mitapita71 skrev 2011-05-25 23:45:01 följande:
Hej hopp! Vi står i valet och kvalet om vi ska boka Blue Village Exotic Khao Lak Seaside eller Sunwing resort Kamala beach i nov/dec 2011. Någon som varit på båda ställena? Någon som varit på Blue Village resp Sunwing och kan tycka till om barnklubbarna (3-6 år)? Vi var på Sunwing Bangtao Beach sep/okt 2010 och tyckte jättemycket om Sunwing men tyckte att Bangtao var lite för litet när regnet öste ner och det inte gick att gå på stranden åt båda håll när man skulle äta på andra restauranger på kvällen. Kommer att resa med våra tre tjejer; 4 år, 2 år och 2 år och vill att det ska vara så bra för dem som möjligt och jag ska kunna klara mig ensam med dem på ett enkelt sätt när maken är och dyker. Barnen är blöjbarn och på Phuket så finns Lotus men hur är det med Khao Lak? Prisnivån när man är ute och äter - skiljer det sig? Barnstolar på restauranger?
Tacksam för alla tips.
Jag vet inte om du menar Khao Lak Seaview, där var vi i december och tyckte om det! Men har inte varit på det andra, men en kompis var där och det verkade vara väldigt trångt på stranden och inte så mysigt enligt henne. Vi handlade blöjor på Nang Thong supermarket, det ligger precis ovanför Seaview, om det nu är det hotellet du menar. Fanns även i andra supermarkets, verkade vara samma priser ungefär. Vi upplevde det billigare att äta i Khao Lak än i Ao nang. Vi åt ofta på Nang Thong Bay resort bredvid hotellet vid stranden, var både billigt, gott o trevligt. Barnstolar har de inte på så många ställen, mer som barstolar med armstöd. Vi använde oss av en gåsele från Sunshine kids för att spänna fast så att man kunde äta i lugn o ro! :)
Jag tyckte att det var ett smidigt hotell som sträckte sig från stranden till "stan" med många pooler o restauranger. Vi klarade oss själva när min man var och dök, men jag hade ju iofs bara en att hålla reda på! :)