• Flamma

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Ni som har barn som är ca 9 månader, hur gör ni med maten? Hur många mål/mellanmål köper ni på plats om dagen? Funderar på hur mycket burkar, gröt och välling man kommer behöva .

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma

Vill gärna ha åsikter för resa med barn, om följande stränder:

Klong Nin Beach

Ba Kan Tiang Bay

Klong Dao Beach

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    Jackie85 skrev 2010-07-12 10:38:08 följande:
    Det låter så underbart att kunna åka iväg i 2-3 månader...hur har ni löst det med jobb och liknande? Har ni sparat all semester de senaste åren, eller hur gör man?
    Vi skulle ju ha åkt så länge, nu blir det tyvärr inte så, men i sådana fall så varvar vi föräldraledighet på varsitt barn tillsammans med semester.
    MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    LadPrao skrev 2010-07-12 14:55:24 följande:
    MrJet är ju bara en av massor med internetresebyråer. Kolla på tex. www.reseguiden.se så söker dom på 20-30 resebyråer + några flygbolag direkt. /mvh
    Hahahal.... Det hade ju inte jag fatttat. Tack! Tror det var med destination vi hittade våran mest prisvärda resa. Måste sparka lite på ekonomichefen  bara Tungan ute
    MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    Havanna vs Neo skrev 2010-07-12 10:27:10 följande:
    Min dotter kommer att vara nästan 10 mån när vi åker, jag kommer ta med mig välling och gröt men resten kommer ja att köpa där borta. Det finns ju hur mycket frukt som helst som en helt underbart som e perfekt som mellis. Jag kan dessutom inte ta med mig mer för vi ska vara borta i drygt 3 mån.
    Det är sant, varför ta med sand till öknen Kommer nog kunna relatera till resan lite bättre när man är lite närmare. Svårt att veta nu hur hennes matsituation ser ut då.
    MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma

Skulle ni helst resa med Malaysian Airlines eller Thai?

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma

Om man är mer än 3o dagar, så MÅSTE man in och ut ut landet?

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma

Och här har vi suttit å räknat dagar Blir glada besked till mannen i eftermiddag då TACK! =)

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma

Men vad kostar det? Och hur går man tillväga för att skaffa det?

MELVIN -05 & MEYA -10
  • Flamma
    Thegran skrev 2010-07-14 18:30:20 följande:
    ja, du behöver visum, men du behöver inte lämna landet efter 30 dagar om du har ett 60 dagars visum.

visum fixar du hos ambassaden i sthlm eller gbg. 60 dagars visumet är gratis för tillfället.
    Men då kan man ju lika gärna stanna ett par dagar extra, det är ju resan som kostar...
    MELVIN -05 & MEYA -10
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)