniPyret
    Tullemi skrev 2011-01-12 15:46:51 följande:
    Ja, fy vad varmt  det var idag men vi var nerer några timmar (typ 2 ).
    Kata Noi är helt OK, men jag tycker inte det är så himla stor skillnad på stränderna här, mer än storleken på dem. Det var ganska mycket liv på Kata Noi också men något mer myskänsla kanske. Jag gillar nog Nai Harn bättre isf.
    Vart ligger Nai Harn, tar man sig dit med taxi eller longtail båt?
  • MiniPyret
    Tullemi skrev 2011-01-14 03:42:59 följande:
    Markanden pågår i 10 dagar och har varit igång i ca 2 dagar nu så ni borde hinna kika på den Jag tror den är årlig för jag har aldrig sett eller hört talas om den förr.
    Vi åker hem den 12 februari, men min man åker redan nästa lördag pga jobbet. Min pappa stannar med oss till februari tack och lov .
    Har precis kommit hem från markanaden efter 2 kvällen i rad och nu har jag fyndat massor och behöver nog inte dit igen!
    Fanns massa som såg så gott ut men jag vågade inte äta då min man precis varit dålig i magen i 3 dagar. Men shoppa kläder och saker, det klarar jag alltid!
  • MiniPyret
    Tullemi skrev 2011-01-13 03:26:57 följande:
    Nai Harn ligger precis söder om Kata Noi. Vi har hyrbil och tar oss dit med den, annars hade jag nog tagit taxi för bekvämlighetens skull. Vet inte ens om man kan åka longtailboat dit.
    Var där igår och det var jättemysigt! Och vilken otrolig billig mat!!!
    Nu funderar vi på att ta oss till Coral island, har ni varit där?
  • MiniPyret
    Superolga skrev 2011-01-16 08:10:43 följande:
    Minipyret:
    Coral Island är jättefint men Raya Island ännu finare.
    Tack, det måste jag kolla på en gång
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)