Inlägg från: MiniPyret |Visa alla inlägg
  • MiniPyret

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Någon som kan hjälpa mig om vilken väska det pratades om från Stadium som var bra?

• MiniPyret

Åh, idag är det 8 veckor tills vi åker! Känns så overkligt, beställde resan i februari!

• MiniPyret

Shit, upptäckte precis att jag bokat en natt för lite i Koh Lanta.

Hoppas nu verkligen att det finns en natt till ledig...tur jag upptäckte det nu ivarjefall!

• MiniPyret
    Thegran skrev 2010-12-05 02:39:53 följande:
    Vi gillade DR, bodde där 4 veckor nu i nov. Om vi bor på Klong dao nån gång igen skulle vi kunna tänka oss att bo där igen. Noble house verkade riktigt fint, där bodde våra vänner. Bra pool och fint, välskött område. Summer house ser ut som DR men mindre. Skulle absolut kunna tänka mig att bo där med. Laguna verkar väldigt många nöjda med också!

Jag skulle inte välja Golden bay om man har småbarn som man vill ska bottna i barnpoolen (den var 75 cm djup) och southern var smått hysteriskt när vi var där och kollade läget. Har även träffat folk som bott där men bytt boende just pga att det var alldeles för mycket liv och barn. Andra barn är roligtt - men i lagom mängd :)

Nu bor vi på Long Beach, och vi trivs mycket bättre på den här stranden, vilket vi eg visste redan innan men pga praktik på Klong dao var det lättare att bo där under tiden.
    Åh, vad glad jag blir! Vi ska bo på Noble house efter mycket velande och de ser ju bra ut på hemsidan men man har ju ingen aning om hur det är i verkligheten!
    Har resfeber fast det är 32 dagar kvar
  • MiniPyret

Vi ska 2 veckor till  Lanta och 2 veckor till Karon beach
    Har samlat på mig massor med tips om Lanta men känner att jag inte vet mycket om Karon. Någon som har några tips att dela med sig av?
    Åker om 3 1/2 vecka och har redan resfeber!

• MiniPyret
    Tullemi skrev 2010-12-12 19:30:03 följande:
    Vi åker till Karon om 1 vecka och vi har varit där förr. Är det något speciellt du undrar?
    Jag är jätteintresserad om du har tips på utflykter.Öar man inte får missa mm
  • MiniPyret

14 dagar idag tills vi åker och mitt huvud snurrar hela tiden " vad kommer jag att glömma!? "  Tror jag håller på att få resfeber!

• MiniPyret
    MissKaos skrev 2010-12-25 21:46:07 följande:
    Åh, jag brukar tänka att bara P-pillren passet och biljetten är med finns resten av köpa! Vad behöver man? EN bikini, en T-shirt en sarong och ett par flip-flops

*kollat på dom två stoooora plast resväskorna, vagnväskan och min mentala packlista och skakar på huvudet*
    Ha, ha du har så rätt så! 
  • MiniPyret
    lillsussan skrev 2010-12-26 18:00:19 följande:
    Har precis kollat in väderprognosen och det ser så där ut för Lanta nästa vecka, där det barar visas moln  . Hoppas det ändå är lite sol.

Vi är borta tre veckor, 2 v Lanta och 1 v Khao Lak - allt boende betalt. Vi funderar på att ta någon hotellnatt på någon annan ö och lite båtresor. Räcker 20 tkr för tre veckor i fickpengar oss två + bebis? Det skulle ju innebära nästan 1 000 kr/dag, vissa dagar mindre och andra dagar mer för båtresor etc. Vi vill inte snåla, men tror inte vi kommer köpa med oss så mycket saker hem.

Ni som varit borta - gjorde ni er av med allt och hade ni med er allt växlat och klart?
    Funderar på det där med vädret. Som dig har jag sett att det mest är moln och regn . Är det så "illa" ? Jag menar, är det korta skurar och ändå fint eller hur fungerar det? Varmt på kvällarna eller behöver man tröjor? Åker om 10 dagar och längtar efter sol!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)