-
Den som väntar på nåt gott...Tullemi skrev 2011-08-23 18:43:27 följande:Åh är inne och läser era inlägg. Man blir ju bra sugen på en resa när man läser era planer Det hade varit perfekt att ha en trip att se fram emot i vinter. Men men....man kan inte alltid få som man vill
-
Åh, Nang Thong Bay resort är vår favvorestaurang i Khao Lak, vi kommer ner den 15 december, men ska bo på White Sand-stranden i år, men kommer garanterat åka dit och äta några kvällar! Hoppas att hotellet är lika bra som restaurangen!!Majomajo skrev 2011-08-27 17:40:08 följande:Tack! Har redan kollat bloggen, TessaG! Vi åker 6 nov och är på Lanta till 29 nov, sedan Khao Lak ( Nang Thong Bay Resort) till 22 dec.
-
vad hette den restaurangen, alltid kul med nya tips?! på nang thong bay tyckte jag att det var bra att man kunde välja både i sanden och på golvet, närmare stranden än så kommer man ju inte!Yoyna skrev 2011-08-29 09:20:01 följande:Bodde på Nang Tong Bay Resort i mars förra året. Helt ok hotell och restaurang.winters skrev 2011-08-28 20:58:59 följande:Åh, Nang Thong Bay resort är vår favvorestaurang i Khao Lak, vi kommer ner den 15 december, men ska bo på White Sand-stranden i år, men kommer garanterat åka dit och äta några kvällar! Hoppas att hotellet är lika bra som restaurangen!!
Vi hittade vår favoritrestaurang lite längre norrut på stranden, tillhörde oxå ett hotell och de dukade fram borden direkt på stranden. Supermysigt! -
Ah, åt det hållet var vi aldrig, får se om det hinns med i år! Så knepigt, det var det varje gång vi var där, men det var i december, minns inte när ni var där, men kanske är det ett nytt eller gammalt påhitt då!Yoyna skrev 2011-08-29 10:33:17 följande:Åh, jag minns tyvärr inte! Men om man gick längs gatan så var det nästan längst ner, ett vitt och ganska nybyggt hotellområde med som små "hus", inget stort lägenhetsbygge. Gick man längs stranden så var det en bit bartanför det lilla vattenutloppet som rinner ner i havet bortanför Nang Tong Bay Resort. (Åt andra hållet ligger ju det stället som Fritidsresor har).
När vi var där dukade dom aldrig på stranden? Trist tyckte vi för det är ju så himla mysigt att sitta med fötterna i sanden! -
aah, ja då var ju vi där senare, men då fanns det att välja varje gång, kanske prickade in lågvatten?!Yoyna skrev 2011-08-29 11:27:42 följande:Vi var där i mars förra året och då var stranden iofs ganska smal just nedanför stranden så det kanske hade med det att göra?
-
Spana gärna in den särskilda tråden för packning o tips så ska du nog hitta lite! :) Men tänk på att välling, barnmat o dylikt inte går att få tag på, så det får ni ha med er om hon inte helammas! Solskyddkläder o solskydd till vagnen mm mm!Tsimfuck skrev 2011-08-30 22:49:50 följande:Vi drar till bangtao bay 27 nov! Vings sunwing hotell. Bangtao beach sunwing resort and spa! 2 veckor ska vi stanna där med våran då 5 månaders dotter, ngn som har lite tips o förslag på vad man ska tänka på, packning etc etc! Puss
-
Barnstolarna är mer som barstolar med karmar! :) Vi använde en gåsele som vi satte fast, fungerade utmärkt, tror att vi hittade 1 barnstol på 1 månad...
Vi tycker jättemycket om Khao Lak för att det är lagom på allt, vi hittade fina stränder, men finast blir det ju som på alla ställen i Thailand när man kommer ut till öarna, massor av dagsutflykter, Similan, Surin, Koh Tachai, Koh pah, nära till Khao sok, mm mm. Lagom livligt, men ändå gott om restauranger o shopping. Men som sagt, alla tycker ju olika! I år provar vi en ny strand, White sand beach, där vi bara var och badade förra året. Så var inte oroliga, det finns något för alla, men man kan ju såklart ha otur med strand, hotell o väder. Men läs på lite innan så ska ni nog kunna få en underbar semester!
-
ni kan ju åka till khao lak!Tullemi skrev 2011-09-04 17:36:45 följande:
Jag tror min man längtar till Thailand . Idag sa han att han hade kikat på flygbiljetter "för skojs skull" och att det fanns för 18200:- (2 vuxna och 2 barn på 1,5 resp 3,5) 2 veckor i mitten på november....... Ojoj, tänk om vi får för oss att sticka en sväng ändå....vi som inte ska åka i år..... Nu var biljetter visserligen till Phuket och vi hade inte tänkt att åka dit igen, men men.
-
vi åkte med de till thailand i vintras o åker med de igen nu och vi åkte även till mallis i maj. Innan barnet är 2 år är det typ som Mileas mamma skriver, banan, fruktpuré, yoghurt, russin o vatten. Vi har båda gångerna beställt vanlig barnmat oxå (sån som de får om de är äldre än 2 år) och då fick vi förutom bebismaten varm mat så som köttbullar o lasagne o köttfärssås.mulle08 skrev 2011-09-05 15:19:57 följande:Någon som vet hur det är med barnkit/barnmat på fritidsresors flyg? (tror det är Thomas Cook).
-
tack för tipset om fisher price, min första laptop, nu är en sådan inhandlad som får bli en tidig julklapp på planet ner! jag visste inte att det var flyttutförsäljning på barnens hus i sisjön, skulle bara använda några bonuscheckar som vi hade, men då var det 30 % på allt, så den blev vår för 280 kr och sedan hade vi checkar på 190 kr, rena rama fyndet! Oscar började genast knappa på den, så nu har jag fått gömma undan den!