Karisma skrev 2010-08-20 08:37:13 följande:
Någon som har varit i Huahin?
Finns många fina hus att hyra där till bra peng men är såååå osäker på området. Tycker det känns som att det nästan bara är dessa uppbygda hus som svenskar äger och hyr ut och sen måste man ha bil för att kunna vara utanför just det området man bor i. Vill kunna gå till stranden och till "centrum" där det finns lite shopping och flertal restauranger. Inte bo i 5v i ett enkomt uppbyggt bostadsområde utan att ngt händer utanför. Åker ju inte bara för solen.
Vad kostar det förrestten att fixa visum per person?
/K
Man behöver inte visum om man inte ska på longstay, mkinns inte antalet dagar?
Jag gillade HuaHin, min sambo gillade det inte. Fast det är ingen "drömstrand" sådär men rätt mysigt med en supermysig foodcourt. Vi åkte tåg dit från BKK och därifrån vidare till Koh Tao och sedan Samui. VIll minnas att det fanns en del utflykter och en strand man kunde promenera till från turist-bostads-gyttret.
Skulle kunna tänka mig att bo där om jag skulle vara riktigt länge iThailand. Skulle nog inte vara där på en 5veckors sem däremot. Konstigt kankse, men är man där flera månader kan manju ha en bas och sedan resa runt lite. Det blir skillnad på en 5veckors sem. Träffade en gubbe som bodde där när vi var där (engelsman) och han hyrde en bungalow med städning för 3500kr/mån. Fast det var nog 5 år sedan tror jag.