Berry85 skrev 2011-02-24 09:51:39 följande:
Är det någon som har varit eller vet något om Koh mook (eller koh muk)?? Funderar på om det är värt att besöka om man ändå ska till Lanta? Men jag undrar om det är barnvänligt och så?
Nån som har koll på båtarna? Är det smidigt att ta sig med små barn? Tänker på att man har en del extra prylar (vagn m.m) plus den lilla som ska i och ur båten. Har förstått att man behöver byta båt till en longtale mitt ute i vattnet, kan det bli svårt?
Vi var på Koh Mook i november med 2 barn (3 & 6) och tycker det gick jättebra. Vi åkte båt med Lanta Garden Hill och behöve inte byta båt ute på vattnet. De körde oss in till stranden där de hjälpte oss av med barnen.
Vi bodde på Charlies Beach Resort och tyckte Koh Mook var jättefint. Kan dock inte rekomendera hotellets restaurang.
Bättre att gå 200 m bakom hotellet och där finns flera restauranger. Vi gick även en kväll ca 300 m upp i skogen bakom hotellet och kom till en underbar restaurang mitt ute i ingenstans utan menyer men en fantastisk kvinna som lagade ¨catch of today¨ mm.
Det finns en Minimart, men den har väldigt begränsat utbud och var dyr, så är det något speciellt ni behöver så är det bäst att med... Finns inte heller någon ATM så kontanter är ett måste!