• NICU

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Det känns rätt härligt just nu att det är 3 veckor kvar tills jag får tillbringa en månad i solen och värmen Cool

• NICU

Åker om exakt två veckor - är borta i en månad. 8:e året på raken nu :)

• NICU

Läste på Aftonbladet att Tuifly, Novair m.fl ska strejka imorgon - hoppas att ni inte blir drabbade om ni ska åka imorgon :(

• NICU
    KRSn skrev 2012-02-14 03:37:38 följande:
    Jag behöver hjälp! Just nu är vi i phuket, och vi ska till Bangkok om.några dagar. Det är våra enda sista stopp. Jag har letat så efter converseskor utan resultat. Är det någon som vet vart det kan finnas?? Inboxa mig gärna, om det är för krångligt så svara här. Tack snälla ni
    Det finns i Conversebutiken i MBK - och i sportbutikerna... kostar runt 700 baht om man prutar!
  • NICU
    drtina skrev 2012-02-14 14:55:28 följande:
    Sitter och drömmer om Thailand igen...
    Vi var på Koh Lanta nov 2010 och nu planerar vi att åka igen slutet av dec 2012 - jan 2013.
    Men vart ska vi åka denna gång? Vi vill gärna se något nytt så inte Koh Lanta igen....
    Vi trivdes kanon på Koh Lanta, lugnt på stranden så barnen kunde springa omkring, ett antal resturanger att välja på, och lite shopping i Ban Saladan. Gillade även båtutflykterna.
    Har funderat på reguljärflyg till Bangkok och sedan en vecka på Koh Chang och en på Koh Samet. Har kollat runt på FL och får väldigt olika intryck av Koh Chang. Vi vill gärna ha det lugnt men inte helt öde.... Gärna möjlighet till utflykter till olika öar och flera resturanger att välja på. Men inte för exploaterat.....
    Tänkte kombinera med ett par dagar i Bangkok på vägen hem.
    Vi har med två småkillar på 5 och 7 år.
    Kom gärna med tips på platser, boende (gärna bungalow på stranden, med pool) eller hela resrutter. Vi tänkte stanna i ca 3 v.

Tack på förhand!!!
    Jag skulle nog åka till antingen Koh Samet/Koh Chang och kombinera med Bangkok eller välja Khao Lak och områdena runt omkring.

Eller kombinera öarna Koh Samui/Koh Pha Ngan och Koh Tao för att få ut så mycket som möjligt av semestern men ändå inte åka långa sträckor :)
  • NICU

Kom just hem efter ytterligare en månad på andra sidan klotet, för 8:e året på raken.

Vädret i Khao Lak-området var uselt när vi var där i början av mars. Nu i slutet nere i södra Thailand och Malaysia var det strålande, också i Bangkok - inte en regndroppe :)

• NICU
    am76 skrev 2012-03-28 15:32:54 följande:
    Tack! Fler tips om boenden m pool på öar utanför koh lanta: koh bulon, koh lipe, koh libong... Ska dit inom några dgr :) om det inte blir massa regn.
    Det finns inga ställen på Bulon eller Libong med pool. Något enstaka ställe på Lipe har pool tror jag, men mestadels inte. Beror på vad man vill betala. Vanliga bungalows med AC och comfort går på runt 500-1000 per natt, utan pool.
  • NICU
    Skarpa skrev 2012-03-29 11:13:36 följande:
    Gäller Koh Lanta kanske jag ska skriva också, även om jag har hört att det ökat rätt mycket i Thailand i stort de senaste åren också.
    Det har börjat sprida sig runt omkring i Thailand och finns även i Bangkok och andra områden, så myggspray är extremt bra att använda :)
  • NICU
    Angelica77 skrev 2012-03-29 16:41:07 följande:
    Koh Lipe låter för krångligt att ta sig till då tycker jag. Vart åker man annars då om man vill ha riktigt klart vatten???
    Nån som sitter inne på ett guldkorn som en ö? 
    Det är jobbigt att ta sig till de finaste öarna. Utanför Phi Phi-området finns riktigt klart och fint vatten. Tyvärr är vattnet mindre klart kring turistorterna där många båtar rör sig och åker runt. Beror på hur klar sikt man vill ha. Vattnet i sig är ju "fint" men ibland mycket grumligt beroende på väder etc =(
  • NICU
    winters skrev 2012-06-24 11:15:14 följande:
    Jag har för mig att det tar ca 1 ½ timme till Khao Lak från Phuket, vi har även flygit från Krabi när vi kombinerade det med Ao Nang, vill minnas att det var max 2 ½ timme, kanske mindre därifrån. Men det beror lite på, det brukar gå fortare om det är minibuss än större turistbuss. Men hur som helst ingen transfer som är avskräckande, vi har sovit gott allihopa!
    Ja, det tar 1,5-2 timmar mellan Phuket flygplats och Khao Lak. Kostar cirka 2400 baht med privat minibuss :)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)