Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

DecemberBebis skrev 2011-02-18 13:39:43 följande:
    perfekt ! kollade lite själv med , men från köpenhamn.. hittade ingen biljett för under 34000 för 2 vux och 2 barn... hade med velat åka över jul
    Har du kollat med Jordenresor.se?
  • ulligulli

Oj, jag fick pris från Jordenresor nu och det var 43000:- för 2 vuxna + en  4åring och en 7 åring!
    Sjuuukt dyrt

• ulligulli

Vi har kollat på utresedatum 21 dec och hem den 12 januari. Fick priset 12000 per vuxen och 9500 per barn.

Vilka datum har ni andra kollat på som fått bättre priser?

• ulligulli
    annica26 skrev 2011-02-19 10:16:20 följande:
    ulligull: vilket bolag var det med? vi ska åka den 22/1 i 3 veckor, men tycker det att priserna är väligt höga..kollade med charter oxå och höll på trilla av stolen när fritidsresor skulle ha 39 000 kr för oss...2 vuxna och 2 barn.
    Nu ligger vi på bevakning på jordenresor och kho phangan tpots and travel i s-holm
    Det var med Thai. Hittade med Qatar för 31000
    Thegran skrev 2011-02-19 10:09:39 följande:
    Då är ni ju borta över både jul och nyår, och då blir det oftast rätt dyra biljetter.
    Självklart var jag beredd på att det skulle vara dyrare, men inte sååå dyrt!
  • ulligulli
    annica26 skrev 2011-02-19 10:32:16 följande:
    bokar ni direkt på deras hemida då eller??
    Nu var det dyrare med qatar, men hittade turkish för 32000:-. Åh, vilken röra att hålla på att leta runt...
  • ulligulli
    Berry85 skrev 2011-02-24 09:51:39 följande:
    Är det någon som har varit eller vet något om Koh mook (eller koh muk)?? Funderar på om det är värt att besöka om man ändå ska till Lanta? Men jag undrar om det är barnvänligt och så?
    Nån som har koll på båtarna? Är det smidigt att ta sig med små barn? Tänker på att man har en del extra prylar (vagn m.m) plus den lilla som ska i och ur båten. Har förstått att man behöver byta båt till en longtale mitt ute i vattnet, kan det bli svårt?
    Vi var på Koh Mook i november med 2 barn (3 & 6) och tycker det gick jättebra. Vi åkte båt med Lanta Garden Hill och behöve inte byta båt ute på vattnet. De körde oss in till stranden där de hjälpte oss av med barnen.

Vi bodde på Charlies Beach Resort och tyckte Koh Mook var jättefint. Kan dock inte rekomendera hotellets restaurang.
    Bättre att gå 200 m bakom hotellet och där finns flera restauranger. Vi gick även en kväll ca 300 m upp i skogen bakom hotellet och kom till en underbar restaurang mitt ute i ingenstans utan menyer men en fantastisk kvinna som lagade ¨catch of today¨ mm.

Det finns en Minimart, men den har väldigt begränsat utbud och var dyr, så är det något speciellt ni behöver så är det bäst att med... Finns inte heller någon ATM så kontanter är ett måste!
  • ulligulli
    MissCh skrev 2011-03-05 12:29:09 följande:
    Hmm... kanske fånig frågaa, men funderar på hur jag ska göra med vaxning av ben och bikinilinjen. Finns det bra ställen för det där nere, Tessa G, du som varit på Lanta, vet du något dit man kan gå typ direkt? Jag har liksom "sparat" till vaxningen och skulle inte känna mig så bekväm på poolområdet nu Skrattande
    Annars ska jag kanske försöka hinna göra det hemma innan vi åker.
    Jag hade vaxat inann jag kom ner sist men såg att man kunde göra det på Dreamy Spa längs huvudgatan på Long beach!
  • ulligulli
    Hanakana skrev 2011-03-09 13:43:04 följande:
    En dum fråga angående SIM-kort till mobilen som man köper på plats i t.ex 7-eleven:
    Visst behåller man sitt egna mobilnummer, eller får man ngt thailändskt mobilnummer?
    Funderar på att köpa ngt enkelt SIM-kort där nere eftersom jag inte kommer att ringa
    så mycket samtal till Sverige (högst 3-4 korta samtal under hela vistelsen). Men jag vill
    absolut kunna ta emot och skcika sms till/från Sverige!
    Finns det några "pålitliga" SIM-kort att köpa där nere - vad är det för "märken/fabrikat"?
    Vi ska åka till Kata Beach (Phuket-området).
    Du får ett thailaändskt nummerGlad. Jag tror det vi hade förra gången hette 1 2 call. Man köper ett startkit för 100 bath som man sen fyller på.
  • ulligulli

Nu håller vi på att prelboka hos Jordenresor. Det blir med Austrian den 21/12 - 15/1!Tomte

Vi får betala 55503:- för 5 vuxna och 2 barn (7702:-/ barn och 8232:- / vuxen). Helt ok pris tycker jag.
    Känns som priserna bara går upp nu och hittar vi några billigare så är det bara att avbokaSkrattande.

Och vi som skulle åka till Indien nästa gångObestämd

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)