• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2011-07-07 09:28:29 följande:
    Det var vi.
    En nextbase. Har man vanliga AA batterier slukar den batterier, köper man däremot bra uppladdningsbara AA batterier så håller de rätt länge.

vår gick dock sönder i thailand, så vi köpte en av ett märke som heter acordia eller liknande på Tesco i Krabi. Den funkar fortf super :)
    aah, då får vi leta vidare, för ni köpte den väl till den resan. men jag har hört om mångas som går sönder, så det verkar inte vara superkvalitet. Hade varit bra oxå om det gick att få in via usb eller sd-kort för det känns jobbigt att även släpa runt på dvd-skivorna, eller iaf flera.
    Oscar 091001
  • winters
    Smilla75 skrev 2011-07-07 09:58:18 följande:
    Man får väl räkna med minst 10 000 dyrare för er tre pga att ni åker jul och nyår förmodar jag. 4-stjärnigt brukar väl kosta kring 15000 kr för två veckor så det låter bra.
    låter fint det, blir genast skillnad när de fyller två och sedan högtider på det! :)
    Oscar 091001
  • winters
    Wixen skrev 2011-07-07 12:49:48 följande:
    Hejsan!
    Är det någon som ska eller har varit i Thailand i oktober? Vart ska ni eller vart var ni?
    Vi åker i slutet av september och blir borta i ca 3 månader. Vår son är 9 månader när vi flyger iväg.. Undrar hur den långa flygresan ska gå? Han kommer att vara för stor för babyvagga tyvärr annars hade ju det varit ypperligt. Någon som vill dela med sig av tips inför långflygningar så mottages de tacksamt. =)
    Vår son var 13 ½-14 ½ månad när vi var iväg i nov-dec, funkade jättefint att flyga. Vi bäddade till honom på våra brickor efter tips från den här tråden, finemang! Ta bara med en stor kudde att lägga över två brickor och sedan hans vanliga och filt och så. Vet inte hur ni flyger, men vi flög non-stop och det var guld värt!
    Oscar 091001
  • winters
    Wixen skrev 2011-07-07 20:48:46 följande:
    Oj vilket bra tips! Brickorna håller alltså för det? Wow...måste vi prova! Tack. =)
    ja, funkade fint och eran är ju mindre, eller iaf yngre! :)
    Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2011-07-07 21:21:18 följande:
    Bra sulky: chicco liteway
    röstar oxå för chicco liteway, den hade återigen fått bäst i test i vi föräldrars senaste nummer!
    Oscar 091001
  • winters
    Pajsarn skrev 2011-07-20 14:42:12 följande:
    Vi var på Samui i juli för 4 år sedan o hade 4 (!!) soldagar på 3 veckor!! Ingen hade varit med om nåt liknande o allra mest förvånade var thailändarna som inte gjorde annat än att prata väder. Visst det var varmt o skönt och inte mycket regn men man betalar.dyra pengar för solen! Har hört andra som varit iväg o varit jättenöjda så vi måste haft värsta oturen men vi vågar inte chansa på sommaren igen.....
    fast precis så var det när vi var på västsidan i nov-dec nu i en månad, 1 regnfri dag hade vi, även om 99 % av dagarna inte blev förstörda för att det bara var regn när det inte störde, men ändå, finns inga garantier även om man åker på vintern, och det kan nog många intyga i den här tråden! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters

Jag uppskatt oxå lite disigt, det blir fasligt varmt när det är strålande sol, men nu var det liiite för mycket moln o regn i år, men det var ju ett märkligt år och thailändarna var förvånade. Det som var mest trist med att det inte var helt stabilt var ett par utflykter som blev inställda, för med regn kommer ju även ostadigt hav... Menade mest att man inte har några solgarantier bara för att man väljer vintern, när vi var på Samui en sommar för några år sedan hade vi mycket bättre väder än i vintras! Skrattande

Oscar 091001
  • winters

Tjihoo! Då är en julresa bokad till Thailand lite sådär härligt spontant! Skrattande Skulle egentligen inte åkt i år eftersom vi var där i en månad förra året, men vad gör man inte när mannen kommer hem och föreslår det! Skrattande

Någon som har bott på Kantary Beach Suites & Villas i Khao Lak? Vi var nedanför och badade, men bodde då på Nang Thong, men tänkte testa det här nu. Har för mig att det var några som bodde där, men vet inte om ni hänger kvar där. Och om det kanske tom är någon som ska åka i år? Vi åker 15 december, längtar massor och har redan börjat planera så smått!
    http://www.ving.se/thailand/khao-lak/kantary-beach-hotel-villas-and-suites

Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2011-07-25 20:10:47 följande:
    Om men gud så trevligt då . Vi ska inte åka i vinter men om mannen kommer hem och säger så där...ja då är beslutet nog lätt, haha. Fast jag glömmer ju nu att jag ska börja jobba efter 3års mammaledighet och jag arbetar garanterat julafton Tungan ute...plus massa andra dagar vid jul och nyår.
    I know, det är ju något man bara inte kan tacka nej till! Skrattande Jag är föräldraledig med vårdnadsbidrag nu, så jag är ledig jämt, men mannen kunde inte vara ledig från jobbet annat än vid jul i år, så det fick bli då! Är sååå härligt att ha en resa att se fram emot, och att det är lite närmare vid bokningstillfället, förra gången fick vi vänta i 11 månader! Skrattande

Ni som var där vid jul, har ni tips på några lätta smidiga julklappar att ta med till en kille på strax över 2 år? Vill så gärna få tag på ett sådant hoppdjur som vi såg på några ställen förra året, men då hittade vi aldrig var thailändarna hade köpt dem... Tror inte att han fattar så mycket av presenter då, men några paket vill man ju fixa, antingen hemma eller på plats.
    Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2011-07-25 20:25:06 följande:
    andra presenter är ju tex kritor, målarböcker, vattenfärg, såpbubblor, "magnetleksaker", böcker och andra smågrejer som är lätta att packa ner.
    nån film också kanske?
    bra tips, får ta och anteckna och ta en tripp till gekås innan! Skrattande ja, vi stötte på hoppdjuren på några restauranger, men aldrig i nån affär...
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)