Inlägg från: MiniPyret |Visa alla inlägg
  • MiniPyret

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vad mycket tankar man får sista veckorna innan ( åker efter nyår) ...nu har jag bokat om ett hotell också!
    Nu blir det 3 dagar i Bangkok, 2 veckor i Karon Beach och 2 veckor på Koh Lanta och jag känner mig så nöjd! Kamala beach bokade vi av, hotellet kändes inte rätt.

• MiniPyret
    Thegran skrev 2010-10-30 11:22:38 följande:
    har bokat med Jordenresor och är jättenöjda! Helt fantastisk personal!
    Vi också, de är helt suveräna!!!
  • MiniPyret

Kan inte sluta fundera på hur vi ska göra med vagnar.

Vår dotter på 4 år måste absolut ha med vagn då hon är en riktig slöis på att gå!

Men hur gör man med sonen som då kommer vara 6 år.

Han är extremt kvällstrött och jag funderar på hur man gör på kvällarna när man ska ut och äta, gå på marknader osv. Ska man ta med en vagn till honom också? Vet att han ändå kommer att bli 6 år när vi är där men samtidigt vill jag inte bli fast att vara tvungen att gå hem.

Vad skulle ni göra?

• MiniPyret
    Tullemi skrev 2010-11-02 14:41:40 följande:
    Får man ens ta med en vagn till en 6-åring?
    Ja, det får man.
  • MiniPyret
    babanoos skrev 2010-11-02 13:46:41 följande:
    Eftersom ni inte har nån ännu mindre kan ni ju alltid ta med EN vagn (två låter väldigt överdrivet i mina öron), de kan ju turas om (om vagnen pallar vikten!). Eller så kanske dags att stora killen får acceptera att på resan har han ingen vagn...? Har han fortfarande vagn hemma?? Man kan ju alltid bära ett trött barn hem till sängen om det inte är så långt....eller?
    Kan säkert låta överdrivet i mångas öron, men han är liten för sin ålder och somnar jättetidigt!!
    Visst kan han acceptera att han inte får ha vagn på resan, självklart! Men det handlar inte om det, de handlar om vad som är smidigast för oss alla!
    Men, men vi får se!
  • MiniPyret
    Trulis78 skrev 2010-11-02 14:54:23 följande:

MiniPyret: När vi åkte med våra döttrar förra vinter valde vi att inte ta med vagn till vår "stora" tjej som då var nästa fyra år. Vi tänkte att hon kan ju gå och gör det hemma och så kunde hon och lilla tjejen dela lite på vagnen. Vi åkte dock på att hyra vagn för det blev ju jätte trist när stora tjejen sen inte visade sig orka gå på kvällarna. SÅ om du känner att stora killen nog inte orkar så skulle jag ta med vagn om jag var du, som du säger blir det ju väldigt trist för alla att gå hem tidigt.

Det är just det som jag är lite rädd för! Man vill ju inte behöva gå hem hela familjen och sitta på hotellrummet. Han kan säkert säga idag att han kan gå, men sen vet jag så fort det blir kväll blir han så TRÖTT!!
    Tullemi skrev 2010-11-02 14:50:13 följande:
    Om han är en sömnig liten kille så är det klart att det blir lite jobbigt för er på kvällarna när man är ute och äter. Vagn kanske är bäst för annars får ju alla åka hem när han blir trött och hur kul är det :-S
    Nä, det är ju inte så kul. Jag får ta och prata lite med honom...tur det är 2 månader kvar!
  • MiniPyret
    hag7 skrev 2010-11-02 22:32:00 följande:
    Nån som har nån erfarenhet av Jordenresor ? Vill hitta billiga flygstolar i mars men vågar man vänta o boka ?
    Vi har bokat med dem! De är helt suveräna!!!!!
  • MiniPyret

Vill bara tipsa om  vakuumpåsar som man inte behöver dammsugare till.
     Köpte precis på Jysk och de kostade bara 70:- för 3 st!
    Skulle precis beställa på smarta saker, men detta var ju ännu billigare!

• MiniPyret
    winters skrev 2010-11-03 12:49:32 följande:
    Vi har både spacebags (lite dyrare, men med garanti) från Mekonomen och billigare från Clas Ohlson. Det är bra med lite olika storlekar, tror att de från CO kostade 49 kr för två.
    Det hade jag missat, får kolla dem med. Är de lite större?
  • MiniPyret
    winters skrev 2010-11-03 13:59:34 följande:
    Vakuumförpackning Roll Up 2-pack.
    Underlättar att packa vid resa. Lägg i dina kläder, rulla ihop för att få ut luften. Förslut påsen. Mått: 40x60 cm + 50x70 cm.
    Artikelnummer 34-3519
    49,00
    www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152...
    Tack för hjälpen, verkar vara som mina. Kan vara bra att veta ifall vi behöver fler ( var 3 st i min förpackning) , vet inte hur många man ska ta med sig...vet bara att jag ska storshoppa!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)