Inlägg från: ulligulli |Visa alla inlägg
  • ulligulli

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-08-13 19:07:21 följande:
    Vad trött jag blir. Är det bara jag som har problem med att få kontakt med lantadiver?! De svarar ju inte på mail!
    Ska man behöva ringa?
    Jag tror att det kan vara för att Maj-Britt och Ulf som äger Lanta Diver brukar vara på semester i Sverige på sommaren
  • ulligulli

Nu känns det att det börja närma sigTyst. Betalade flygbiljetterna idag + att jag handlade två bikinis!

36 dagar kvar.... JIPPEY!

Tessa: Hur mycket betalar ni för transfern ifrån Krabi med Lanta Diver? Jag har bokat men Maj-Britt skrev att vi kan betala när vi kommer ner och kom på nu att jag inte fick nåt pris...

En annan sak: till er som har små barn kan jag verkligen rekomendera cherkerringar. De är lite dyra men funkar jättebra och de kan knappt gå sönder

• ulligulli

Jag börjar vela lite med boende nu mindre än en månad innan vi åkerFoten i munnen.

Vi har ju bokat Dr och fått ett bra pris, men vi är sååå sugna på att bo på Noble House igen. Tycker det är så bra när poolen ligger i skugga!

Vad har ni andra fått för pris vid förfrågan på Noble House? Vi är 2 vuxna och 2 barn. Vet någon vad de tar för 1 extrasäng och frukost för 2 barn?

Ha en bra lördag alla! Själv ska jag iväg och jobba...

• ulligulli

Vi har nu kommit fram till att vi antagligen ska bo på Noble House iallafallSkrattande, men de öppnar den 27 okt och vi kommer ner den 22:a. Vi funderar på att börja med att börja med Long Beach 5 nätter. Någon som har tips vart vi ska bo då?

Ulrika

• ulligulli
    Thegran skrev 2010-09-26 10:25:28 följande:
    Vi gillar Good days
    Visst ligger Good Days på södra Long Beach? Vi bodde på Lanta Sand 2 nätter förra året och runt där fanns det en massa mysiga retauranger på stranden, är det likadant på södra delen?

Någon som bott på Lanta Nakara?

Någon som bott på Klong Nin stranden och har något tips på boende?
  • ulligulli

Känner mig helt snurrig... Vi har funderat på att åka någon annastans än Lanta de första 5 dagarna...
    Landar i Krabi den 22 oktober. Någon som har tips på vart vi ska innan? Vi vill inte till AoNang!

• ulligulli
    obelix skrev 2010-09-27 11:21:01 följande:
    Hej... en fråga om skärmarna i fritidsresors flyg...

Är det på alla deras resor till thiland eller är det bara då man väljer till deras 1-klass med "ligg fotöljer" som  man får skärmar?

Om man bara ska boka flygstol vet ni vilka/om nån har skärmar i stolen framför då?

Ni som tar med er bärbar dvd... hur gör ni då? man kan väl inte ha strömsladden i då på nått vis? den vi har går på batteri men den äter verkligen batteri så man klarar knappt se en hel film, om nån har tips på bra dvd där det är ett uppladdningsbart batteri som håller länge hade det varit toppen att få veta så man kanske skan köpa en sån istället.
    Vi har en sån här DVD http://www.larsbengtsson.se/produkter/4/86/2757. Den är lite dyr, men verkligen jättebra! Vi har haft den på flyget, med på restauranger mm.
  • ulligulli

Nu har vi ändrat alla våra planer på Koh Lanta Tyst

Vi har avbokat DR Lanta och börjar istället med 5 dagar på Lanta Ilmare beach Resort på Klong Nin och sen flyttar vi till Noble HouseCool.

23 dagar kvar...

• ulligulli
    Mawe123 skrev 2010-09-27 22:28:19 följande:
    Har läst någonstans att ättika skulle vara bättre än vinäger om man bränner sig på maneter, någon som kan bekräfta?
    Jag har oxå hört det! Och även att ättika inte finns I Thailand. Ska men verkilgenvara så ¨tokig¨så man släpar med sig detSkäms?
  • ulligulli

Hej alla!

Hur gör ni med solskyddskrämer? Är det någon som vet om det finns bra utbud på Taxfreen? Ska man köpa på Arlanda eller Bangkoks flygplats?

Den här krämen har jag beställt till barnen. Har använt den varje gång vi varit borta och tycker verkligen den är jättebraGlad!

http://www.familjeapoteket.se/web/Barn_och_bebis/Hamilton_Toddler_solkram_barn_spf_50_-5472.aspx

Ha en bra söndag!

Ps. Bara 18 dagar kvar...

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)