Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Vet du vad den färjan kostar?
Går det någon färja Lanta-Phuket? Pris på den?
Vet du vad den färjan kostar?
Går det någon färja Lanta-Phuket? Pris på den?
Babyskydden är bakåtvända. Vi hade med oss 2 ifrån Sverige i höstas De större barnstolarna är framåtvända för de går inte att fästa bakvänt i minibussarna.
MissCh: Det är svenska babyskydd för vi köpte med oss 2 från Sverige när vi var nere i höstas -:)
Visst är det någon/några här i tråden som är eller på väg till Ban Phe?
Vi funderar på att åka ner med mina föräldrar och min bror 3 veckor över jul och nyår. Min far och bror vill gärna spela golf och vi tänkte att kanske Ban Phe skulle passa oss.
Vi är lite inne på att hyra hus inte för långt ifrån standen för 7 personer och minst 3 sovrum. Någon som har något bra tips? Har hittat en massa annonser ,men tycker det är svårt att veta vilka områden som är bra, vid vilken strand mm man ska bo.
Har även hört att stränderna ska vara skitga i Ban Phe. Stämmer det eller är det fina stränder? Jag vet att det är lungt, men är det för lungt?
Har barnen möjlighet att få några kompisar ( 4& 7)?
Tack!
thaihouse4u kan jag rekomendera, det huset hyrde vi och det var toppen!
Stränderna inne på "orten" kan jag inte rekomendera vi gick där en gång men ut mot thaihem där huset vi hyrde förra julen låg så var stränderna toppen. Vi låg ofta helt själva=)
Den dagen det var fullt på stranden var det ett sällskap på 2 familjer 9 pers 2 pensionärspar och vår familj på 7 personer...
Sen tycker jag att maten där var tråkig för mig var det inte thaimat utan mer kinamat. Resturangerna kring huset där vi oftast åt av bekvämlighet var dock väldigt tillmötesgående och man kunde komponera mat själv.
När vi hyrde så hjälpte de oss att boka minibuss från flyget, vi sa till om buss med bälten och barnstol och det fungerade....