• Ancilla

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2010-09-06 08:46:50 följande:
    Vet någon hur det är med välling på planet? Vill att Oscar ska dricka det när vi startar, kan de värma det på planet innan man lyft, eller ska vi värma upp det innan vi går ombord i någon micro?
    Jag skulle ha fixat välling innna ombordstigning om jag ville att mitt barn skulle äta när vi lyfte. Vår dotter som var 18 månader när vi flög senast till Thailand åt gröt och då fick vi värma vatten i ett vattenvad och det tog lite tid. Då var det i samband med att de själva höll på med maten. Kanske kan ni göra i termos innan ni åker till flygplatsen? En ståltermos är jättebra att ha med för den kan man ju också fylla med kallt vatten när man går till stranden och det håller sig kallt. Lycka till.

Ancilla
  • Ancilla
    mitapita71 skrev 2010-09-07 10:35:02 följande:
    Har varit inaktiv en längre tid för internet-/datatiden är minimal hemma! Nu har jag börjat jobba igen så jag får lite mer tid här förhoppningsvis!

Vi ska till Bangtao Beach med Ving (flyger med Thai Airways) 30/9 med våra 3 barn på 3, 1 och 1 år. Som tur är så har vi två familjer till med så vi förhoppningsvis kan få lite egentid på plats efter några dagar.

Någon som varit på bangtao så har några tips?

Bezzi - jag har bott två ggr på Pavillion Samui Boutique hotel i deras bungalows. Härligt hotell om du frågar mig!
    VI har också funderat på att åka till Bangtao Beach. Har ni hittat några fyndpriser eller var det ordinarie priser?

Ancilla
  • Ancilla
    pussgurkan86 skrev 2010-09-08 16:01:13 följande:
    okej kanske bättre att åka i slutet av nov/ början av dec kanske.
    Angående att åka i november kan jag säga att om man är inställd på att det kommer korta skyfall och sedan blir soligt igen så går det hur bra som helst att åka. Regnperioden börjar någon gång i september och håller på till slutet av november. Regnet är ju i alla fall varmt och det är varmt i luften så det är ju härligare än att vara hemma i ett grått och trist Sverige. Ofta är ju resorna billigare i okt- mitten av december så jag skulle hellre ta lite regn än att betala högsäsongspriser. Sedan beror det på vart i Thailand man ska. Det regnar mer på vissa ställen.
    MIn man är uppvuxen i Thailand och han är inte rädd för att åka i november somv i planerat.

Ancilla
  • Ancilla
    winters skrev 2010-09-09 10:09:55 följande:
    Vad bra att passet gick så fort, då kan det bli en oktobersyssla! :)

Just det ja, det var en rabattkod i mama-bilagan med 500 kr rabatt på fritidsresor till bangkok o phuket nästa år med deras jumbojet, hör av er om någon vill ha koden.
    Om du delar med dig av koden tar jag tacksamt emot. Var det på flygstolar eller charterresor? Per person eller för familjen?
    Tack på föhand.

Ancilla
  • Ancilla

Undrar om det är någon här som nyligen bokat en thailandsresa och skall åka inom kort? Det brukar ju finnas masssor med billiga resor i okt-dec men jag har hittils inte sett några alls?

Ancilla

• Ancilla

Frågor till er som ska till eller har varit på Koh Lanta:

1.  Vilket/vilka hotell rekommenderar ni som är prisvärda, BARNvänliga, bra pool och hyfsat nära något centrum?

2.  Ni som har prutat, vad finns det för prutmån?

3.  Smidigaste sätt att ta sig dit?

TACK på förhand!
    //ancilla

• Ancilla
    Bezzi skrev 2010-09-25 12:18:25 följande:

Heej Heej. Jag och min familj flyger den 29 November med Thai air.

Någon som också åker då? Vi ska sen flyga inrikes direkt till koh Samui. någon mer som är helt kär i den ön?

MVH Ella

Hej Bezzi, vad får ni betala för anslutningsflyget?
    Har du något favoritställe på Samui? Hotell, beach? 
  • Ancilla
    mattispadd skrev 2010-09-25 08:48:46 följande:
    Godmorgon...
    jag har hittat en resa för 2v och 2 barn för 25000;. till krabi...med ett reseföretag som kallar sig för AOB travel
    någon som har erfarenhet ,,,??? vågar man boka...
    flyg med tha både dit och hem....
    Jag har mailat till din inbox.

Ancilla
  • Ancilla
    Bezzi skrev 2010-09-25 12:25:48 följande:
    Hejsan.
    Jag vet faktiskt inte vad vi får betala. Vi köper alltid direkt på bangkoks flygplats, de blir billigare så.
    Vi bor alltid på Lamai beach fast nu har vi ingen aning om vart vi ska bo. Första gången vi åker med barnen så vi tänkte leta reda på ett familjevänligt hotell :)
    Tack för ditt snabba svar. Måste man byta flygplats då när man skall flyga inrikes?
  • Ancilla
    Bezzi skrev 2010-09-25 20:29:49 följande:
    Nej det behöver man inte. bokar man biljetter här hemma så kan man checka in bagaget hela vägen till koh samui även fast man är på flygplatsen i bangkok ett tag. Guld värt om man har mycke pacning!

Men man går bara ut och åker högst upp på flygplatsen till de som heter domestico. Där köper vi biljetter och sen ligger incheckning diskarna precis bakom, så man behöver inte hålla på o snurra runt på den gigantiska flygplatsen hehe.

Ska ni åka dit?
    Vi är väldigt veliga just nu. Vi söker båda jobb just nu så på ett sätt är det ett perfekt läge innan vi börjar jobba samtidigt som man inte vil få ett jobb nu direkt för då kan man ju inte börja med att be om ledighet.
    HIttar vi något väldigt billigt är vi nog berädda att slå till. Har hittat flygstolar med Finnair till ett bra pris men hittar vi någon sista minutercharter kan vi nappa på det också eftersom vi har två små barn och vill ha det blite bekvämt . När de blir äldre kan vi tänka oss att luffa omkring men inde i dagsläget.

Om någon som följder denna tråden ser några fyndresor i okt/nov kan ni väl skiva en rad här på tråden.

Ancilla
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)