• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Millans hustru skrev 2011-05-19 15:13:53 följande:
    Åh vad kul att ni varit där, är det ok om jag messar dig alla mina frågor? svara om du vill o har tid!
    Det går fint det!
    Oscar 091001
  • winters
    mitapita71 skrev 2011-05-25 23:45:01 följande:
    Hej hopp! Vi står i valet och kvalet om vi ska boka Blue Village Exotic Khao Lak Seaside eller Sunwing resort Kamala beach i nov/dec 2011. Någon som varit på båda ställena? Någon som varit på Blue Village resp Sunwing och kan tycka till om barnklubbarna (3-6 år)? Vi var på Sunwing Bangtao Beach sep/okt 2010 och tyckte jättemycket om Sunwing men tyckte att Bangtao var lite för litet när regnet öste ner och det inte gick att gå på stranden åt båda håll när man skulle äta på andra restauranger på kvällen. Kommer att resa med våra tre tjejer; 4 år, 2 år och 2 år och vill att det ska vara så bra för dem som möjligt och jag ska kunna klara mig ensam med dem på ett enkelt sätt när maken är och dyker. Barnen är blöjbarn och på Phuket så finns Lotus men hur är det med Khao Lak? Prisnivån när man är ute och äter  - skiljer det sig? Barnstolar på restauranger?

Tacksam för alla tips. 
    Jag vet inte om du menar Khao Lak Seaview, där var vi i december och tyckte om det! Men har inte varit på det andra, men en kompis var där och det verkade vara väldigt trångt på stranden och inte så mysigt enligt henne. Vi handlade blöjor på Nang Thong supermarket, det ligger precis ovanför Seaview, om det nu är det hotellet du menar. Fanns även i andra supermarkets, verkade vara samma priser ungefär. Vi upplevde det billigare att äta i Khao Lak än i Ao nang. Vi åt ofta på Nang Thong Bay resort bredvid hotellet vid stranden, var både billigt, gott o trevligt. Barnstolar har de inte på så många ställen, mer som barstolar med armstöd. Vi använde oss av en gåsele från Sunshine kids för att spänna fast så att man kunde äta i lugn o ro! :)
    Jag tyckte att det var ett smidigt hotell som sträckte sig från stranden till "stan" med många pooler o restauranger. Vi klarade oss själva när min man var och dök, men jag hade ju iofs bara en att hålla reda på! :)
    Oscar 091001
  • winters
    Millans hustru skrev 2011-06-03 20:01:40 följande:
    nej vad tråkigt, är det mycket dyrare på phuket! vi ska till khao lak i vinter, äntligen slagit till! är det dyrare där än koh lanta? någon som nyligen varit o minns vad middag på stranden kostar, glassar, drinkar (fruktdrinkar menar jag) o annat kostar?
    Jag svarar här oxå! Skrattande Jag har för mig att vi betalade ca 120-140 baht för en huvudrätt på Nang thong bay resort. Där hade de barnportioner oxå, så jag vill minnas att vi betalade ca 70 baht för stekt ris m kyckling till Oscar och då var det ändå för mycket. Kan öl o cola kostat 40-70 baht kanske. Usch nu minns jag inga priser exakt, men vi tyckte att maten var billigare i Khao lak än Ao nang som vi var först i, men saker var inte riktigt lika lätt att pruta på som i Ao nang. Fruktdrinkar på hotellet var nog 110 baht och kanske 70 på många andra ställen.
    Oscar 091001
  • winters
    år78 skrev 2011-06-26 18:20:23 följande:
    någon som vet om thailand är ett bra resemål i juli?
    vi var på koh samui på bröllopsresa i juli för några år sedan, kanon! regnade ett par gånger, men det gick över fort, regnade betydligt mer här hemma den sommaren! Skrattande men man ska med fördel åka till östkusten för att minska regnrisken, de har olika antal årstider på öst o väst.
    Oscar 091001
  • winters
    år78 skrev 2011-06-26 18:37:44 följande:
    några ställen i thailand bättre mot regn i juli? 
    nåt resebolag som är bättre? 
    östkusten och alla ställen som finns där, t ex Koh samui, Koh tao.

vi åkte med fritidsresor men flög med thai, vi var nöjda med det!
    Oscar 091001
  • winters

Vem var det som hade köpt en bärbar dvd där man även kunde använda vanliga aa-batterier?

Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2011-07-06 11:10:30 följande:
    Undrar om inte det var TessaG....?
    ja, jag vill oxå minnas det, börjar bli dags att investera i en sådan nu så jag skulle behöva lite shoppingtips! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    obelix skrev 2011-07-06 22:12:56 följande:
    Vi har en sån som man kan ha vanliga batterier i, alltså inte ett upladdningsbart batteri, den är kass när du använder batteri, kan inte ens se en hel film innan batteriet är slut....  har även en som har inbyggt uppladdningsbart... så mycket bättre...

Men det finns säkert olika modeller....

aha, jag hade fått för mig på något sätt att det var båda delarna, dels ett uppladdningsbart och dels vanliga, men det är säkert jag som har fel. egentligen tänkte vi att vi lika gärna kan använda ipaden, men det är ju lite synd att det inte går att se svtplay och så, och så måste vi pröva att få över en dvd till den. men iofs hade det kanske känts bättre om han använde en pryl för några hundra, de är ju inte riktigt kända för sin försiktighet de små! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters

En helt annan grej, vad betalar ni som reser över jul och nyår, har ett pris på ett 4-stjärnigt hotell, stor svit med två rum precis vid stranden och non-stopflyg ena vägen och med 1 timmes mellanlandning på hemresan. Tre veckor för två vuxna och en 2-åring, 53 000 kr, är det vettigt över den perioden?

Oscar 091001
  • winters
    Smilla75 skrev 2011-07-07 09:17:39 följande:
    Vi reser inte så men när jag räknar på det måste det vara ett mycket rimligt pris. Vart ska ni?
    det här var till khao lak, men vi ska åka med kompisar i sådana fall och de har inte bestämt sig ännu! Skrattande
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)